چین واکسن تولید شده برای کرونا را برای سربازنش استفاده می کند

واکسن کرونا

سربازان چینی جزء اولین کسانی خواهند بود که یکی از کاندیدهای واکسن کرونا را امتحان می کنند.اخیرا شرکت بیوتکنولوژی چینی CanSino Biologics در بیانیه ای به بورس اوراق بهادار هنگ کنگ اظهار داشت که کمیسیون نظامی مرکزی چین مقدمات را برای ارتش چین فراهم می کند تا سربازان را برای یک دوره یک ساله تزریق واکسن Ad5-nCoV ، کاندید اصلی واکسن این شرکت ، آماده کند.

در این بیانیه ، یو زوفنگ ، رئیس شرکت CanSino Biologics گفت : آزمایشات بالینی فاز I و II این واکسن کاندید مصونیت خوب و سطح بالایی از پاسخ ایمنی را در بیماران نشان دادند. اما وی هشدار داد كه كارآزمایی ها تنها نشان می دهند كه واكسن توانایی جلوگیری از ویروس کرونا را دارد و تأیید نظامی این واكسن تضمین نمی كند كه در آینده مجاز به استفاده گسترده تجاری باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

شرکت CanSino Biologics در حال تولید واکسن با آکادمی علوم پزشکی نظامی ، یک موسسه تحقیقات پزشکی که توسط ارتش آزادیبخش مردم اداره می شود ، می باشد. این دو سازمان در همکاری قبلی خود در زمینه واکسن ابولا ، واکسن آزمایشی کرونا را پایه گذاری کردند. دولت چین واکسن ابولا را برای استفاده گسترده در سال 2017 تصویب کرد.

واکسن Ad5-nCoV شرکت Cansino مدتهاست که کاندید اصلی واکسن کرونا در چین بوده است ، این واکسن اولین واکسن در جهان بود که آزمایشات بالینی اش را در اسفند ماه سال 98 آغاز کرد. این شرکت آزمایشات مرحله اول و دوم را در ووهان چین انجام داد و نتایج کارآزمایی های بالینی را در مجله پزشکی لانست منتشر کرد.

در اواسط اردیبهشت ماه ، شرکت CanSino از همکاری با شورای تحقیقات ملی کانادا نیز خبر داد و تائیدیه شروع کارآزمایی های بالینی بر بیماران کانادایی را دریافت کرد. این کارآزمایی ها طی یک دوره شش ماهه با همکاری محققان دانشگاه دالهاوزی هالیفاکس کانادا انجام می شوند.

دو پروژه واکسن کرونا مستقر در چین ، یکی ساخته شده توسط موسسه محصولات زیستی دولتی ووهان و دیگری توسط شرکت بیوتکنولوژی مستقر در پکن ، در اوایل سال جاری وارد آزمایشات انسانی شدند و آنها را به عنوان امیدوار کننده ترین کاندیدهای واکسن دنیا معرفی کردند.

از روز یکشنبه هشتم تیر ماه ، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که 17 واکسن کاندید کرونا در مراحل ارزیابی بالینی قرار دارند و 131 مورد دیگر نیز در مراحل پیش بالینی میباشند. جامعه جهانی علمی تلاش می کند تا با سرعت بی سابقه ای واکسن علیه کرونا که بیش از 10 میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از 500.000 فرد را در بدترین بحران سلامت عمومی قرن گرفته است ، تولید کند.یو در سال 2009 شرکت CanSino Biologics را تأسیس کرد و سرمایه گذاران آن شرکت های سرمایه گذار چینی بودند.

سهام شرکت CanSino Biologics در بعد از ظهر دوشنبه نهم تیر ماه 5 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاری این شرکت از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا بیش از سه برابر شده و به 5.3 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: Fortune
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}