ویروس کرونا در کودکان - آیا کودکان از COVID-19 ایمن هستند؟

کودکان می توانند به ویروس کرونا ویروس جدید ، SARS-CoV-2 آلوده شده و با COVID-19 بیمار شوند. با این حال ، به نظر می رسد نسبت به بزرگسالان کمتر در معرض عفونت هستند و علائم آنها معمولاً خفیف تر است. برای درک کامل ویروس کرونا در کودکان و نقشی که کودکان در انتقال ویروس دارند ، داده های بیشتری مورد نیاز است ، اگرچه نشانه های اولیه نشان می دهد انتقال از کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است.

نکته : اگر علائم ویروس کرونا را دارید، میتوانید تست کرونا را در منزل انجام دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

ویروس کرونا در کودکان

آیا کودکان از ویروس کرونا مصون هستند؟

عفونت COVID-19 در تمام گروه های سنی از جمله نوزادان ، کودکان و بزرگسالان گزارش شده است. حتی در این صورت ، مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که کودکان زیر 18 سال فقط حدود 2٪ از کل موارد را در سراسر جهان تشکیل می دهند. از آنجا که کودکان اغلب علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند ، کمتر تحت آزمایش قرار می گیرند. با این حال ، داده های کشورهایی که آزمایشات گسترده ای را در جامعه برای ویروس انجام داده اند ، حاکی از آن است که در وهله اول ، احتمال ابتلا به کودکان نیز کمتر است. در کره جنوبی ، کودکان زیر 9 سال فقط 1٪ موارد تایید شده آزمایشگاهی COVID-19 را تشکیل می دهند ، در حالی که افراد بین ده تا 19 سال 5.2٪ موارد را تشکیل می دهند.

مطالعاتی که ارتباط افراد آلوده در گوانگژو و ووهان / شانگهای، چین و ژاپن را ردیابی کرده است نیز حاکی از آن است که در نتیجه آزمایش ویروس در کودکان ، احتمال آزمایش مثبت ویروس در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است. اگرچه یک مطالعه از شنژن ، چین ، نشان داد که آنها به همان اندازه مستعد ابتلا به عفونت هستند. در میان 150،000 مورد اول تایید شده COVID-19 در ایالات متحده ، تنها 1.7٪ در کودکان زیر 18 سال رخ داده است ، در حالی که کودکان 22٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

علائم COVID-19 در کودکان و جوانان :

علائم کودکان با علائمی که در بزرگسالان دیده می شود کمی متفاوت است و خفیف تر است. سرفه یا تب فقط در نیمی از کودکان علامت دار مشاهده می شود ، کمتر از بزرگسالان. در مقابل ، علائم تنفسی فوقانی مانند آبریزش بینی یا گلو درد در 30 - 40٪ رخ می دهد و اسهال یا استفراغ در حدود 10٪ دیده می شود (گاهی اوقات این تنها علامت است) ، بیشتر از بزرگسالان. تجزیه و تحلیل موارد تأیید شده یا مشکوک به COVID-19 در کودکان زیر 18 سال در استان هوبئی ، چین ، نشان داد که 4/55 درصد علائم خفیف دارند یا بدون علامت هستند. فقط 5.4٪ موارد در کودکان شدید یا بحرانی بود.

در مطالعه هوبئی مشخص شد که بیماری بحرانی در 0.4٪ موارد آزمایشگاهی تایید شده در کودکان ایجاد می شود. [11] میزان مرگ و میر گزارش شده در حال حاضر در كودكان 0.01٪ (معادل یك مورد از هر 10000 مورد) است.

کودکان چه نقشی در انتقال دارند؟

این واقعیت که کودکان در هنگام آلوده شدن به SARS-CoV-2 کمتر علائمی از خود بروز می دهند ، این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است آنها مسئول انتقال پنهانی ویروس باشند ، اگرچه شواهد مستقیم کمی وجود دارد که نشان دهد کودکان بدون علامت نقش اصلی در گسترش این بیماری دارند. یک مطالعه که منبع 31 خوشه خانگی COVID-19 را در چین ، سنگاپور ، کره جنوبی ، ژاپن و ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که کودکان فقط در سه مورد از این موارد منبع عفونت هستند.

کمیسیون مشترک چین / WHO ، هیئتی از متخصصان بین المللی که شیوع اولیه COVID-19 را در چین بررسی کردند ، با ردیابی ، هیچ موردی را پیدا نکردند که انتقال از کودک به بزرگسال را نشان دهد. همراه با کاهش حساسیت آشکار کودکان به عفونت ، ممکن است انتقال محدودی از کودکان داشته باشد. با این حال ، عدم وجود سرفه در موارد خفیف یا بدون علامت ممکن است انتقال ویروس را کاهش دهد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}