بارداری

اثر منفی آلودگی هوا بر قدرت باروری زنان

اثر منفی آلودگی هوا بر قدرت باروری زنان

مواجهه‌ی روزانه با مقادیر بالای آلودگی هوا در کاهش قدرت باروری موثر است.آلودگی هوا و باروری زنان، با هم ارتباط دارند. با این که ظاهرا سن زن مهم‌ترین فاکتور دخیل در باروری محسوب می‌شود، مواجهه‌ی روزانه با مقادیر بالای آلودگی هوا نیز در کاهش قدرت باروری موثر است.

شنبه، 30 آذر ماه 1398 2,684 بازدید
از روش IVF (لقاح آزمایشگاهی) بیشتر بدانیم

از روش IVF (لقاح آزمایشگاهی) بیشتر بدانیم

روش IVF یا عبارت In Vitro Fertilization (بارور سازی در لوله آزمایشگاه) است. اگر خودتان یا نزدیکانتان مشکلی با بچه دار شدن دارید شاید برایتان جالب باشید بدانید که روش آی وی اف (لقاح آزمایشگاهی) چیست بسیاری از زنان این روش را امتحان کرده و جواب گرفته‌اند.

پنج شنبه، 16 آبان ماه 1398 4,974 بازدید
از مرده زایی بیشتر بدانیم

از مرده زایی بیشتر بدانیم

از دست دادن نوزاد از هفته بیستم بارداری تا زمان تولد مرده زایی نام دارد. این اتفاق قبل از هفته بیستم معمولا سقط نامیده میشود. طبق تخمین های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، سالانه حدود 24.000 مورد مرده زایی در ایالات متحده رخ میدهد.برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد علل ، عوامل خطر و پذیرش سوگ ادامه متن را بخوانید.

پنج شنبه، 9 آبان ماه 1398 20,247 بازدید
از مصرف دارو در دوران بارداری بیشتر بدانیم

از مصرف دارو در دوران بارداری بیشتر بدانیم

برای تصمیم قطع یا ادامه‌ی مصرف انوع خاصی از دارو، لازم است  ابتدا در مورد مزایا و معایب آن با پزشک مشورت کنید. پیش از آن‌که مصرف دارویی را قطع کنید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.گاهی در طول دوران بارداری مصرف یا عدم مصرف یک دارو صرفا یک انتخاب است. برخی از انتخاب‌هایی که در زمان بارداری برگزیده می‌شود با انتخاب‌های پیش از بارداری متفاوت هستند.

پنج شنبه، 2 آبان ماه 1398 3,357 بازدید
از سرطان پستان در دوران بارداری بیشتر بدانیم

از سرطان پستان در دوران بارداری بیشتر بدانیم

تشخیص سرطان پستان در زمان بارداری شایع نیست.  تخمین زده می شود که این اتفاق حدود  1 در 1.000 تا 1 در 10،000 بارداری رخ میدهد.سرطان پستان دوران بارداری شامل سرطان پستانی است که در هر زمان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان تشخیص داده می شود.از آنجائیکه امروزه بیشتر زنان دیرتر باردار میشوند ، ممکن است علت سرطان پستان در دوران بارداری همین باشد.  خطر ابتلا به سرطان پستان با افزایش سن زنان

پنج شنبه، 28 شهریور ماه 1398 5,697 بازدید
آیا احتمال داشتن فرزند دوقلو توسط ژنتیک تعیین می‌شود؟

آیا احتمال داشتن فرزند دوقلو توسط ژنتیک تعیین می‌شود؟

احتمال بارداری دوقلو یک صفت پیچیده است. این صفت احتمالا توسط چندین فاکتور ژنتیکی و محیطی، بسته به نوع دوقلوها متاثر می‌شود. دوقلوها به دو صورت مونوزایگوت (یک تخمک لقاح یافته) و دی زایگوت (دو تخمک لقاح یافته) دسته بندی می‌شوند.

چهار شنبه، 23 مرداد ماه 1398 6,774 بازدید
هر آنچه از سقط جنین نیاز است بدانیم

هر آنچه از سقط جنین نیاز است بدانیم

سقط جنین همان از دست دادن خودبخود جنین قبل از زیست پذیری ( قبل از هفته بیستم بارداری ) ، میباشد. اصطلاح پزشکی مورد استفاده برای سقط جنین ، سقط خودبخودی ( spontaneous abortion ) میباشد.سقط جنین یکی از شایع ترین عوارض مراحل اولیه بارداری است. متاسفانه ، در حدود یک چهارم تمام بارداری ها منجر به سقط میشوند.

چهار شنبه، 16 مرداد ماه 1398 326,542 بازدید
از بارداری دوقلویی یا چندقلویی بیشتر بدانیم

از بارداری دوقلویی یا چندقلویی بیشتر بدانیم

گاهی یک بارداری دوقلویی یا سه قلویی بطور ناگهانی اتفاق میفتد. در موارد دیگر عوامل ویژه ای دخیل هستند. برای مثال ، احتمال رخداد یک بارداری دوقلویی با افزایش سن شما بیشتر است زیرا تغییرات هورمونی میتوانند باعث شوند که بیش از یک تخمک در یک زمان آزاد شود. استفاده از تکنولوژی های کمک باروری مثل IVF نیز شانس دوقلو زایی یا چندقلو زایی را افزایش میدهد.

پنج شنبه، 3 مرداد ماه 1398 8,887 بازدید
ورزش، عاملی برای افزایش شانس بارداری در زنان

ورزش، عاملی برای افزایش شانس بارداری در زنان

مطالعات در زمینه ورزش و سلامت جنسی نشان می دهد که فعالیت فیزیکی در زنانی که مشکل باروری دارند، می تواند در بهبود سلامت جنسی و تولید مثلی آن ها کمک کننده باشد. طبق مطالعات محققان، ورزش عامل مهمی در افزایش نرخ باروری و تولد زنده می باشد که ممکن است بتوان آن را جایگزین و یا تکمیل کننده ی درمان های رایج ناباروری کرد.

چهار شنبه، 12 تیر ماه 1398 2,360 بازدید
فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

براساس تحقیقات جدیدی که در بنیاد قلب بریتانیا انجام شده است و با استناد به کنفرانس کاردیو واسکیولار بریتانا که امروز در ماساچوست برگذار شد می توان گفت زنانی که طی حاملگی خود فشار خون بالا دارند یا اگر دارای شرایط وحشتناکی که غش و تشنج آبستنی نامیده می شود بوده اند، نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی دارند ریسک بیشتری برای حمله قلبی و سکته دارند.

دوشنبه، 3 تیر ماه 1398 1,630 بازدید