هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد مراجعه به دندانپزشکی ها

دندانپزشکی و کرونا

سازمان بهداشت جهانی WHO از عموم مردم می خواهد در دوران پاندمی (همه گیری) کرونا از مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی خودداری کنند.طبق اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی مراکز مراقبت های پزشکی دهان و دندان جز مراکز با ریسک بالای ابتلا می باشند و نباید تا رفع همه گیری کرونا در صورت موارد غیر ضروری به آنها مراجعه کرد.

تعداد بیماران کرونا تاکنون در سراسر جهان به بیش از بیست میلیون نفر رسیده است

سازمان بهداشت جهانی نیز در خصوص پیشگیری های مشکلات دهان و دندان نیز به مراقبت های بیشتر توسط خود بیماران اشاره کرده است و از پزشکان درخواست کرده است در صورت نیاز بیماران را به صورت غیر حضوری از طریق ابزارهای اینترنتی معاینه کنند و به آنها مشاوره از راه دور دهند.غیر از دندانپزشکی ها تمامی جراحی های غیر ضروری نیز کنسل شده و همگی این موارد باید به دوران پس از همه گیری کرونا موکول گردیده اند.

در خصوص دندانپزشکی ها نیز بهترین راه پیشگیری خود فرد و مشاوره آنلاین قبل از حضور افراد در مراکز است .

با این حال در صورت نیاز فوری به حضور در این مراکز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ضروری است ( نیاز های اورژانسی مانند خونریزی مداوم و طولانی مدت ، عفونت دندان و لثه ، دردهای شدید غیر قابل کنترل ).پس از مراکر حمل و نقل عمومی، بیمارستان ها و دندانپزشکی ها نیز از جمله مکان های پر خطر می باشند.

نحوه اتنقال ویروس در دندانپزشکی ها می تواند به روش های مستقیم  مانند انتقال از قطرات تنفسی یا غیر مستقیم مانند استفاده از وسایل دندانپزشکی ضد عفونی نشده باشد.انتقال ویروس از طریق استنشاق قطرات تولید شده هنگام سرفه و عطسه و حتی صحبت ، انتقال ویروس از طریق قرار گرفتن در معرض غشای مخاطی مانند مخاط دهان بینی و چشم نیز می تواند حائز اهمت باشد.

علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی به تمامی افرادی که در این مراکز فعالیت دارند نیز هشدا داده است چرا که آنان در معرض مستقیم با بیماران هستند و احتمال خطر برای آنان چندین برابر می باشد.ممکن است علاوه بر روش های گفته شده نیز انتقال ویروس از طریق خون بیمار همزمان با بزاق نیز صورت پذیرد.

هنگام انجام عمل های دندانپزشکی تولید آئروسل ها (قطرات ریز تنفسی معلق در هوا) بسیار رایح است و این می تواند خود منشا انتقال ویروس از طریق آنها باشد.

سازمان بهداشت جهانی بر مشاوره آنلاین برای اکثر افراد تاکید دارد و تنها در مواردی که فرد مجبور به حضور در این مراکز می باشد را منوط به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کرده است.کلنیک های دندانپزشکی نیز موظفند با رعایت بهداشت محیط و وسایل مورد استفاده از خطر ابتلا به کرونا و انتقال ویروس جلوگیری نمایند.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}