تاثیر ویروس کرونا روی بارداری، زایمان، شیردهی و نوزادان

ویروس کرونا یک ویروس جدید است. در مورد این ویروس و چگونگی تأثیر آن بر بارداری ، شیردهی و بعد از زایمان هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. بسیاری از افراد باردار و والدین به درستی نگران تأثیر این ویروس بر سلامتی و خانواده آنها هستند.

به طور کلی ، اثرات تولید شده توسط ویروس کرونا یک بحران بهداشت عمومی جهانی ایجاد کرده و سیستم های مراقبت های بهداشتی را تحت فشار قرار می دهد. این خانواده احتمالاً بر سلامت مادر و نوزاد تأثیر منفی می گذارد زیرا خانواده ها سیستم های مراقبت های بهداشتی بیش از حد سنگینی را تحمل می کنند. سلامت مادر و نوزاد یک مسئله پیچیده ، جنسیتی است. ما نمی توانیم در یک مقاله به همه این پیچیدگی ها بپردازیم ، بنابراین ما به طور خاص در مورد چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر سلامتی فوری افراد باردار ، زایمان و والدین و نوزادانشان صحبت می کنیم.

تاثیر ویروس کرونا روی بارداری، زایمان، شیردهی و نوزادان

ویروس کرونا چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟

بارداری باعث تغییراتی در سیستم ایمنی بدن می شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سایر مقامات ملی مانند کالج سلطنتی متخصص زنان و زایمان (RCOG) پیشنهاد می کنند که بارداری فرد را در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید از COVID-19 در مقایسه با جمعیت عمومی قرار نمی دهد. بیشتر افراد باردار مبتلا به COVID-19 علائم خفیف تا متوسط ​​سرماخوردگی یا آنفولانزا را تجربه می کنند.

WHO و کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) اتفاق نظر دارند که شناخته شده است افرادی که باردار هستند بیشتر در معرض خطر بیماری ناشی از برخی از عفونت های تنفسی مانند آنفلوانزا هستند. ACOG صریحاً اظهار داشته است كه افراد باردار را در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار می دهد.

تاکنون اطلاعات کافی در مورد چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر جنین وجود ندارد.

برخی از افراد باردار مبتلا به COVID-19 زایمان زودرس داشته اند ، به این معنی که نوزادان قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می آیند. مشخص نیست که آیا این زایمانهای زودرس مستقیماً با COVID-19 مرتبط بوده اند. اطلاعات محدودی در مورد COVID-19 و انتقال آن به جنین در حین زایمان و زایمان وجود دارد.

یک روش حیاتی که ممکن است این همه گیری بر بارداری تأثیر بگذارد ، افزایش شیوع خشونت در خانواده است. برخی تحقیقات نشان می دهد بارداری و دوره پس از زایمان خطر خشونت خانگی را افزایش می دهد. قرنطینه بسیاری از افراد را با سوus استفاده کنندگان خود رو در رو کرده و وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده است. خشونت خانگی در بارداری با کاهش وزن هنگام تولد ، زایمان زودرس ، افسردگی پس از زایمان ، مشکل در شیردهی و البته خطر آسیب جسمی همراه است.

ویروس کرونا چگونه بر سلامتی نوزاد و تولد تأثیر می گذارد؟
از آنجا که ویروس کرونا در انسان بسیار جدید است ، فقط چند مطالعه در مورد تأثیر ویروس بر سلامتی نوزادان متولد شده از والدین با COVID-19 وجود دارد. این مطالعات برخی از بینش ها در مورد تأثیر ویروس بر نوزادان را نشان می دهد ، اما داده ها هنوز قطعی نیستند. بر اساس درصد افرادی که با این COVID-19 تشخیص داده شده اند ، این مطالعات تنها بخش کوچکی از عواقب احتمالی ، از جمله نتایج مثبت را به ما می دهد و تحقیقات بیشتری لازم است. برخی از این مطالعات دارای اشکالاتی است که آنها را ناقص می کند ، اما این ماهیت تلاش برای حل یک مسئله علمی جدید است.

  • مطالعات هیچ مدرکی از ویروس در مایع آمنیوتیک ، خون بند ناف یا شیر مادر پیدا نکردند.
  • برخی گزارشات موردی نشان داد که نوزادان علائم ویروس دارند اما آزمایش آنها منفی است. کار خون آنتی بادی ویروس کرونا را نشان داد ، به این معنی که آنها در دوران بارداری در معرض ویروس قرار گرفتند.
  • مطالعه بر روی 33 مادر مبتلا به COVID-19 نشان داد که سه نوزاد آنها پس از تولد از نظر COVID-19 مثبت بودند اما بهبود یافتند.
  • گزارش موردی از چهار نوزاد مادران مبتلا به COVID-19 نشان داد که همه با وزن متوسط ​​تمام مدت به دنیا آمده اند.

یک مطالعه بر روی ده نوزاد متولد شده از 9 مادر مبتلا به COVID-19 گزارش داد که چهار نوزاد در موعد مقرر و شش نوزاد نارس به دنیا آمده اند. بسیاری از آنها علائمی داشتند. پنج نفر از این نوزادان "بهبود یافته" در نظر گرفته شدند ، در حالی که چهار نفر در بیمارستان پایدار بودند و یک نفر فوت کرد.

آیا ویروس کرونا می تواند از مادر به کودک منتقل شود؟

برخی از اولین مطالعات بالینی از ووهان ، چین بدنبال آنچه انتقال عمودی یا انتقال ویروس کرونا از والدین باردار به نوزاد است (8 ، 13-16) است. انتقال عمودی انتقال "مادر به کودک" نیز گفته می شود و می تواند از طریق جفت در دوران بارداری ، واژن در هنگام تولد یا شیر مادر در طی شیردهی در برخی از عفونت های ویروسی رخ دهد.

در حالی که مطالعات اولیه نشان می دهد ویروس کرونا از والدین به نوزاد منتقل می شود ، اما این مطالعات هیچ مدرکی از ویروس در مایع آمنیوتیک ، خون بند ناف یا شیر مادر پیدا نکردند.

در یک مطالعه چینی 33 نوزاد متولد شده از مادرانی که مبتلا به COVID-19 بودند ، بررسی شد. سه نفر از این نوزادان بعد از تولد از نظر COVID-19 مثبت بودند. سه تا از نوزادان علائم داشتند و یک نفر نیز وضعیت جدی تری داشت که سندرم دیسترس تنفسی نوزادان نامیده می شود. این نوزاد نارس متولد شد ، که می تواند باعث شدت بیماری شود. اعتقاد بر این است که هر سه نوزاد از ویروس بهبود یافته اند.

در یک گزارش موردی خون ، ترشحات بینی و واژن و شیر مادر مادر مبتلا به COVID-19 بررسی شده است. ترشحات واژن و شیر مادر هر دو از نظر ویروس کرونا منفی بودند. کودک هیچ علائمی از ویروس نداشت. کار خون نوزاد آنتی بادی ویروس کرونا را نشان داد ، به این معنی که در دوران بارداری در معرض ویروس قرار گرفت ، اگرچه آزمایشات COVID-19 منفی بود.

در مطالعه ای روی شش زن باردار مبتلا به COVID-19 ، هر شش نوزاد با آنتی بادی ویروس کرونا به دنیا آمدند ، که نشان می دهد در دوران بارداری در معرض ویروس قرار گرفته اند. هیچ یک از نوزادان علائم COVID-19 را نشان ندادند و آزمایشات مربوط به ویروس همگی منفی بودند. این مطالعه نتایج نوزادان را گزارش نکرده است.

گزارش مورد دیگری از چهار نوزاد متولد شده از مادرانی که مبتلا به COVID-19 هستند ، نشان داد که هر چهار با وزن متوسط ​​تمام مدت به دنیا آمده اند. یک گروه از والدین اجازه آزمایش ندادند ، اما سه نوزاد باقیمانده از نظر ویروس منفی شدند و علائم جدی مربوط به COVID-19 نداشتند. این چهار نوزاد سالم بودند و پس از ترخیص از بیمارستان با شیر خشک تغذیه می شدند.

یک مطالعه بر روی ده نوزاد متولد شده از 9 مادر مبتلا به COVID-19 گزارش داد که چهار نوزاد در موعد مقرر و شش نوزاد نارس به دنیا آمده اند. (آزمایش همه مادران از نظر ویروس مثبت بود ، به جز یکی از این مادران که فقط علائم را نشان داد.) شش نفر از این نوزادان علائمی داشتند. پنج نفر از این نوزادان "بهبود یافته" در نظر گرفته شدند ، در حالی که چهار نفر در بیمارستان پایدار بودند و یک نفر فوت کرد. این خبر نگران کننده است ، اما لازم به ذکر است که محققان ادعا نمی کنند COVID-19 باعث مرگ نوزاد شده است. این نوزاد در 34 هفتگی نارس به دنیا آمد ، که می تواند نتیجه آن نتیجه بد باشد. اگرچه این نوزادان علائم و نشانه های COVID-19 را نشان دادند ، اما نتایج آزمایش آنها منفی بود.

آیا تشخیص COVID-19 برنامه تولد را تغییر می دهد؟

بسیاری از افراد باردار از اینکه ویروس کرونا و COVID-19 چگونه بر برنامه تولد آنها تأثیر می گذارد احساس اضطراب می کنند. 

آیا ویروس کرونا بر نحوه زایمان تأثیر دارد؟

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نحوه تولد (زایمان واژینال در مقابل سزارین) نوزاد را محافظت می کند یا کودک را در معرض خطر قرار می دهد. در حال حاضر ، انتخاب زایمان واژینال یا سزارین باید براساس نیاز والدین و نوزادان متولد شود. در بیشتر موارد ، حتی با تشخیص COVID-19 نیازی به تغییر در برنامه های زایمان و زایمان نخواهد بود.

آیا مادران مبتلا به COVID-19 می توانند در کنار نوزادان خود در اتاق باشند؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در حال حاضر توصیه می کنند که تصمیم به جدا کردن شخص از نوزاد خود به صورت موردی با توجه به اولویت های والدین گرفته شود. WHO برای تشویق شیردهی منحصر به فرد که می تواند به رشد کودک کمک کند ، نگه داشتن و لمس کودک تازه متولد شده را توصیه می کند.

در بعضی از کشورها به افراد مبتلا به ویروس کرونا توصیه شده است که به مدت دو هفته از کودک خود جدا شوند. این جدایی طولانی ممکن است اثرات منفی بر شیردهی و پیوند داشته باشد. اگر این امر توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما توصیه می شود ، در مورد خطرات و مزایای خاص خانواده و کودک خود صحبت کنید و از گزینه های دیگر سوال کنید.

زمان حاملگی و تولد در حال حاضر برای بسیاری از افراد یک زمان آسیب پذیر است. بدون بیماری همه گیر در سراسر جهان ، افسردگی در دوران بارداری و دوره پس از زایمان تقریباً از هر 5 نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. حوادث استرس زای زندگی ، مانند گذراندن این بیماری همه گیر ، می تواند خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان و سایر اختلالات خلقی مانند اضطراب ، اختلال وسواس اجباری پس از زایمان (OCD) و یا اختلال استرس پس از سانحه را افزایش دهد.

پس از زایمان پشتیبانی بین المللی (PSI) ، سازمانی طراحی شده برای ارتقا سلامت روان والدین پس از زایمان ، در طی این همه گیری ، درخواست های مراقبت از بهداشت روان و خدمات پشتیبانی را تجربه می کند این تعجب آور نیست ، با توجه به اینکه بسیاری از والدین جدید ممکن است در این قرنطینه احساس انزوا کنید و عدم حمایت اجتماعی عامل خطر افسردگی پس از زایمان است. همچنین ممکن است برخی از افراد تازه متولد شده در طی این بحران سلامتی حمایت بیشتری از شرکای قرنطینه خود دریافت کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}