از سقط جنین به دلایل پزشکی چه میدانید؟

افراد به دلایل مختلف، از جمله دلایل پزشکی، تصمیم به سقط جنین می گیرند. ممکن است برای حفظ سلامت خود تصمیم به سقط جنین بگیرید. در صورت وجود مشکل سلامتی که بر جنین تأثیر می گذارد، سقط جنین نیز قابل انجام است.

نکته : کاربر گرامی توجه فرمایید در صورتی که تمایل به انجام مشاوره ژنتیک دارید کافیست برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری با متخصصین مندل ارتباط برقرار کنید. برای ارتباط تلفنی می توانید با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید و برای مشاوره حضوری به آدرس تهران، خیابان توانیر، ساختمان پزشکان شماره 4، واحد 5 مراجعه بفرمایید. 

چرا مردم به دلایل پزشکی سقط جنین می کنند؟

برخی از دلایل پزشکی سقط جنین عبارتند از:

عوارض شدید بارداری ادامه بارداری را برای شما غیرممکن می کند
شما به درمانی مانند شیمی درمانی یا دارویی نیاز دارید که نمی توانید در دوران بارداری انجام دهید
بارداری سلامت یا زندگی شما را به خطر می اندازد
زایمان سلامت یا زندگی شما را به خطر می اندازد
شما در معرض خطر سقط جنین یا مرده زایی هستید، بنابراین سقط جنین برای شما ایمن تر است.
یک ناهنجاری جدی یا کشنده جنین در طول آزمایشات قبل از زایمان شما پیدا شد
بارداری قابل دوام نیست، برای مثال اگر حاملگی خارج از رحم داشته باشید

تصمیم به سقط جنین به دلایل پزشکی

سقط جنین همیشه یک تصمیم بزرگ است، اما زمانی که دلیل پزشکی برای ادامه ندادن بارداری وجود داشته باشد، می تواند به ویژه دشوار باشد. ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی که قبلاً هرگز در مورد آن نشنیده اید یاد می گیرید یا سعی می کنید معنی نتایج آزمایشات قبل از زایمان را بفهمید. اگر بارداری برنامه ریزی شده بود، تصمیم گیری در مورد بهترین حالت ممکن است بسیار سخت باشد. حتی اگر یک بارداری غیرمنتظره باشد، ممکن است احساس کنید که عواملی خارج از کنترل شما بر تصمیم شما تأثیر می گذارد ناراحت کننده باشد. همچنین ممکن است از علائمی رنج ببرید که تفکر واضح را سخت تر می کند.

اگرچه دشوار است، باید کمی زمان بگذارید تا بهترین چیز را برای شما و خانواده تان در نظر بگیرید. مهم است که از خطرات آگاه باشید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

مطمئن شوید که تشخیص یا نتایج آزمایش خود را درک کرده اید. از پزشک خود بخواهید که مشکل و خطرات آن را با جزئیات توضیح دهد. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، سوالات بیشتری بپرسید تا زمانی که بدانید برای تصمیم گیری به چه چیزی نیاز دارید.

سعی کنید تصور کنید در صورت سقط جنین چه اتفاقی می افتد. چه احساسی نسبت به تصمیم خود در حال حاضر و در آینده دارید؟

به این فکر کنید که اگر به بارداری ادامه دهید چه اتفاقی می افتد. چه خطراتی برای شما و نوزاد وجود دارد؟ آیا درمان هایی وجود دارد که می تواند کمک کند؟ محتمل ترین اثرات و بدترین سناریو کدام است؟
مهم است که هنگام اتخاذ هر نوع تصمیم پزشکی، تمام اطلاعاتی را که می توانید از پزشکان خود دریافت کنید. متأسفانه، گاهی اوقات نمی توان با اطمینان گفت که چه اثراتی می تواند داشته باشد. پزشک شما ممکن است فقط بتواند به شما بگوید که اثرات معینی چقدر برای شما یا جنین شما محتمل است. ما در مورد برخی از شرایط چیزهای زیادی می دانیم، اما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد برخی دیگر وجود نداشته باشد.

کجا می توان پشتیبانی پیدا کرد

پزشکان شما منبع مهمی از اطلاعات و پشتیبانی هستند، بنابراین مطمئن شوید که با آنها صحبت می‌کنید و هر تعداد سوالی که نیاز دارید بپرسید. ممکن است بخواهید به پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا انواع مختلف مشاوره را دریافت کنید.

همچنین ممکن است بخواهید با شریک زندگی خود، یکی از اقوام یا شخص دیگری که شنونده خوبی است صحبت کنید. حتی اگر تنها کاری که آنها می توانند انجام دهند گوش دادن به احساس شما باشد، باز هم صحبت کردن می تواند برای شما خوب باشد.

اگر قبل یا بعد از تصمیم گیری به حمایت بیشتری نیاز دارید، ممکن است بخواهید به یک درمانگر یا مشاور نیز مراجعه کنید. همچنین می توانید از یک خط کمک استفاده کنید یا از طریق سازمان هایی مانند ARC (نتایج و انتخاب های قبل از تولد) به دنبال پشتیبانی باشید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}