از کرونا در دوران بارداری بیشتر بدانیم

کرونا در بارداری

متخصصان بهداشت عمومی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گویند ، زنان باردار نسبت به عفونت های تنفسی ویروسی مانند کروناویروس جدید یا COVID-19 آسیب پذیرتر هستند و آنها را ترغیب می کنند تمام توان خود را برای حفظ سلامت خود به کار گیرند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

با اینکه خیلی زود است محققان بدانند چگونه COVID-19 بر زنان باردار یا نوزادانی که حمل می کنند تأثیر می گذارد ، متخصصان CDC از زنان باردار می خواهند که اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

متخصصان بهداشت عمومی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC ) نوشتند : زنان باردار دچار تغییرات ایمنی و فیزیولوژیکی می شوند که ممکن است آنها را نسبت به عفونت های تنفسی ویروسی ، از جمله COVID-19 حساس تر کنند.

زنانی که در دوران شیوع بیماری های مشابه ، از جمله SARS و MERS باردار بودند ، آسیب پذیرتر بودند و به همین دلیل کارشناسان بهداشت عمومی از زنان باردار می خواستند هر کاری که میتوانند انجام دهند مثلا با شستن مکرر دست ها و اجتناب از  رویایی با افراد بیمار ، از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا عفونت COVID-19 می تواند به کودک متولد نشده آسیب برساند یا خیر ، اگرچه تب های بالا در طول سه ماهه اول می توانند مضر باشند. متخصصان بهداشت CDC از کارمندان بهداشت و درمان نیز میخواهند که در مواجهه با زنان باردار احتیاط کنند.

با اینکه هنوز اطلاعات چندانی در مورد چگونگی تأثیر COVID-19 بر زنان باردار وجود ندارد ، یک متخصص زنان و زایمان به سؤالات شما پاسخ می دهد.

دکتر Dr. Natalie Rochester، متخصص زنان و زایمان و مدیر پزشکی مرکز زایمان بیمارستان UCHealth Greeley است پاسخگوی سوالات زیر بوده است.

به عنوان یک زن باردار ، آیا باید نگران کروناویروس جدید یا COVID-19 باشم؟

اطلاعات CDC از کروناویروس بارداری محدود است. اما این پزشکان به بیماران خود توصیه می کند با  COVID-19  مشابه با سایر ویروس ها ، مانند آنفولانزای فصلی برخورد کنند و همان اقدامات احتیاطی را برای پیشگیری از ابتلا به آن انجام دهند.

این اقدامات احتیاطی شامل موارد زیر میباشند :

  • دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید. حداقل 20 ثانیه قبل از غذا ، بعد از عطسه و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی دستان خود را بشویید.
  • علاوه بر شستشوی دست ، از ضد عفونی کننده های الکلی استفاده کنید.
  • مرتباً سطوح مانند پیشخوان ها و تلفن همراه خود را تمیز کنید.
  • از مصرف مواد خوراکی جمعی اجتناب کرده و در بوفه هایی که بسیاری از افراد سطح یا ظروف را لمس می کنند ، مراقب باشید.
  • اگر عطسه و سرفه کردید در صورت نداشتن دستمال با آستین جلوی آن را بگیرید و نه با دست و در هوا سرفه یا عطسه نکنید.
  • از تماس با هر کس که علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا دارد خودداری کنید.
  • اگر بیمار هستید در خانه بمانید.
  • اگر بیمار هستید یا مشکل ایمنی دارید ، از بودن در مکان های شلوغ خودداری کنید.

آیا من به دلیل بارداری استعداد بیشتری برای ابتلا به کروناویروس دارم؟

کروناویروس جزء یک خانواده ویروسی است که می توانند باعث علائم تنفسی مشابه آنفولانزای فصلی و سرماخوردگی شوند. علائم آن از خفیف تا شدید متغیر است. COVID-19 ، به علت شیوع گونه جديد كروناويروس در سال 2019 به این بیماری نسبت داده شده است.

روچستر گفت : " بیشتر افرادی که به کروناویروس مبتلا میشوند ، علائم خفیفی دارند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند".

کروناویروس جدید از فردی به فرد دیگر انتقال میابد. با توجه به CDC ، به نظر می رسد ویروس تحت شرایط زیر انتقال یابد :

  • بین افرادی که با یکدیگر در تماس نزدیک هستند (حدود 183 سانتی متر).
  • از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده تولید می شوند.
  • وقتی قطرات در دهان یا بینی افراد نزدیک قرار می گیرند یا احتمالاً به ریه ها تنفس می شوند.

در دوران بارداری ، زنان تغییراتی را در بدن خود تجربه می کنند که ممکن است آنها را در معرض عفونت های تنفسی ویروسی قرار دهد و این ویروس ممکن است COVID-19 باشد.

همچنین زنان باردار باید با استفاده از همان اقدامات پیشگیرانه ای که همیشه برای سالم ماندن انجام می دهند ، مانند شستن دست ها و دوری از افراد بیمار ، به مدیریت بارداری خود ادامه دهند."

آیا حالا که باردار هستم، می توانم سفر کنم؟

در حال حاضر ، مسئولان بهداشت عمومی در CDC توصیه می کنند از سفر به چین ، کره جنوبی ، ایران و بخش هایی از ایتالیا و ژاپن و همه کشورهایی که آمار بالایی از شیوع کرونا در آن وجود دارد اجتناب کنید.اگرچه ، زنان باید در هر زمان که باردار هستند خطرات سفر را ارزیابی کنند.

در دوران بارداری توصیه می کنیم تا بعد از هفته 36 بارداری پرواز نکنید.

اما در حال حاضر ، به زنان باردار توصیه می شود که در صورت بیمار بودن مسافرت نکنند و از مسافران بیمار دوری کنند ، اما باید بدانند که در طول سفر هوایی نمی توانند سلامتی افراد نزدیک خود را محدود یا تعیین کنند.شما در سفر با اتومبیل نسبت به مسافرت های هوایی در معرض افراد بیمار کمتری قرار میگیرید.

آیا خطرات ناشی از کروناویروس جدید ، نوزاد متولد نشده ام را تهدید می کند؟

به گفته پزشکان متخصص شواهد هنوز درباره اینكه آیا فرزند متولد نشده شما متاثر می شود یا خیر روشن نیست ، بنابراین حفظ سلامت تا حد ممکن بهترین اقدام است.

بنابر این مثل همیشه ، بهداشت را به خوبی رعایت کنید.پوشاندن دهان و بینی خود در زمان عطسه یا سرفه  و شستن دست ها مهم است. سفر به کشورهایی که جزء مناطق پر خطر CDC هستند ، در دوران بارداری توصیه نمی شود.

در صورت شروع احساس علائم آنفولانزا در دوران بارداری چه کاری باید انجام دهم؟ آیا ممکن است COVID-19 باشد؟

CDC تخمین می زند که آنفولانزا (آنفولانزای فصلی) از سال 2010 باعث ایجاد بین 9 تا 45 میلیون بیماری ، بین 140،000 تا 810،000 بستری در بیمارستان و بین 12.000 تا 61.000 فوت شده است.

تاکنون در ایالات متحده آمریکا حدود 566 مورد COVID-19 تأیید شده و 12 مورد احتمالاً در کلرادو وجود دارند. موارد گزارش شده دارای علائمی خفیف تا بیماریهای شدید و مرگ بوده اند. علائم آن شامل تب ، سرفه و تنگی نفس میباشد.

بنابراین ، کاملاً ممکن است فردی که علائم تنفسی دارد ، دارای آنفولانزای فصلی باشد و نه .COVID-19 در هر صورت ، تب بالا در سه ماهه اول می تواند ایجاد برخی از نقایص تولد را افزایش دهد. طبق CDC مشخص است که سایر عفونتهای ویروسی تنفسی در دوران بارداری ، مانند آنفولانزا ، با پیامدهایی از جمله وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس همراه می باشند.

 اگر احساس بیماری دارید ، مصرف آب آشامیدنی بسیار مهم است. زمانی که ادرار شما به رنگ زرد روشن است در واقع خوب میزان آب بدن شما مطلوب است.

همچنین اگر زنان باردار تب 38 درجه یا بالاتر دارند ، استامینوفن (تیلنول) مصرف کنند ، (نه آسپرین یا ایبوپروفن) و اگر شما مایعات زیاد و تیلنول را مصرف کردید ، اما قادر به پایین نگه داشتن تب نبودید ، یا استفراغ یا علائم دیگری مانند مشکل در تنفس داشتید ، از شما میخواهیم فورا با مراکز بهداشت و درمان تماس بگیرید.

سامانه 4030 پاسخگوی سوالات کرونایی شهروندان است

اگر من در بیمارستان علائم کرونا را نشان دهم ، چه اتفاقی می افتد؟

هر شخصی با علائم ملایم قبل از رسیدن به بیمارستان ابتدا باید با پزشک خود یا بیمارستان تماس بگیرد.

ما سؤالاتی در مورد علائم بیماران و مدت زمان بارداری آنها خواهیم داشت تا بهترین اقدامات برای آینده را بررسی کنیم.گاهی ممکن است شما در خانه بمانید و گاهی ممکن است از شما بخواهیم به بیمارستان بیایید. اما ما یک غربالگری اولیه انجام میدهیم تا خطر رفت و آمد شما و قرار گرفتن در معرض موارد دیگر در مواقع غیرضروی کاهش باید.

در حال حاضر ، کادر بهداشت و درمان ، افرادی را آزمایش می کنند که دارای علائم مطابق با COVID-19 ، از جمله تب ، سرفه و تنگی نفس باشند و اخیراً نیز به مناطقی سفر کرده باشند که بیماری شیوع دارد – چه افراد باردار و چه افرادی که باردار نیستند. کارکنان بهداشت که در معرض افرادی قرار گرفته اند که نتیجه مثبت برای آزمایش COVID-19 داشته اند نیز تحت آزمایش قرار می گیرند. بعلاوه ، بیمارانی که به علت بیماریهایی مانند ذات الریه و سایر علائم مطابق با COVID-19 بستری شده اند زمانی که توضیح دیگری برای بیماری آنها وجود نداشته باشد ، مثلا آزمایش مثبت آنفولانزا ، مورد آزمایش قرار میگیرند.

زمان بارداری و همچنین شدت علائم تعیین می کنند که در صورت مثبت بودن آزمایش COVID-19 ، بیمار  به کجا فرستاده شود. زمانی که مادری بستری شود ، ممکن است در یک اتاق ایزوله ویژه در بخش بارداری یا در بخش دیگری قرار بگیرد.

همچنین کارکنان بهداشت و درمان در هنگام ورود ، لباس های محافظ می پوشند و هنگام بیرون رفتن از اتاق آن لباس ها را در آورده و میشویند تا به جلوگیری از گسترش ویروس کمک کند و بسته به سن بارداری ، ممکن است بیمار تحت آزمایش های بررسی کننده جنین قرار گیرد.

اگر در حین بارداری به کروناویروس مبتلا شدم ، آیا به فرزند متولد نشده من منتقل میشود؟ آیا ممکن است به فرزند متولد نشده من آسیب برساند؟

ما هیچ اطلاعات مثبتی حاکی از اینکه COVID-19 بر نوزادان مادران مبتلا به ویروس ، تأثیر منفی می گذارد ، نداریم.

براساس اطلاعات CDC ، تصور می شود ویروسی که باعثCOVID-19 می شود ، بیشتر از طریق تماس نزدیک با شخص آلوده و از طریق قطرات تنفسی گسترش یابد. و مسئولان بهداشت عمومی هنوز نمی دانند که آیا یک زن باردار مبتلا به COVID-19 می تواند ویروس را قبل ، حین یا پس از زایمان به فرزند خود منتقل کند یا خیر.

با این حال ، طبق گزارشات CDC ، در مطالعات موردی اخیر بر نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به COVID-19  که در مقالات مورد بررسی قرار گرفتند  ، هیچ یک از نوزادان برای ویروس ایجاد کننده COVID-19 مثبت نبودند. بعلاوه ، ویروس در نمونه های مایع آمنیوتیک یا شیر مادر تشخیص داده نشدو در حال حاضر ، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تأثیرات طولانی مدت بر سلامت نوزادان حتی مبتلا به COVID-19 ، یا کسانی که در رحم در معرض ویروس ایجاد کننده COVID-19 قرار گرفته اند ، وجود ندارد.

اگر در زمان زایمانم به COVID-19 مبتلا باشم چه می شود؟

سوالاتی در مورد جداسازی نوزاد از مادر پس از زایمان وجود دارد. در حال حاضر ، ما در حال ارزیابی هستیم که آیا این امر کاملاً مورد نیاز است یا خیر. در حال حاضر ، مادران برای ادامه شیردهی تشویق می شوند. اگر متخصص اطفال احساس کند که جدایی کودک و مادر مناسب است ، به مادر اجازه داده می شود که با دستکش و ماسک یا با استفاده از دوشیدن شیر  ، نوزاد خود را تغذیه کند

در حال حاضر ، موارد گزارش شده در چین انتقال کروناویروس از مادر به کودک را نشان نمی دهند ، اما این موارد محدود میباشند.

آیا نوزاد تازه متولد شده من نسبت به ابتلا به کروناویروس حساس تر است؟

رهیچ اطلاعاتی در مورد نوزادان تازه متولد شده وجود ندارد ، بنابراین او در این مورد احتیاط را پیشنهاد می کند.

نوزادان ، حساس و دارای سیستم ایمنی توسعه نیافته هستند ، اما آنها نیز با آنتی بادی های مادر خود متولد می شوند، تا زمانی که خطر شیوع کرونا برطرف نشود ، توصیه نمی کنم یک نوزاد تازه متولد شده را در اجتماع بیاورید.اما اگر باید نوزاد خود را بیرون ببرید ، استفاده از کاور صندلی ماشین که کاملاً صندلی اتومبیل را میپوشاند ، پیشنهاد می شود. این امر نه تنها به حفظ کودک از میکروب ها کمک می کند ، بلکه رهگذرانی که می خواهند کودک ناز کوچولو شما را لمس کنند دور نگه می دارد.

خدمات ارسال مواد غذایی و خوار و بار و سایر گزینه هایی که می توانند بودن شما در معرض اماکن عمومی و گروه های مردم را محدود کنند، انتخاب کنید.

والدین ، حافظ فرزندان خود هستند و کاملاً قابل قبول است که از مردم بخواهیم دست خود را بشویند یا مهمانی ها را در ماه اول یا دو ماه اول (پس از تولد) محدود کنند تا سلامت کودک تضمین شود.

به دوستان ، خانواده یا همسایگان خود بگویید که پزشک توصیه کرده است مهمانی ها و قرار گرفتن کودک در معرض افراد خارجی را محدود کنید.وی تأکید کرد : به مردم تاکید کنید که دست های خود را بشویند و هنگام بیماری وارد نشوند.

اگر به کروناویروس مبتلا شوم ، آیا میتوانم شیر خودم را به فرزندم بدهم؟

هنوز یک دستورالعمل مشخص درمورد زن مبتلا به کروناویروس که زایمان کرده و پس از آن شیر دهد وجود ندارد. اما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کروناویروس از طریق شیر مادر وجود ندارد.

تغذیه با شیر مادر توصیه می شود ، زیرا نوزادان آنتی بادی دریافت می کنند. این که مادر شیر را بدوشد یا به طور مستقیم به نوزاد خود شیر دهد ، مبتنی بر گفت و گوهای  پزشک متخصص اطفال و مادر پیش از تولد میباشد.   

همانطور که در مورد ویروس اطلاعات بیشتری کسب می شود ، توصیه ها تغییر می کنند.

اگر باردار باشم و در مکانی مانند بیمارستان کار کنم. آیا باید نگران باشم؟

کارمندان باردار باید اقدامات احتیاطی مشابهی را انجام دهند ، همه کارمندان باید مواجهه خود با بیماریها را محدود کنند.

به گفته متخصصان بهداشت عمومی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، کارمندان بهداشت و درمان باردار مانند سایر کارمندان بهداشت و درمان هنگام مواجهه با بیماران مشکوک یا قطعی COVID-19 ، باید دستورالعمل های ارزیابی خطر و کنترل عفونت را رعایت کنند.

منبع: UCHealth
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}