آزمایش جدید واکسن کرونا ویروس از این ماه شروع می شود

واکسن کرونا ویروسمطالعات انسانی بر روی واکسن آزمایشی کروناویروس مدرنا از این ماه آغاز می شود ، و این واکسن از بین تعداد زیادی واکسن از شرکت های مختلف برای مبارزه با این بیماری مسری در اولویت قرار داده شده است.

Richard Hatchett، مدیر اجرایی اتحاد برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI) ، گروهی که بر ایجاد واکسن در برابر عفونت های کشنده نظارت میکنند ، گفت : محصول شرکت مدرنا  بسیار سریع پیش رفت و طی دو هفته وارد آزمایشات انسانی خواهد شد. براساس وب سایت دولت آمریكا ، شروع تخمینی کارآزمایی واكسن مدرنا ، 19 مارس است.

شرکت مدرنا از اظهار نظر خودداری کرد.

با توجه به نگرانی در مورد افزایش ویروس ریه ، مسئولان بهداشت و عموم مردم از نزدیک روند پیشرفت مدرنا در کمبریج ، ماساچوست را پیگیری میکنند. Anthony Fauci ، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده ، در اواخر فوریه گفت که کارآزمایی ها ممکن است ظرف دو ماه آغاز شوند.

آزمایشات انسانی داروها و واکسنها معمولاً در سه مرحله انجام می شوند تا مواردی نظیر ایمنی و اثربخشی ارزیابی شود. Hatchett گفت ، واكسن مدرنا به محض آغاز تابستان امسال میتواند وارد مرحله دوم این آزمایشات شود.

بیش از 100.000 مورد مبتلا

Hatchett گفت : "ما از نزدیک با شرکت مدرنا ، شرکای خود در NIH ( موسسه ملی بهداشت ) و سایر تنظیم کننده ها همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هرگونه واکسنی که ایجاد شده است - من نمی توانم به اندازه کافی این را تأکید کنم - بی خطر و مؤثر است."

سهام شرکت مدرنا در نیویورک 5.4 درصد افزایش یافت.

موسسه ایالات متحده در بیانیه ای از طریق ایمیل اعلام کرد که شرکت کنندگان هنوز واکسن دریافت نکرده اند ، اگرچه فرآیند ثبت نام آغاز شده است. طبق این بیانیه ، مرحله مقدماتی در موسسه تحقیقات سلامت واشینگتون در سیاتل انجام خواهد شد.

با افزایش تعداد موارد کروناویروس در سطح جهان به بیش از 100.000 نفر ،  نیاز به واکسن به شدت افزایش میابد. اما تولیدکنندگان واکسن برای رساندن محصول به خط پایان ، با موانع بسیاری روبرو هستند. این سازمان اعلام کرد ، تلاش هماهنگ با CEPI ( اتحاد برای نوآوری های آمادگی اپیدمی ) برای رساندن واکسن به مرحله دفاع در برابر کروناویروس بدون تقریبا 2 میلیارد دلار بودجه اضافه ، در خطر خواهد بود.

تولیدکنندگان واکسن اعلام کردند که طراحی و آزمایش نسخه های جدید حدود 12 تا 18 ماه زمان می برد. روش مدرنا جزء سریعترین اقدامات تجارت در نظر گرفته میشود.

Hatchett گفت : " شما هرگز نمی دانید چه چیزی می تواند برنامه تولید واکسن را به تعویق بیاندازد " ، از جمله مشکلات تولید ، خالص سازی یا مشکلات ایمنی. "آنچه ما می دانیم این است که این اولین واکسن مربوط به کروناویروس در سراسر جهان میباشد که وارد آزمایش های بالینی میشود ، من 99٪ مطمئن هستم."

نسخه آزمایشی ، سلولهای بدن را به ساخت پروتئین های شبه ویروسی تحریک میکند که این پروتئین ها پاسخ ایمنی را تحریک می کنند و بدن را برای مقابله با یک عفونت واقعی آماده میکنند. شرکت های دیگری که روی واکسن های کروناویروس کار می کنند عبارتند از Inovio Pharmaceuticals Inc ، Sanofi و Johnson & Johnson.

Chris Whitty ، مشاور ارشد پزشکی انگلستان در اوایل هفته جاری به قانون گذاران گفت : اگر جهان در طی یک سال ، واکسن کروناویروس را تولید کند ، خوش شانس خواهد بود.

منبع: Bloomberg
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}