سازمان بهداشت جهانی انتقال ویروس كرونا از طریق هوا را تایید کرد

سازمان بهداشت جهانی و کرونا

دانشمندان سراسر جهان نامه ای به سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوشتند و از این سازمان خواستند اذعان كند كه ویروس جدید كرونا از طریق هوا انتقال می یابد. بیش از 230 دانشمند شواهدی ارائه دادند كه نشان می دهد افراد می توانند ویروس را از قطرات معلق هوا دریافت کنند.

اکنون ، سازمان جهانی بهداشت به شواهد جدیدی اشاره می كند كه نشان می دهند ویروس کرونا ممكن است بیش از آنچه قبلاً تصور می شد از طریق هوا انتقال یابد.

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

مطالعات نشان داده اند که برخی وقایع یا موقعیت های فراگیر ممکن است باعث ایجاد توده های عفونت ویروس کرونا شوند. به عنوان مثال ، وجود توده های عفونت در محیط های کار ، کلیساها ، رستورانها و بازارها گزارش شده است ، حتی اگر ارتباط مستقیمی با بیماران آلوده وجود نداشته باشد.

اگرچه مکانیسم دقیق نحوه انتشار ویروس هنوز مشخص نیست ، اما باید تصدیق كرد كه شواهد بر انتقال از طریق ذرات معلق در هوا به عنوان یك روش انتقال سندرم تنفسی حاد كرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) اشاره دارند.

دکتر بندیتا آلگانزی ، رهبر فنی پیشگیری و کنترل عفونت سازمان جهانی بهداشت ، در یک جلسه توجیهی گفت : "ما تأیید می کنیم که شواهد و مدارکی در این زمینه وجود دارند و بنابراین ما معتقدیم که نباید این شواهد را  نادیده گرفت و باید پیامدهای آن در مورد روش های انتقال را درک کرد و اقدامات احتیاطی را انجام داد."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

این آژانس در حال تهیه یک خلاصه مقاله علمی برای پرداختن به شواهد مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق هوا که به عفونت و گسترش سریع آن کمک می کند ، می باشد.

با این حال ، دکتر ماریا ون کرکوو ، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت ، گفت که سازمان جهانی بهداشت  گزارش ها را از فروردین بررسی کرده است. وی گفت که آنها بر نقش احتمالی انتقال هوا در سایر شرایط ، مانند موارد دارای تهویه ضعیف تمرکز دارند.

سازمان جهانی بهداشت اذعان می کند که انتقال ویروس کرونا عمدتاً توسط قطرات تنفسی بزرگی انجام می شود که پرواز میکنند و مستقیماً روی بینی یا دهان افراد دیگر فرود می آیند.

در میان همه گیری ویروس کرونا ، یک تلاش بزرگ تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود که آیا ویروس کرونا می تواند از طریق ذرات ریز هوا که توسط افراد آلوده منتشر می شوند پخش شود و ساعت ها در هوا شناور بماند.

دانشمندان با مهندسین سازمان جهانی بهداشت همکاری می کنند تا بررسی کنند که چگونه ذرات کوچک حاوی ویروس در صورت انتشار در اتاق های بسته توسط دستگاه های تهویه هوا در هوا جریان میابند و این ذرات چقدر عفونی هستند. با این حال ، طی ماه های گذشته ، شواهد مبنی بر انتقال از طریق هوا در حال افزایش بوده است ، مثلا شواهدی وجود دارند که نشان میدهند قطرات کوچکتر می توانند ساعت ها در هوا شناور بمانند تا افراد دیگر آنها را استنشاق کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد شیوه های انتقال ویروس از جمله انتقال از طریق هوا ، در تدوین سیاست هایی برای مهار شیوع ویروس کرونا بسیار مهم است.

حفظ فاصله دو متری یک عامل اساسی در کاهش خطر انتقال ویروس کرونا میباشد. اگر انتقال از طریق ذرات معلق در هوا درست باشد ، ممکن است نیاز باشد مسئولان بهداشت دستورالعملهای خود را اصلاح کنند. به این ترتیب می توان میزان عفونت و انتقال را کاهش داد.

در حال حاضر ، سازمان جهانی بهداشت ، حفظ فاصله اجتماعی ، اجتناب از بودن در مکان های شلوغ و شستشوی منظم دست را به عنوان مهمترین اقدامات برای کاهش خطر انتقال ویروس توصیه می کند.

عوارض جهانی ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت میگوید ، 12هفته طول کشید تا جهان به 400.000 مورد مبتلا به کرونا برسد ، اما در اواخر هفته گذشته ، بیش از 400.000 مورد در سراسر جهان مبتلا شده اند. در حال حاضر ، تعداد موارد مبتلا به 12.23 میلیون نفر و تعداد مرگ و میر به بیش از 554.000 نفر رسیده است.

دکتر تدروس ادانوم قبریسوس ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ، گفت : "شیوع بیماری در حال افزایش است و ما هنوز به اوج این بیماری همه گیر نرسیده ایم. با اینکه به نظر می رسد مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح جهان کاهش یافته است ، اما در واقعیت ، برخی کشورها در کاهش تعداد مرگ و میر پیشرفت چشمگیری داشته اند ، در حالی که در کشورهای دیگر مرگ و میر در حال افزایش است."

وی افزود : " در مکانهایی که در زمینه کاهش مرگ و میر پیشرفت هایی داشته اند ، کشورها اقدامات هدفمندی را در قبال آسیب پذیرترین گروه ها انجام داده اند ، به عنوان مثال ، افرادی که مدت زمان طولانی در مراکز درمانی بوده اند."

ایالات متحده بیشترین تعداد موارد مبتلا ، بیش از 3.1 میلیون و پس از آن برزیل بیش از 1.75 میلیون مورد مبتلا را گزارش کرده اند. انتظار میرود در هفته های آینده تعداد این موارد افزایش یابد زیرا بسیاری از کشورها محدودیت های قرنطینه را کاهش داده اند ، بسیاری از مشاغل باز شده اند و افراد به محل کار خود برگشته اند.

با تهدید انتقال ویروس از طریق هوا به خصوص در محیط های بسته مانند دفاتر و محیط های کار ، شرکت ها و کارمندان آنها باید اقدامات کنترل عفونت مانند حفظ فاصله فیزیکی ، شستن مرتب دست ها و ضد عفونی منظم سطوح را انجام دهند. بعلاوه باید از ماسک در جهت کاهش انتقال این ویروس کشنده استفاده شود.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}