ویروس کرونا باعث تولد نوزادان زودرس می شود

کرونا و بارداری

تحقیقات جدید محققان دانشگاه Yonesi کره ، نشان می دهد ابتلا به ویروس کرونا در دوران بارداری تاثیرات کمی بر مرگ و میر جنین دارد.اما این ویروس می تواند بر بروز زایمان زودرس و تولد نوزادان نارس موثر باشد که این موراد می تواند بر مرگ و میر مادران و فرزندان نیز تاثیر گذار باشد. تحقیقات بر روی نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا نشان می دهد که ممکن است نوزادان پس از تولد به این بیماری مبتلا گردند و با مشکلات متنوع ای مواجهه شوند. اگر می خواهید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

تاکنون مواردی از انتقال ویروس در دوران بارداری و مرحله جنینی از مادر به جنین گزارش نشده است بنابراین تاکنون موردی از نوزادان متولد شده که کرونا آنها مثبت باشد وجود نداشته است.

تاکنون شایع ترین علائم کرونا نیز مشکلات حاد تنفسی، مشکلات دستگاه گوارش و تب می باشد و درمیان مادران باردار نیز شایع ترین علائم نیز همین تنگی نفس ، سرفه و تب و ذات الریه می باشد و از عوامل موثر بر بارداری شامل پاره گی زودرس کیسه آب جنینی نیز یاد کرد.

S.H. Yoon سرپرست ارشد این تحقیق توصیه می کند زنان باردار مبتلا به کووید 19 پس از زایمان در قرنطینه به سر برده و از نوزادان خود دور بمانند.

نگرانی در مورد انتقال عفونت ویروسی در دوره بارداری

همه گیری ویروس کرونا درحال گسترش روز افزون است بنابراین درمورد بیماران باردار نیز این نگرانی ها رو به افزایش می باشد.در سالهای 2003 و 2012 که بیماری SARS COVID1 و MERS COV در خاورمیانه گسترش یافت در بین نوزادان موجب مرگ و میر زیادی شد.

حال سوال این است که آیا ممکن است کووید19 نیز موجب میزان مرگ و میر بالا بین نوزادان شود؟

محققان به دلیل محدود بودن موارد تحقیقاتی تاکنون تنها به توصیه هایی از قبیل تحت نظر بودن دقیق تر مادران و فرزندان اشاره کرده اند.این مطالعات شامل 12 گروه تحقیقاتی بوده است که تاکنون بروی 223 بارداری و 201 تولد بررسی شده است.نتایج بدست آمده به شرح زیر است:

بیشتر نوزادان آلوده نبوده اند

در دوران بررسی نوزادان هنگام شیوع بیماری SARS-COV2 اکثر بیماران در 48 ساعت پس از تولد به بیماری مبتلا شده اند و شایع ترین علائم آنها تب و تنگی نفس گزارش شد.

این درحالی بود که شیر مادر ،خون بند ناف و مایع آمنیوتیک مورد بررسی قرار گرفت و هیچ یک با ویروس درگیر نبودند.

تولد نوزادان زودرس

از 185 بارداری 163 مورد سزارین و تنها 22 مورد به روش طبیعی زایمان شده اند.

مادران مبتلا

از میان 201 مادر باردار، 85 مورد با درجه حرارت بالا و 61 مورد با سرفه های خشک هنگام زایمان مراجعه کردند.

با وجود اطلاعات به دست آمده از ماردان باردار در این دوران مادران و جنین آنها در حین بارداری و نوزادان آنها پس از زایمان باید تحت نظر کامل و دقیق باشند.

بنابراین ، نظارت دقیق بر مادران مبتلا به کرونا و نوزادان آنها در مورد خطر عوارض احتمالی و قرنطینه مادران آلوده برای جلوگیری از عفونت جنین ، در دوران شیوع کرونا بسیار ضروری است.

 

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}