تست آنتی بادی ضد بروسلا آبورتوس IgG/IgM (تب مالت)

Brucella abortus IgG/IgM antibodies

به خاطر مشکلات در کشت باکتری، روش های سرولوژیکی به عنوان تست های انتخابی جهت تشخیص بروسلوز به کار می روند. افزایش سطح آنتی بادی IgM  در سرم نشان دهنده عفونت اخیر و فعال است. بعد از درمان موفقیت آمیز، سطوح IgM کاهش یافته و سطوح IgG امکان دارد که تا یک سال در سرم باقی بماند. در عفونت های مزمن، سطوح بالای IgG در سرم قابل شناسایی می باشد در حالی که سطح IgM غیر قابل شناسایی است. اخیرا روش های تشخیص سریع دیپ استیکس به کار گرفته می شود که دارای حساسیت و اختصاصیت بالایی می باشد.

تست آنتی بادی ضد بروسلا آبورتوس IgG/IgM (تب مالت)

مشخصات تست آنتی بادی ضد بروسلا آبورتوس IgG/IgM (تب مالت)

تست آنتی بادی ضد بروسلا آبورتوس IgG/IgM (تب مالت)

Brucella abortus IgG/IgM antibodies

تست آنتی بادی ضد بروسلا آبورتوس IgG/IgM (تب مالت)

شرایط

شرایط نمونه گیری

این آزمایش نیازی به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد.

 

تفسیر

تفسیر آزمایش

به خاطر مشکلات در کشت باکتری، روش های سرولوژیکی به عنوان تست های انتخابی جهت تشخیص بروسلوز به کار می روند. افزایش سطح آنتی بادی IgM  در سرم نشان دهنده عفونت اخیر و فعال است. بعد از درمان موفقیت آمیز، سطوح IgM کاهش یافته و سطوح IgG امکان دارد که تا یک سال در سرم باقی بماند. در عفونت های مزمن، سطوح بالای IgG در سرم قابل شناسایی می باشد در حالی که سطح IgM غیر قابل شناسایی است. اخیرا روش های تشخیص سریع دیپ استیکس به کار گرفته می شود که دارای حساسیت 83-95% و اختصاصیت 94% می باشد. مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها توصیه می کند نمونه هایی که با روش ELISA مثبت شده اند با استفاده از روش آگلوتیناسیون اختصاصی بروسلا مورد تایید قرار بگیرند. نتایج مثبت ELISA   که با روش های آگلوتیناسیون اختصاصی بروسلا تایید نشده اند امکان دارد که به صورت مثبت کاذب باشند و  توصیه شده که نمونه تازه ای را پس از 7-14 روز جمع آوری و تست تکرار شود. اگر نتایج ELISA منفی گزارش شده باشد اما بیمار مشکوک به ابتلا  اخیر به عفونت باشد، تست می بایست پس از 7-14 روز تکرار شود.

 

دارو

داروها و عوامل مداخله گر

واکنش متقاطع با سایر باکتری ها مانند استرپتوموناس مولتوفیلا، سالمونلا، یرسینیا انترکولیتیکا 09 ( آنتی ژنO) ، فرانسیسلا تولارنسیس، ویبریو کلرا و E.Coli 0157 ممکن است موجب نتایج مثبت کاذب گردد و سرم های لیپمیک (بیشتر از 20 mg/ml  تری گلیسرید)، ایکتریک (بیشتر از 0/4 mg/ml  بیلی روبین) و همولیز (بیشتر از  10 mg/ml هموگلوبین) ممکن است باعث تداخل در نتایج آزمون شوند.

 

نرمال

مقادیر نرمال

در حالت طبیعی منفی می باشد.

تا کنون کسی برای این خدمات نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.errorMessage}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.successMessage}}