اسپری بینی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

اسپری بینی و کرونا

محققان دانشگاه کالیفرنیا ،سانفرانسیسکو اسپری بینی به نام AeroNabs ساخته اند و امیدوارند این اسپری به عنوان یک ابزار کوتاه مدت برای جلوگیری از آلوده شدن هزاران نفر قبل از کشف واکسن مفید باشد.

این اسپری حاوی نانوبادی های هستند که پروتئین های ایمنی آنتی بادی در خون لاماها (حیواناتی شبیه شتر) می باشند.در حال حاضر نانو بادی های موجود در این اسپری ها مصنوعی می باشند.

آزمایشات نشان داده است که پروتئین ها ی ریز در حدود یک چهارم اندازه آنتی بادی های موجود در انسان هستند ومی توانند مانع ورود ویروس کرونا به سلول های انسانی شوند.

محققان می گویند این نانوبادی ها به قدری کوچک هستند که بعد از تائید نتایج بالینی می توانند به سرعت به تولید انبوه برسند .

دکتر متیو والتر استاد بیوشیمی و بیوفیزیک در این خصوص می گوید: گزینه استفاده اسپری بینی جهت جلوگیری از انتقال ویروس به سلول ها و مبتلا شدن به کرونا می تواند از تجهیرات پوشیدنی مانند ماسک بهتر عمل کند.

تا زمانی که واکسن ها به صورت یک راه حل دائمی به بازار بیایند و در اختیار عموم قرار بگیرند و همچنین گزینه استفاده از واکسن برای افرادی که نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند برای کوتاه مدت مناسب است.

این نانو بادی ها در اواخر دهه 1980 در آزمایشگاهی در بلژیک کشف شده اند و از آن زمان دانشمندان در سراسر جهان از آنها در موارد مختلف استفاده کرده اند و در حال حاضر امید بر آن است که بتوانند از این کشف خود در راستای جلوگیری از بیماری کرونا نیز استفاده نمایند.

بررسی این نانو داروها در بیماری های مشابه که می توانند منجر به سندروم حاد تنفسی شوند مورد اهمیت است و به کمک بسیاری از بیماران آمده است

نانوبادی ها مانند آنتی بادی های انسانی به کمک سیستم ایمنی می روند و سلولها را به وسیله پاتوژن ها نشانه گذاری می کنند تا در برابر حمله ویروس ایمن باشند.

دکترمانگلینگ ،مخترع اسپری AeroNabs می گوید نانو بادی ها دارای چندین مزیت بی نظیر هستند وی نیز افزود نانوبادی ها به دلیل اندازه بسیار کوچکشان در آزمایشگاها به راحتی به ویروس ها حمله کرده اند و موجب دستکاری ساختار آنها شده اند.

محققان یک مولکول کاملا مصنوعی را بر اساس نانوبادی ها مهندسی کرده اند دانشمندان برای یافتن اثرات نانوبادی ها بیش از دومیلیارد نانوبادی را به صورت مصنوعی مورد آزمایش قراردادند و هنوز مشخص نبود این نانو بادی ها دقیقا به چه منظور می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

برجستگی های متصل به گیرنده های ACE-2 که در سطح سلول های انسانی در محل هایی مانند گذرگاه بینی و ریه ها و مجاری هوایی دیده می شوند.

گیرنده های ACE-2 مانند درگاهایی برای ورود ویروس به سلول ها عمل می کنند ،محققان اساسا می خواهند این درگاه را مسدود کنند.

21 نانو بادی انتخاب شده توانستند ورودی های ACE-2 را مسدود کنند.در این تحقیق آمده است که این نانوبادی ها شیبیه یک غلاف هستند و که راه ورودی را مسدود می کنند.

در آزمایشی دیگری دکتر Veronca Rezay ویروس شناس انسیتو پاستور درپاریس اثر نانوبادی ها را موثر در برابر کرونا ویروس دانسته است وی دریافته است که نانو بادی ها بسیار فوق العاده و قدرتمند هستند و از بروز عفونت حتی در دوز های بسیار کم جلوگیری می کنند.

قدرتمندترین نانوبادی ها نیز حتی در حالت غیر فعال نیز می توانند مانع باز شدن راه ویروس ها شوند. محققان سپس این نانوبادی ها را ساختند تا دو مورد ژنتیکی مشابه ایجاد کنند و از این سه مورد در ساخت اسپری AerNabas استفاده کردند.

دانشمندان نانوبادی ها را ازخون یک لاما به نام فیفی گرفتند و آنها را در یک آزمایش مورد بررسی قراردادند تا مقابل ویروس کرونا عملکرد داشته باشند.برخی از محققان می گویند که این روش می تواند مانند سرم درمانی در سرماخوردگی استفاده شود یعنی حتی خون غنی از آنتی بادی یک بهبود یافته از کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.اما اسپری AeroNabas نیازی به تزریق در خون ندارد و می تواند مستقیما به ریه ها و مجاری بینی افراد منتقل شود.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}