مشاوره ژنتیک چیست، انواع مشاور ژنتیک

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دستاورد های علمی بالا جوامع امروزی می توانند در جهت داشتن انسان های سالم از نظر ژنتیکی گام های بزرگی بردارند که آزمایشگاه های ژنتیک نقش به سزایی در این موضوع دارند. آزمایشگاه ژنتیک مندل یکی از آزمایشگاه های موفق در عرصه آزمایشات مرتبط با ژن ها می باشد. آزمایشگاه مندل در خصوص مسائل ژنتیکی به شما مشاوره آنلاین می دهد و شما به راحتی می توانید با اعضای مجرب و متخصص مندل ارتباط برقرار کنید و سوالات متداول خود را بپرسید. این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در زمینه مشاوره ژنتیک می دهد پس با ما همراه باشید.

مشاوره ژنتیک چیست؟

مشاوره ژنتیک شاخه ای از ژنتیک پزشکی می باشد و در مشاوره ژنتیک به بررسی بروز بیماری های ژنتیکی در افراد می پردازند. به زبان ساده می توان گفت با مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش های مرتبط با آن میزان احتمال انتقال بیماری های ارثی که نوزادان در خطر ابتلای آن هستند شناسایی می شود. 

مشاوره ژنتیک

چه کسانی باید به مشاوره ژنتیک بروند؟

  • کسانی که تصمیم به باردار شدن دارند به خصوص زنان بالای 35 سال نیاز به مشاوره ژنتیک دارند.
  • کسانی که در اقوام و بستگان نزدیک خود بیماری هایی مانند سرطان، نقایص کروموزومی و ... مشاهده می کنند نیاز به مشاوره ژنتیک دارند.
  • زنانی که در طول بارداری در معرض عوامل خطرسازی چون مواد شیمیایی، اشعه ایکس و داروها و... بودند نیاز به مشاوره ژنتیک دارند.
  • همچنین کسانی که ازدواج های فامیلی می کنند و هم خون هستند باید پیش از ازدواج درباره احتمال بروز نقص های ژنتیکی در نوزادشان مشاوره ژنتیکی بگیرند.

کاربرد مشاوره ژنتیک

تمام افرادی که قصد ازدواج دارند به خصوص از نوع ازدواج فامیلی یا در خانواده آنها افراد مبتلا به بیماری های ارثی و مادرزادی وجود دارد و نیز کسانی که تصمیم به باردار شدن دارند می توانند با انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل و حین بارداری از خطر بروز یا تکرار بیماری های ارثی و ژنتیکی مادرزادی پیشگیری کنند و از راهکار های لازم برای پیشگیری از بروز موارد جدید مطلع شوند.

انواع مشاوره ژنتیک آزمایشگاه مندل

آزمایشگاه ژنتیک مندل در خصوص بیماری های ژنتیک می تواند در چند روش ساده به شما عزیزان یاری رساند :

  • مشاوره تلفنی ژنتیک

که در این قسمت می توانید با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید.

  • مشاوره آنلاین ژنتیک 

 با ورود به ربات تلگرام مندل سوالات خود را در زمینه ژنتیک از طریق ربات تلگرام به صورت آنلاین (https://t.me/mendellab_bot) از کارشناسان ما بپرسید.

  • مشاوره ژنتیک حضوری

آزمایشگاه ژنتیک مندل پذیرای تمام افرادی که در خصوص مسائل ژنتیکی سوال و نیاز به مشاوره ژنتیکی دارند می باشد. در صورت مشاوره ژنتیک حضوری می توانید به آدرس (تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور (توانیر)، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان شماره 4، واحد 5) مراجعه کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}