حاملگی

از حاملگی مولار (پوچ) بیشتر بدانیم

از حاملگی مولار (پوچ) بیشتر بدانیم

دو نوع حاملگی مولار وجود دارد ، حاملگی مولار کامل و حاملگی مولار نسبی. در یک حاملگی مولار کامل ، بافت جفت غیر طبیعی و متورم است و شبیه به کیست های پر از مایع میباشد. همچنین بافت جنینی تشکیل نمیشود. در یک حاملگی مولار نسبی ، ممکن است یک بافت جفت طبیعی همراه با یک بافت جفت غیر طبیعی ایجاد شود. همچنین ممکن است ساختار جنینی وجود داشته باشد ، اما جنین قادر به زنده ماندن نیست و معمولاً ...

پنج شنبه، 26 دی ماه 1398 38,535 بازدید
از آزمایش های بارداری بیشتر بدانیم

از آزمایش های بارداری بیشتر بدانیم

زمانی که شما باردار باشید ، یک آزمایش بارداری میتواند حاملگی شما را تایید کند. این آزمایش میتواند در خانه یا مطب پزشک انجام شود.یک آزمایش بارداری در حدود 99 درصد قابل اطمینان است. این تست براساس اندازه گیری هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) انجام میشود. HCG میتواند 10 تا 14 روز بعد از بارداری در خون و ادرار ظاهر شود.

پنج شنبه، 7 شهریور ماه 1398 782,919 بازدید
فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

براساس تحقیقات جدیدی که در بنیاد قلب بریتانیا انجام شده است و با استناد به کنفرانس کاردیو واسکیولار بریتانا که امروز در ماساچوست برگذار شد می توان گفت زنانی که طی حاملگی خود فشار خون بالا دارند یا اگر دارای شرایط وحشتناکی که غش و تشنج آبستنی نامیده می شود بوده اند، نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی دارند ریسک بیشتری برای حمله قلبی و سکته دارند.

دوشنبه، 3 تیر ماه 1398 1,630 بازدید