مشکلات شنوایی از علائم جدید کرونا

مشکلات شنوایی در کرونا

محققان انگلیسی گزارشاتی از بیماران بهبود یافته کووید 19 ارائه دادند که دارای مشکلات شنوایی حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی از درمان داشته اند.طی یک بررسی از بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس کووید 19 در بیمارستان بستری بودند مشخص گردید،این بیماران در بررسی های مرتبط با شنوایی دچار مشکل بوده اند و در کیفیت شنوایی آنها تغییراتی ایجاد شده است.

13% آنها اذعان داشتند که شنوایی در آنها با مشکل روبرو شده است.هشت نفر از بیماران عنوان داشتند که شنوایی آنها رو به وخامت است و هشت نفر دیگر از حالت وز وز گوش گلایه مند بودند.

پرفسور Kevin Munro استاد دانشگاه منچستر سرپرست این گروه تحقیقاتی می گوید در گذشته بر این امر واقف بودیم که بیماری هایی مانند سرخک ،اوریون و مننژیت می توانند شنوایی را کاهش دهند ونیز امروز می دانیم کرونا ویروس نیز می تواند به رشته های عصبی حامل اطلاعات به سمت مغز آسیب برساند.

در اخبار انتشارات دانشگاهی فرضیه آسیب کرونا ویروس به شنوایی از جمله آسیب به گوش میان و حلزون گوش مطرح گردید.شرایطی مانند نوروپاتی یک مشکل شنوایی است که حلزون گوش آسیب دیده و فعالیت رشته های عصبی در انتقال اطلاعات از گوش میانی به مغز مختل می گردد.

پرفسور مونر افزود ممکن است شنوایی در مورد صداهای بلند پس زمینه ای مختل گردد.سندروم گیلن-باره که تحت تاثیر کووید 19 می باشد نیز به نوروپاتی (مشکلات اعصاب شنوایی) گره خورده است.

وی نیز خاطر نشان کرد، برای شناسایی بیشتر این مشکلات نیاز به تحقیقات بیشتر نیز می باشد تا بدانیم ویروس کرونا دقیقا چگونه برشنوایی بیماران تاثیر گذار است .تمامی این اطلاعات به صورت فرضیات می باشند اما ما اطمینان داریم که آسیب های شنوایی می توانند دلایل دیگری از جمله استرس و اضطراب ناشی از بیماری و یا حتی استفاده از ماسک های صورت به طور مداوم می توانند شنوایی را دشوارتر کند،در این بین نیز نباید تاثیرات داروهای استفاده شده برای بیماری کووید 19 را نادیده گرفت.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}