آیا آزمایش خون برای کرونا دقیق است ؟

آزمایش خون برای تشخیص ابتلای کرونا وجود ندارد درواقع آزمایش خون کرونا برای تشخیص اینکه در گذشته به ویروس مبتلا بوده اید یا خیر می باشد. در این مقاله به بررسی دقیق بودن آزمایش خون کووید 19 می پردازیم. با تمام صحبت های منتشر شده در مورد آزمایش ویروس کرونا (COVID-19) ، تعجب آور نیست که در مورد آزمایشات و تفاوت آنها سردرگمی وجود داشته باشد. آزمایش آنتی بادی تعیین می کند که شما در گذشته COVID-19 داشته اید یا خیر و اکنون آنتی بادی علیه ویروس دارید. آزمایشی برای تشخیص COVID-19 مشخص می کند که آیا در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستید یا خیر که این آزمایش به نام تست pcr کرونا می باشد.

دقت آزمایش کرونا

آزمایش آنتی بادی چه زمانی انجام می شود و چرا مهم است؟

آزمایش آنتی بادی که به آن تست سرولوژی نیز می گویند ، معمولا پس از بهبودی کامل از COVID-19 انجام می شود. بسته به در دسترس بودن آزمونها ، صلاحیت ممکن است متفاوت باشد. یک متخصص مراقبت های بهداشتی نمونه خون را می گیرد سپس نمونه مورد آزمایش قرار می گیرد تا مشخص شود که آیا آنتی بادی علیه ویروس تولید کرده اید یا خیر. سیستم ایمنی بدن این آنتی بادی ها را تولید می کند. (پروتئین هایی که برای مبارزه و پاکسازی ویروس بسیار مهم هستند.)

اگر نتایج آزمایش نشان دهد که شما آنتی بادی دارید ، این نشان می دهد که احتمالا در گذشته مدتی به COVID-19 آلوده شده اید. همچنین ممکن است به این معنی باشد که مقداری از مصونیت در ابتلا به کرونا وجود دارد. اما شواهدی در مورد اینکه آیا داشتن آنتی بادی به معنای محافظت در برابر ابتلای مجدد به کرونا یا COVID-19 است ، وجود ندارد. سطح مصونیت و مدت زمان مصونیت از ویروس هنوز مشخص نیست.

عاملی که بر دقت آزمایش خون برای کرونا تاثیر می گذارد عبارتند از:

زمان و نوع آزمایش آنتی بادی بر دقیق شدن نتیجه آزمایش تأثیر می گذارد. اگر در مراحل بیماری به کرونا خیلی زود آزمایش کنید ، وقتی که هنوز پاسخ ایمنی در بدن شما ایجاد می شود ، آزمایش ممکن است آنتی بادی ها را تشخیص ندهد. بنابراین آزمایش آنتی بادی حداقل تا 14 روز پس از شروع علائم توصیه نمی شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آزمایشات اختصاصی آنتی بادی را مجاز دانسته است.

اگر برای وجود آنتی بادی های ویروس کرونا کووید-19 مثبت باشید ، معمولا به این معنی است که به کرونا مبتلا بوده اید. اما اگر تنها برای مدت کوتاهی دارای ویروس بودید ، ممکن است نتیجه منفی بگیرید. ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشید و آنتی بادی تولید نکرده باشید. همچنین ممکن است یک جواب "مثبت کاذب" دریافت کنید که این یعنی شما آنتی بادی ها را دارید اما دارای نوع دیگری از ویروس کرونا می باشید. با این حال انجام هرگونه تست کرونا در آزمایشگاه مندل با بالاترین دقت و کیفیت انجام می شود.

اگر به آزمایش تشخیصی COVID-19 یا آزمایش آنتی بادی علاقه مند هستم ، چه کاری می توانم انجام دهم؟

شما با کلیک برروی تست کرونا می توانید به صفحه مخصوص آزمایش های کرونا بروید و درصورتی که مایل هستید آزمایش کرونا را انجام دهید، با وارد کردن مشخصات خود به راحتی می توانید این تست را پس از ثبت درخواست، با هماهنگی های لازم کادر مجرب آزمایشگاه مندل به انجام برسانید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}