آیا می توانید از چیزی که لمس کرده اید آبله میمون بگیرید؟

از آنجایی که تعداد موارد آبله میمون در ایالات متحده به 10000 رسیده و از آن گذشته است، برخی از مردم روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 را به یاد می‌آورند که در حال پاک کردن مواد غذایی خود با مواد ضدعفونی‌کننده بودند. در نهایت، به ما اطمینان داده شد که لازم نیست خیلی نگران انتقال سطحی با کووید باشیم اما لزوماً در مورد آبله میمون اینطور نیست.

از آنجایی که ویروس آبله میمون عمدتاً از طریق تماس نزدیک پوست به پوست پخش می‌شود، مردم نگران هستند که در صورت لمس چیزی که فرد آلوده لمس کرده است، به آن مبتلا شوند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

قبل از اینکه به Lysol دست پیدا کنید، بدانید که کارشناسان می گویند که آلودگی انبوه آبله میمون از طریق سطوحی که معمولاً لمس می شوند در حال حاضر نگران کننده نیست.

آبله میمون چقدر می تواند روی سطوح بماند؟

کارشناسان مطمئن نیستند که ویروس آبله میمون تا چه مدت می تواند روی یک سطح بماند و به شکلی باشد که هنوز هم قادر به انتشار باشد.

یک تحقیق توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان داد که ویروس زنده آبله میمون حدود 15 روز پس از تخلیه خانه بیمار در اطراف آویزان بود.

مهم است بدانید که ویروس‌های ارتوپکس - از جمله آبله میمون‌ها - دشمن خاصی دارند: آنها به نور ماوراء بنفش (UV) بسیار حساس هستند. این ویروس می تواند در یک محیط تاریک، خشک و خنک رشد کند، اما نه در محیطی که در معرض نور خورشید زیاد است.

به علاوه، داده های موجود ثابت نمی کند که انتقال سطحی بسیار مهم است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تنها 23 درصد از بیش از 30000 مورد آبله میمون در سراسر جهان، راه انتقال را گزارش کرده اند. از مواردی که انتقال ذکر شد، تنها ۹ نفر تصور می‌شد که ویروس را از یک سطح آلوده گرفته‌اند.

آبله میمون در سطوح خانه

اندرو نویمر، دکترا، دانشیار بهداشت جمعیت و پیشگیری از بیماری در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، گفت : اگرچه انتقال سطحی آبله میمون امکان پذیر است، به خصوص در محیط های عمومی بعید است.

اگر قرار است آبله میمون روی سطحی پیدا شود، احتمالاً سطحی نرم خواهد بود.

به گفته Noymer، ویروس آبله میمون زنده "از سطوحی مانند ملحفه های تخت بازیابی شده است" و این سطوح نرم در خانه شما می تواند یک منطقه نگران کننده باشد.

نویمر گفت: «ملحفه‌های تخت نه تنها ویروس را جذب می‌کنند، بلکه کمی رطوبت را نیز جذب می‌کنند که به ویروس اجازه می‌دهد در حالت زنده ماندگاری بیشتری داشته باشد». "خشک شدن دشمن همه ویروس ها است، بنابراین سطوح متخلخل به ماندگاری بیشتر ویروس کمک می کنند."

اگر شخصی در خانه شما به آبله میمون مبتلا شود، سطوحی که بیشتر در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند، چیزهایی مانند ملحفه و حوله او خواهد بود. و فرد آلوده می تواند به محض شروع علائم قابل مشاهده، ویروس را به سطح منتقل کند.

آبله میمون در سطوح عمومی

نویمر گفت که سطوح سخت مانند کانتر، صندلی‌ها و دستگیره‌ها در مکان‌های عمومی احتمالاً برای مدت طولانی حاوی ویروس آبله میمون نیستند – حداقل به شکلی قابل دوام. با این حال، او هشدار می دهد که ما هنوز اطلاعات کافی برای رد کامل آن نداریم.

بعید است به عنوان مثال هنگام سوار شدن در مترو، از دست زدن به دسته ای آبله میمون بگیرید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}