سلامت مادر و جنین

هر آنچه از سقط جنین نیاز است بدانیم

هر آنچه از سقط جنین نیاز است بدانیم

سقط جنین همان از دست دادن خودبخود جنین قبل از زیست پذیری ( قبل از هفته بیستم بارداری ) ، میباشد. اصطلاح پزشکی مورد استفاده برای سقط جنین ، سقط خودبخودی ( spontaneous abortion ) میباشد.سقط جنین یکی از شایع ترین عوارض مراحل اولیه بارداری است. متاسفانه ، در حدود یک چهارم تمام بارداری ها منجر به سقط میشوند.

چهار شنبه، 16 مرداد ماه 1398 323,864 بازدید
بالا بودن میزان استروژن در رحم با ابتلای جنین به اوتیسم مرتبط است

بالا بودن میزان استروژن در رحم با ابتلای جنین به اوتیسم مرتبط است

دانشمندان ارتباطی بین میزان بالای هورمون جنسی استروژن در رحم و احتمال ابتلا به اوتیسم پیدا کرده اند. این یافته ها اخیرا در مجله روانپزشکی مولکولی منتشر شده اند.این یافته ها شواهد بیشتری برای حمایت از نظریه استروئید جنسی پیش از تولد اوتیسم که اولین بار 20 سال پیش مطرح شد ، ارائه میدهند.

دوشنبه، 14 مرداد ماه 1398 3,173 بازدید
از بارداری دوقلویی یا چندقلویی بیشتر بدانیم

از بارداری دوقلویی یا چندقلویی بیشتر بدانیم

گاهی یک بارداری دوقلویی یا سه قلویی بطور ناگهانی اتفاق میفتد. در موارد دیگر عوامل ویژه ای دخیل هستند. برای مثال ، احتمال رخداد یک بارداری دوقلویی با افزایش سن شما بیشتر است زیرا تغییرات هورمونی میتوانند باعث شوند که بیش از یک تخمک در یک زمان آزاد شود. استفاده از تکنولوژی های کمک باروری مثل IVF نیز شانس دوقلو زایی یا چندقلو زایی را افزایش میدهد.

پنج شنبه، 3 مرداد ماه 1398 8,852 بازدید
از دیابت بارداری بیشتر بدانیم

از دیابت بارداری بیشتر بدانیم

دیابت بارداری یک فرم موقت دیابت میباشد که طی حاملگی و زمانی که بدن تولید کافی انسولین یا پاسخ مناسب به آن را متوقف میکند ، ایجاد میشود.اگر بدن توانایی پاسخ مناسب به انسولین را نداشته باشد ، میزان زیادی قند در جریان خون تجمع میابد و باعث علائم دیابت میشود. در ادامه بصورت کامل با این بیماری آشنا می شویم

دوشنبه، 24 تیر ماه 1398 4,052 بازدید
مادران چاق خطر سرطان را در کودکان افزایش می دهند

مادران چاق خطر سرطان را در کودکان افزایش می دهند

در یک مطالعه جدید که توسط گروه سلامت عمومی و مرکز سرطان UPMC Hillman دانشگاه پیتسبرگ انجام شد مشخص شد که کودکانی که از مادران به شدت چاق متولد میشوند استعداد بالاتری برای مبتلا شدن به سرطان در اوایل کودکی دارند.

یکشنبه، 23 تیر ماه 1398 1,403 بازدید
چگونه ایمنی مادر به نوزاد منتقل می شود؟

چگونه ایمنی مادر به نوزاد منتقل می شود؟

در حال حاضر یک مطالعه در موسسه Ragon MGH، در دانشگاه های MIT و هاروارد مشخص کرده است که چگونه ایمنی ناشی از واکسن زدن مادر باردار ،به فرزندش منتقل می شود، که پیامدهای آن برای توسعه واکسن های مؤثرتری از مادر مفید است.این گزارش در شماره 27 ژوئن مجله ی Cell منتشر خواهد شد.

چهار شنبه، 5 تیر ماه 1398 4,599 بازدید
قلب سالم در دوران بارداری

قلب سالم در دوران بارداری

مراقبت از سلامتی خود، مخصوصا قلب شما، یک مسئله بسیار مهم در طی بارداری می باشد. اما مراقبت های پیش از بارداری- مراقبت هایی که شما پیش از آنکه باردار شوید بایستی انجام شوند- برای بچه و مادر بسیار مهم و حیاتی هستند. مراقبت های پیش از بارداری مناسب، شامل مدیریت و کنترل وزن، قطع مصرف الکل و همچنین عدم مصرف سیگار است.

سه شنبه، 4 تیر ماه 1398 2,683 بازدید
پره اكلامپسي چيست؟

پره اكلامپسي چيست؟

پره اكلامپسي اختلال پيچيده اي است كه حدود 5 تا 8 درصد زنان حامله را درگير مي كند. تشخيص پره اكلامپسي بر فشار خون بالا و وجود پروتئين در ادرار (بطور طبيعي پروتئين در ادرار ديده نمي شود) بعد از هفته 20 حاملگي است.

جمعه، 20 اردیبهشت ماه 1398 58,671 بازدید