گرمای تابستان خطرات ویژه ای برای سلامت زنان باردار به همراه دارد

گرمای تابستان خطرات ویژه ای برای سلامت زنان باردار به همراه دارد

 

هوای گرم تابستان برخی افراد را بیش از افراد دیگر تحت تاثیر قرار میدهد و در این میان زنان باردار با احتمال بیشتری گرما زده میشوند.

به گفته دکتر Elizabeth Suzanne Langen ، پروفسور بخش مامایی و جنین شناسی دانشگاه میشیگان : " غیرقابل انتظار نیست که یک زن باردار در یک روز گرم تابستانی به بیمارستان بیاید" " زمانیکه شما باردار هستید ، بدن شما به سختی تلاش میکند تا سلامت شما و کودکتان را حفظ کند ، بنابراین اضافه شدن یک وظیفه سخت دیگر که همان سرد نگه داشتن بدن میباشد میتواند شما را تحت فشار قرار دهد."

طبق اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، علائم گرمازدگی شامل گرمی پوست ، سر درد ، گیجی ، گرفتگی های عضلانی و استفراغ میباشند. زنان بارداری که دارای درجه حرارت بدن بالای 102.2 فارنهایت ( 39 درجه سانتی گراد ) میباشند ، دارای خطر بیشتری برای سکته گرمایی ، خستگی گرمایی و بی آبی هستند.

به گفته دکتر Alisse Hauspurg   ، متخصص زنان و زایمان و پروفسور بیمارستان Magee-Womens دانشگاه Pittsburgh : " بی آبی یکی از دلایل انقباضات براکستون هیکس ( انقباضاتی که با انقباضات زایمان اشتباه گرفته میشوند ) یا انقباضات تمرینی بدن میباشد و بعلاوه میتواند وقوع سرگیجه و غش را افزایش دهد."

به گفته وی : " اگر یک زن باردار دچار سرگیجه و غش شود ، این امر ممکن است باعث ایجاد عوارض جدی بیشتری شود که میتوان به زایمان زودرس یا سقط جفت که زایمان زودهنگام را واجب میکند ، اشاره کرد."

او میگوید : " این به آن معنی نیست که زنان باردار از بیرون رفتن اجتناب کنند بلکه باید احتیاط امر را به جا بیاورند."" اگر زنان برای ورزش طولانی به بیرون بروند ، ما توصیه میکنیم که به میزان کافی آب بنوشند ، لباس گشاد بپوشند و از رطوبت و گرمای زیاد اجتناب کنند." " آب رسانی یکی از مهمترین عوامل میباشد."

گرچه ، از دست دادن آب تنها عامل مربوط به گرمازدگی نمیباشد : تب بالا یا استفاده از جکوزی در سه ماهه اول بارداری مرتبط با تغییرات ساختار قلب جنین و نقایص لوله عصبی میباشندکه این امر میتواند باعث بیماری هایی مثل اسپینا بیفیدا شود.

بعلاوه ، در مطالعه ای که اوایل این سال در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد ، گفته شد که دماهای بالاتر ناشی از تغییرات جهانی آب و هوا ممکن است تعداد نوزادانی که با نقایص قلبی به دنیا می آیند را بین سالهای 2025 تا 2035 افزایش دهد و در غرب میانه افزایش بیشتری در این تعداد پیشبینی شده است.

اینکه دقیقا چگونه گرمازدگی تکوین جنین را تحت تاثیر قرار میدهد مشخص نیست اما مطالعات روی گونه های حیوانی نشان میدهند که گرمازدگی ممکن است باعث مرگ سلولی یا تداخل با پروتئین های خاص درگیر در تکوین جنین طی سه ماهه اول شود.

به گفته دکتر لانگن : " دمای 101 درجه فارنهایت ( 38 درجه سانتی گراد ) یا بیشتر و علائم شبه آنفولانزا لزوما برای شما یا جنین شما خطرناک نیست اما شما باید در صورت وجود این موارد به پزشک خود مراجعه کنید." " زنان باردار سریع تر بیمار میشوند بنابراین ما گرایش بیشتری داریم تا برای درمان تب در زنان باردار کمی سختگیرانه تر از یک فرد عادی سالم عمل کنیم."

زنان بارداری که احساس گرمازدگی میکنند باید نکاتی را رعایت کنند که افراد دیگر نیز باید آن را رعایت کنند : به محیط خنک تر بروند ، آب بنوشند ، لباش گشاد بپوشند ، پارچه نمناک روی پوست خود قرار دهند و در وان آب خنک بنشینند. افرادی که احساس تهوع دارند ، علائم بدتری نشان میدهند یا علائمی دارند که بیش از یک ساعت طول کشیده است باید به دنبال درمان فوری پزشکی باشند.

به گفته وی : " توجه به پیام های بدن نکته مهمی است."

او میگوید با اینکه انتظار داشته این تابستان زنان باردار گرمازده را مجددا در اورژانش ببیند اما خوشبختانه خطر در اکثریت آنها کم بوده است.

او میگوید : " بیشتر زنان باردار افرادی جوان و سالم هستند." " ما به آن ها مایعاتی میدهیم که به خنک شدن آنها کمک کند و آنها را به خانه میفرستیم. معمولا ، همه چیز خوب پیش میرود."

منبع: Medicalxpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}