مشاوره ژنتیک

در مقاله های قبلی در ارتباط با مشاوره ژنتیک چیست و چه انواعی دارد همچنین چه مواقعی نزد مشاوره ژنتیک باید برویم، توضیحاتی داده ایم که برای بررسی این توضیحات و پرسش های متداول خود می توانید برروی لینک کلیک کنید.

بیماری های ژنتیکی معمولا به سن و سال فرد یا خانواده کاری ندارند و معمولا در همه سنین ممکن است رخ بدهد چه آن فرد نوزاد و چه بزرگسال و یا کهنسال باشد.
این بیماری را نمی‌توان عموما درمان کرد و یا اگر هم قابل درمان باشند هزینه‌های بسیار بالایی دارند و همه خانواده ها از پس پرداخت این هزینه های هنگفت بر نمی آیند. این بیماری میتواند باعث مرگ زودرس و در مواقع دیگر می‌تواند درد و رنجی طاقت فرسا را برای فرد به ارمغان بیاورد. بیماری های ژنتیکی عموما در روح و روان افراد درجه یک خانواده تاثیر به سزایی میگذارد این بیماری ها اکثرا ارثی هستند و امکان برگشت یا به وجود آمدن آن در دیگر اعضای خانواده احتمال بسیار بالایی دارد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:


ژنتیک پزشکی در دنیای امروز با سرعت بسیار زیاد به پیشواز و پیشرفت و توسعه میرود، که اینگونه پیشرفت ها شامل تشخیص سریع تر و دقیق تر را برای بیماران به همراه می آورد.

مشاوره ژنتیک

وظایف مشاور ژنتیک :

  • مشاوره با خانواده
  • بررسی پرونده پزشکی خانواده
  • درخواست انجام آزمایش های تکمیلی مورد نیاز
  • معاینه بیمار و بررسی متون علمی و روش های مشابه
  • علت بیماری
  • نحوه توارث
  • میزان خطر برای حاملگی بعدی
  • احتمال خطر برای ازدواج دو فرد

وضعیت سلامت و یا ناقل بودن خواهر، برادر و یا والدین یک بیمار ژنتیکی و نظایر آن را تعیین نماید و خانواده را از روش های تشخیصی موجود و اقدامات ضروری آگاه سازد.

برای دریافت مشاوره ژنتیکی میتوانید به صورت تلفنی با حضوری با متخصصین مندل ارتباط برقرار کنید. برای ارتباط تلفنی می توانید با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید و برای مشاوره ژنتیک حضوری به آدرس تهران، خیابان توانیر، ساختمان پزشکان شماره 4، واحد 5 مراجعه بفرمایید. 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}