آسیب همیشگی کرونا به قلب

آسیب کرونا به قلب

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد قلب اکثر افرادی که بعد از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، با آسیبی ماندگار همراه بوده‌اند. محققان بیان کرده اند ویروس مستقیما به عضلات بدنه قلب حمله کرده و به آنها آسیب‌هایی جدی وارد می‌کند، حتی در مواردی که فرد مبتلا علائمی بسیار ساده از خود نشان داده و در بیمارستان بستری نشده باشد. شما برای کسب اطلاع بیشتر از آزمایش کرونا می توانید کلیک کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

در حالی که بیشتر نگرانی مردم روی نرخ مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا است اما حالا، محققین دریافته‌اند افرادی که بعد از ابتلا به صورت کامل بهبود یافته‌اند، نشانه‌هایی از آسیب دائمی به بدنه قلب خود به همراه دارند.

از همان ابتدای شیوع جهانی ویروس کرونا، پزشکان و متخصصان اذعان داشتند افرادی که ناراحتی قلبی دارند یا به نحوی عضله قلب آنها در گذشته آسیب دیده، در معرض مرگ بیشتری نسبت به دیگر مبتلایان به ویروس هستند. هرچند معلوم نبود دقیقا کووید-19 چه تاثیری روی قلب می‌گذارد و آیا اصلا به صورت مستقیم به آن حمله می‌کند یا خیر.

این تحقیقات روی بیش از ۱۰۰ بیماری که سلامتی خود را باز یافته‌اند (با میانگین سنی ۴۹ سال) و طی بازه زمانی ۷۱ روز صورت گرفته؛ با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی قلبی (CMR) منظم محققان به سادگی دریافتند حدود ۷۸ درصد از افرادی که بهبود پیدا کرده‌اند، علائمی در زمینه آسیب جدی به عضلات قلبی و ۶۰ درصد از آنها نیز التهاب عضله قلب داشتند. این در حالی است که تنها ۳۳ درصد از افراد مورد آزمایش قرار گرفته سابقا در بیمارستان بستری شده بوده‌اند.

نتایج نشان می‌دهند ممکن است آسیب‌های وارد شده به عضله قلب، به خاطر وجود التهابی پیشین بوده که به خاطر حمله ویروس کرونا تشدید شده است. همچنین دقیقا معلوم نیست این آثار مشاهده شده برای همیشه ماندگار خواهند بود یا در طولانی مدت بهبود پیدا می‌کنند.

دومین بخش از مطالعات روی ۳۹ بیمار کووید-19 انجام شده که به طور دقیق‌تر بدنه قلب را مورد بررسی قرار داده است. در بین بیمارانی با متوسط سن ۸۵ سال، علت اصلی مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس، درگیری با ذات‌الریه بوده و در ۶۰ درصد از موارد نیز آسیب‌هایی جدی در بدنه قلب نیز رویت شده است. هرچند همچنان متخصصان تاکید دارند هیچ مدرکی مبنی بر ماندگار بودن این شرایط در افرادی که بهبود پیدا می‌کنند وجود ندارد.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}