ویروس کرونا چه مدت در هوا و سطوح مختلف زنده می ماند؟

کرونا در هوا

براساس یک مطالعه جدید از موسسه ملی بهداشت (UCLA ، CDC ، (NIH و دانشمندان دانشگاه پرینستون ، ویروسی که باعث بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) می شود ، می تواند از طریق قطرات سرفه و عطسه تا 3 ساعت در ذرات هوا معلق باشد. دانشمندان دریافتند که سندرم شدید حاد تنفسی کروناویروس 2 (SARS-CoV-2) در ذرات هوا تا سه ساعت ، بر روی مس تا چهار ساعت ، بر روی مقوا تا 24 ساعت و بر روی پلاستیک و استیل ضد زنگ تا دو تا سه روز قابل تشخیص است. این نتایج اطلاعات کلیدی در مورد پایداری SARS-CoV-2 ، که باعث بیماری COVID-19 می شود ، ارائه می دهند و نشان می دهند که ممکن است افراد از طریق هوا و پس از لمس اشیاء آلوده به ویروس آلوده شوند. اطلاعات این مطالعه در طی دو هفته گذشته پس از اینکه محققان محتویات را در سرور پیش چاپ قرار دارند تا به سرعت اطلاعات خود را با همکاران به اشتراک بگذارند ، به میزان گسترده ای به اشتراک گذاشته شد.

دانشمندان NIH ، از انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ، تأثیر محیط بر SARS-CoV-2 و SARS-CoV-1 ، که باعث SARS می شود را مقایسه کردند. SARS-CoV-1 ، مانند جانشین خود که اکنون در سراسر جهان گردش می کند ، از چین نشات گرفته و در سال 2002 و 2003 بیش از 8000 نفر را آلوده کرد. SARS-CoV-1 با ردیابی تماس و اقدام به ایزوله سازی افراد از بین رفت و از سال 2004  تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده است. SARS-CoV-1 ، یک کروناویروس انسانی است که نزدیک ترین ویروس به SARS-CoV-2 میباشد. در مطالعه پایداری ، این دو ویروس به طور مشابه رفتار کردند و متأسفانه نمی توان توضیح داد که چرا COVID-19 شیوع بسیار بالاتری پیدا کرده است.

مطالعه NIH تلاش کرده است تا انتقال ویروس از یک فرد آلوده بر سطوح روزمره در خانه یا بیمارستان ، از طریق مواردی مانند سرفه یا لمس اشیاء را تقلید کند. سپس دانشمندان بررسی کردند که ویروس تا چه مدت در این سطوح عفونی باقی می ماند.

دانشمندان مشاهدات دیگری از مطالعه خود را ذکر کردند :

اگر دوام دو کروناویروس مشابه است ، چرا SARS-CoV-2 منجر به موارد بیشتری می شود؟ شواهد در حال ظهور نشان می دهند كه افراد آلوده به SARS-CoV-2 ممكن است بدون شناسایی علائم یا قبل از تشخیص علائم ، ویروس را انتقال دهند. این امر اقدامات كنترل بیماری كه در برابر SARS-CoV-1 مؤثر بودند را در برابر جانشین آن کم اثر تر میکند.

به نظر می رسد بیشتر موارد ثانویه انتقال ویروس SARS-CoV-2 ، در جامعه مبتلا میشوند ، بر خلاف SARS-CoV-1 که این افراد در مراکز بهداشت و درمان مبتلا میشدند. با این حال ، مراکز بهداشت و درمان نیز نسبت به ایجاد و گسترش SARS-CoV-2 آسیب پذیر هستند و احتمالا پایداری SARS-CoV-2 در ذرات معلق هوا و سطوح به انتقال ویروس در مراکز بهداشت و درمان کمک می کند.

این یافته ها توصیه های متخصصان بهداشت عمومی برای استفاده از اقدامات احتیاطی مشابه آنفولانزا و سایر ویروس های تنفسی به منظور جلوگیری از شیوع SARS-CoV-2 را تأیید می کنند :

  • از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.
  • از لمس کردن چشم ها ، بینی و دهان خودداری کنید.
  • زمانی که بیمار هستید در خانه بمانید.
  • سرفه یا عطسه خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس آن را درون سطل زباله بیاندازید.
  • با استفاده از اسپری تمیز کننده خانه ، اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می کنید را تمیز و ضد عفونی کنید.
منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}