بیماری Meige

Meige disease

بیماری Meige  ، بیماری است که عملکرد طبیعی سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار میدهد. سیستم لنفاوی شامل شبکه ای از رگ هاست که مایع لنفاوی و سلول های ایمنی را در سراسر بدن انتقال میدهند. بیماری Meige از طریق انتقال غیرطبیعی مایع لنفاوی شناسایی میشود. علت بیماری Meige مشخص نیست. به نظر میرسد این بیماری ژنتیکی باشد زیرا در خانواده ها منتقل میشود و مشخص شده است که انواع دیگر لنفوادم اولیه دارای علل ژنتیکی میباشند و این بیماری توسط پانل NGS بیماری های سیستم عروقی و ایمنی آزمایشگاه مندل قابل بررسی است.

Heart, Blood, Vascular and Immune System (MDX05130)

بررسی 403 ژن مرتبط با بیماری های قلب، عروق، خون و سیستم ایمنی

بررسی اگزوم Exome Sequencing solo (MDX19980)

بررسی کلیه 23000 ژن (اگزوم) در یک نفر به تنهایی

مشخصات بیماری Meige

بیماری Meige

Meige disease

OMIM:#153200

 

توصیف بیماری

بیماری Meige  ، بیماری است که عملکرد طبیعی سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار میدهد. سیستم لنفاوی شامل شبکه ای از رگ هاست که مایع لنفاوی و سلول های ایمنی را در سراسر بدن انتقال میدهند. بیماری Meige از طریق انتقال غیرطبیعی مایع لنفاوی شناسایی میشود. زمانیکه این مایع بطور غیرطبیعی تجمع میابد ، منجر به تورم ( لنفوادم ) در اندام های تحتانی میشود. بیماری Meige  به عنوان لنفوادم اولیه طبقه بندی میشود به این معنی که فرمی از لنفوادم میباشد که در اثر دیگر بیماری ها ایجاد نمیشود. در این بیماری ، اختلالات سیستم لنفاوی از زمان تولد ( مادرزادی ) وجود دارند ، گرچه ، تورم معمولا تا بلوغ ظاهر نمیشود. تورم اغلب از پایین پا و قوزک پا شروع شده و به زانو ها و ران ها گسترش میابد. برخی افراد مبتلا دچار عفونت های پوستی غیرواگیر به نام سلولیت یا اریسیپلاس در پاها میشوند که میتوانند به رگ هایی که حامل مایع لنفاوی میباشند نیز آسیب رسانند.

 

فراوانی

شیوع بیماری Meige مشخص نیست. مجموعا ، بسیاری از انواع لنفوادم اولیه حدود 1 فرد از هر 100.000 فرد با سن کمتر از 20 سال را تحت تاثیر قرار میدهند ؛ بیماری Meige ، شایع ترین نوع لنفوادم اولیه میباشد.

به دلایل نامشخصی ، این بیماری افراد مونث را سه برابر بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار میدهد.

 

علل بیماری

علت بیماری Meige مشخص نیست. به نظر میرسد این بیماری ژنتیکی باشد زیرا در خانواده ها منتقل میشود و مشخص شده است که انواع دیگر لنفوادم اولیه دارای علل ژنتیکی میباشند. محققان بسیاری از ژن های مرتبط با سیستم لنفاوی را مورد بررسی قرار داده اند ؛ گرچه ، هیچ تغییر ژنتیکی بطور قطعی مشخص نشده است که باعث ایجاد علائم بیماری Meige شود.

 

الگوی توارث

به نظر میرسد بیماری Meige دارای الگوی توارث اتوزومی غالب باشد. توارث اتوزومی غالب به این معنی میباشد که یک کپی از ژن تغییریافته در هر سلول برای ایجاد بیماری کافی است ، گرچه هیچ ژنی با بیماری Meige مرتبط نمیباشد.

افراد مبتلا به بیماری Meige معمولا دارای حداقل یک عضو مبتلا دیگر در خانواده خود میباشند. در بیشتر موارد ، فرد مبتلا دارای یک والد مبتلا به بیماری میباشد. زمانیکه بیماری در تنها یک عضو از خانواده ظاهر میشود ، به عنوان بیماری شبه Meige توصیف میشود.

 

 

تا کنون کسی برای این خدمات نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.errorMessage}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.successMessage}}