اضافه وزن قبل از 40 سالگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

اضافه وزندر یک مطالعه بین المللی با راهنمایی دانشگاه Bergen، محققان قصد داشتند پی ببرند که چگونه اضافه وزن ( BMI بالای 25 ) و چاقی (BMI بالای 30 ) خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش میدهند.

 این مطالعه نشان داد که اگر شما قبل از 40 سالگی دارای اضافه وزن باشید ، خطر ابتلا به سرطان های زیر با درصد های مختلف در شما افزایش میابد :

  • 70 درصد برای سرطان اندومتر
  • 58 درصد برای سرطان سلول کلیوی در مردان
  • 29 درصد برای سرطان کولون در مردان
  • 15 درصد برای تمام سرطان های مربوط به چاقی ( هر دو جنس )

پروفسور Tone Bjorge در بخش سلامت و مراقبت عمومی دانشگاه Bergen ، میگوید : " چاقی یک عامل خطر تایید شده برای چند سرطان میباشد. در این مطالعه ، ما بر روی درجه ، زمان و مدت اضافه وزن و چاقی و ارتباطشان با خطر سرطان متمرکز شده ایم. "این مقاله در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

چاقی با گذشت زمان ، خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد

در این مطالعه ، محققان افراد بالغ را قبل از اینکه در آنها سرطانی تشخیص داده شود در دو آزمایش یا بیشتر که حداقل سه سال فاصله داشتند ، مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد بطور میانگین حدود 18 سال مورد بررسی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان چاق (BMI بالای 30) در اولین و دومین آزمایش سلامت در مقایسه با شرکت کنندگان با BMI طبیعی بالاترین خطر را برای ابتلا به سرطان های مرتبط با چاقی داشتند.

Bjorge میگوید : " بعلاوه با گذشت زمان در افراد چاق خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با چاقی 64 درصد در مردان و 48 درصد در زنان افزایش یافت. "

از افزایش اضافه وزن اجتناب کنید

چاقی یک چالش جهانی بوده و با افزایش خطر ابتلا به چند نوع مختلف سرطان همراه میباشد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دادند که افراد بالغ دارای اضافه وزن و چاق دارای افزایش خطر ابتلا به سرطان های پستان پس از یائسگی ، اندومتر ، سلول کلیوی و سرطان کولون میباشند.

Ton Bjorge میگوید : " پیام کلیدی ما این است که اجتناب از اضافه وزن ممکن است یک روش سلامت عمومی مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان باشد. "

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}