اهمیت زمان انجام آزمایش آنتی بادی در تشخیص دقیق ویروس کرونا

آزمایش آنتی بادی کرونادانشمندان اطلاعات سراسر جهان را برای بررسی دقت آزمایش های آنتی بادی ویروس کرونا تجزیه و تحلیل کردند و نشان دادند که زمان آزمایش بسیار مهم است. وقتی این آزمایش در زمان اشتباه انجام شود ، دقیق عمل نمی کند.محققان در جامع ترین بررسی آزمایش کووید 19 ، دقت تمام آزمایش های آنتی بادی موجود تا پایان فروردین را بررسی کردند.

با ترکیب داده های بسیاری از مطالعات ، آنها نشان دادند که آزمایش ها اگر در دو هفته اول پس از ظهور علائم ویروس انجام شوند به اندازه کافی دقیق نیستند تا تأیید کنند که فرد به کووید 19 مبتلاست یا خیر.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

آنها دریافتند که آزمایش ها در صورت استفاده حداقل 14 روز پس از شروع علائم ، در تشخیص عفونت قبلی SARS-CoV-2 مفید هستند ، اما می گویند مطالعات نشان می دهند که این آزمایش ها 1 مورد از هر 10 مورد مبتلا به کرونا را  تشخیص نمیدهند. اگرچه آنها در مورد این عدد مطمئن نیستند ، زیرا مطالعات كوچك بوده ، گزارش ها ضعیف بوده و بر گروه های بیمار خاصی انجام شده اند.

محققان همچنین می ترسند که دقت این آزمایش ها در هنگام استفاده در جامعه كمتر باشد ، زیرا این آزمایشات بیشتر در بیماران بستری ارزیابی شده اند - معلوم نیست كه آیا این آزمایشها می توانند سطح آنتی بادی های پایین تر مرتبط با نوع خفیف تر و بدون علامت بیماری کووید 19 را تشخیص دهند یا خیر.

گروهی از محققان سراسر جهان به سرپرستی کارشناسان دانشگاه بیرمنگام ، یافته های خود را در پایگاه بررسی های آماری کوکران منتشر کرده اند.

ما تمام داده های موجود درسراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردیم و کشف کردیم که الگوهای روشنی نشان می دهد که زمان استفاده از این تست ها بسیار مهم است. استفاده از آنها در زمان اشتباه باعث میشود درست عمل نکنند. آزمایش های امیدوار کننده ای وجود دارند ، اما هنوز شواهد کافی برای شناسایی بهترین آزمایش ها وجود ندارد و ما باید تجزیه و تحلیل داده ها به خصوص در موارد غیر بالینی که افراد علائم کمتری دارند را ادامه دهیم و افراد را برای مدت زمانی طولانی تری مورد بررسی قرار دهیم.

جان دیکس ، استاد آمار زیستی و رئیس گروه تحقیقات ارزیابی کننده آزمایشها از دانشگاه بیرمنگام می گوید :

سیستم ایمنی بدن افرادی که به کرونا مبتلا هستند با ایجاد سلولهایی که می توانند به ویروس در خون حمله کنند ( از طریق آنتی بادی ها ) ، به عفونت پاسخ می دهد. آزمایش های تشخیص آنتی بادی ها در خون افراد می توانند نشان دهند که آیا آنها در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند یا پیش از این به کرونا مبتلا بودند.

بدن سه کلاس از آنتی بادی ها - IgA ، IgG و IgM را تولید می کند. اکثر تست های آنتی بادی ، IgG و IgM را اندازه گیری می کنند ، اما برخی از تست ها یک آنتی بادی منفرد یا ترکیبی از سه آنتی بادی را اندازه گیری می کنند. سطح آنتی بادی ها در زمان های مختلف پس از عفونت افزایش و کاهش میابد ، در نتیجه آنتی بادی IgG معمولاً چند هفته بعد از عفونت بیشترین میزان را دارد.

برخی از آزمایشات از خون وریدی و تجهیزات آزمایشگاهی ویژه ای استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از نمونه های خون نوک انگشت که توسط دستگاه های یکبار مصرف گرفته می شوند و مانند تست های بارداری هستند استفاده می کنند ، که میتوانند در آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها یا خانه انجام شوند.

محققان بیش از 11000 مقاله موجود در مورد کووید 19 را بررسی کردند و 54 مطالعه مرتبط از آسیا ، اروپا و ایالات متحده را شناسایی کردند - که دقت آزمایش های آنتی بادی مورد استفاده برای تشخیص عفونت کرونا فعلی یا گذشته را چه در بیمارستان و چه در جامعه اندازه گیری کرده اند. در کل این مطالعات نزدیک به 16.000 نتیجه آزمایش گزارش کرده اند.

آنها دریافتند که تمام آزمایشات در هفته اول پس از بروز علائم حساسیت کم نشان دادند (تشخیص کمتر از 30٪ موارد بیماری) ، تشخیص در هفته دوم افزایش یافت و در هفته سوم به بالاترین تشخیص رسیدند. ترکیبی از IgG و IgM برای 8 تا 14 روز 72٪ حساسیت داشت ؛ برای 15 تا 21 روز 91% ؛ و برای 21 تا 35 روز 96 درصد حساسیت داشت. اطلاعات کمی بیشتر از 35 روز در دسترس بودند.

محققان اظهار کردند كه در مورد حدود 50٪ از افراد مبتلا به کووید 19 مانند كارمندان بهداشت و درمان كه علائم تنفسی داشتند - هفت مورد مثبت كاذب و 43 مورد منفی كاذب برای هر هزار نفر تحت آزمایش IgG و IgM در روز 15 تا 21 پس از ظهور علائم کرونا وجود داشت.

در مواردی که حدود 20٪ از افراد به کووید 19 مبتلا بودند - احتمالاً در بهداشت و درمان - آنها 17 مورد از افراد مبتلا به کووید 19 را در هر هزار فرد آزمایش شده تشخیص ندادند و 10 نتیجه مثبت کاذب وجود داشت.

اگر در جمعیتی حدود 5٪ به کووید 19 مبتلا باشند که احتمالاً در بررسی های ملی اینگونه است - محققان معتقدند که در هر هزار فرد مورد آزمایش چهار عفونت تشخیص داده نمی شود و 12 نتیجه به اشتباه مثبت است.

 آزمایش دقیق بسیار حیاتی است - این تستها ممکن است به شناسایی کرونا در افرادی که دو یا چند هفته علائم داشتند اما هرگز آزمایش سواب انجام نداده اند کمک کند و مشخص کند که چه تعدادی از افراد به عفونت کرونا مبتلا می باشند تا شیوع بیماری و نیاز به مداخلات بهداشت عمومی ارزیابی شود. با گذشت زمان ، خواهیم آموخت که آیا داشتن عفونت قبلی باعث ایمنی در برابر عفونت آینده میشود یا خیر ، که این امر نشاندهنده ارزش این آزمایش است. این یک بررسی  سریع است و ما می خواهیم با انتشار مطالعات بیشتر ، این بررسی ها را مرتباً به روز کنیم.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}