آیا همه باید ماسک بزنند؟

ماسک های صورت که بینی و دهان را می پوشانند در محیط های عمومی در سراسر دنیا مورد نیاز هستند زیرا در جلوگیری از گسترش ویروس عامل COVID-19 بسیار موثر هستند. اما برخی از افراد هستند که نمی توانند ماسک بزنند یا قادر به ماسک زدن نیستند. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، کودکان زیر 2 سال نباید ماسک بزنند و حتی بچه های کمی بزرگتر ممکن است در استفاده مناسب از ماسک مشکل داشته باشند.

شروتی گوهیل ، MD ، MPH ، یک متخصص بیماری های عفونی UCI Health و مدیر پزشکی اپیدمیولوژی و پیشگیری از عفونت می گوید ، افرادی که مشکلات تنفسی دارند نیز باید در مورد پوشش صورت احتیاط کنند.

آیا همه باید ماسک بزنند

کاهش خطر ابتلا به کرونا

گوهیل توضیح می دهد ، برخی از افراد با برخی بیماری های تنفسی ممکن است هنگام استفاده از ماسک دچار تنگی نفس یا سبکی سر شوند. اگر این اتفاق بیفتد ، باید گزینه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا در صورت ابتلا به COVID-19 ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض باشید. یافتن راه هایی برای جلوگیری از عفونت به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری تنفسی بسیار مهم است. "

مهم نیست که فرد چقدر پوشیدن ماسک را تحمل می کند ، بهتر است همه کارها را برای کاهش خطر انجام دهید و این بدان معنی است که بینی و دهان خود را بپوشانید ، مرتبا دستان خود را بشویید و حداقل شش فوت از دیگران فاصله داشته باشید.

وی می گوید: "حتی اگر بعضی از این افراد تحمل زدن ماسک محكم را نداشته باشند ، ممكن است نوعی از پوشش صورت ، مانند روسری را تحمل كنند."در حالی که این به اندازه یک ماسک ایمن نیست اما هدف این است که تا آنجا که می توانید در معرض ویروس قرار نگیرید. بنابراین چیزی را پیدا کنید که برای شما بهتر باشد. "

CDC خاطرنشان می کند که ممکن است استفاده از ماسک ها در شرایط خاص دیگری نامناسب باشند :

  • در طول فعالیت های با شدت بالا مانند دویدن که در آن ماسک ممکن است مانع تنفس شود.
  • هنگام شنا، تنفس را دشوار می کند
  • برای هرکسی که بیهوش است ، ناتوان است یا قادر به برداشتن پوشش صورت پارچه ای بدون کمک نیست
  • برای افراد دارای ناتوانی های ذهنی یا رشد ، شرایط بهداشت روان یا سایر حساسیت هایی که ممکن است ماسک زدن را چالش برانگیز ببیند

احتیاط بیشتر لازم است

گوهیل می گوید ، در همه این موارد ، افرادی که از زدن ماسک چشم پوشی می کنند باید بیشتر هوشیار باشند.

در اینجا برخی از موارد ضروری و نبایدهایی وجود دارد :

  • اگر بیماری پزشکی یا روانپزشکی دارید و پوشیدن پوشش صورت را غیرممکن می کند ، از قرار گرفتن در فضاهای عمومی و ازدحام جمعیت خودداری کنید.
  • مراقب باشید در هر موقعیتی ، چه در فروشگاه ، هنگام شنا یا قدم زدن در بیرون ، حداقل یک فاصله دو متری از دیگران داشته باشید.
  • در فضای باز ورزش کنید که هوا کاملاً تهویه باشد و حفظ فاصله اجتماعی از دیگران آسان تر است.
  • درصورت عدم امکان فاصله اجتماعی ، اولویت خود را تعیین کنید ، مثلاً در هنگام ایستادن در صف ها ، در جلسات کار یا هنگام مسافرت گروهی
  • برای برقراری ارتباط با افراد ناشنوا یا کم شنوا از روش نوشتاری استفاده کنید.
  • دستان خود را مرتبا بشویید و از لمس چشم ، بینی و دهان یا نوزاد و کودکان در هنگام بیرون و خارج از خانه خودداری کنید.
  • از آنجا که برخی از افراد تحمل پوشیدن ماسک را ندارند ، این امر مسئولیت پوشیدن ماسک را برای بقیه ما ایجاد می کند.

توجه : شما میتوانید تست کرونا را در منزل با کاهش خطر ابتلا به کرونا انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}