کودکان چقدر به خواب نیاز دارند ؟ (براساس سنین مختلف)

میزان خواب مورد نیاز کودک بسته به فرد و عوامل خاص از جمله سن کودک متفاوت است. از آنجا که نوزادان تازه متولد شده هنوز ساعت بیولوژیکی داخلی یا ریتم شبانه روزی ندارند ، الگوی خواب آنها ارتباطی با چرخه های روشنایی روز و شب ندارد. در واقع ، آنها معمولا الگوی زیادی ندارند. نوزادان تازه متولد شده معمولا حدود 14 تا 18 ساعت در روز می خوابند اما فقط در دوره های کوتاه مدت از دو تا چهار ساعت. نوزادان نارس ممکن است بیشتر بخوابند.

نوزادان تازه متولد شده هر روز بین 14 تا 18 ساعت بخوابند. به دلیل نیاز به تغذیه ، این خواب معمولا به چند دوره کوتاهتر تقسیم می شود. در حالی که قسمت عمده خواب کامل در شب اتفاق می افتد ، به ندرت اتفاق می افتد که نوزادان در طول شب بدون بیدار شدن بخوابند. برای سازگاری با تغذیه ، بخشهای خواب شبانه و چرتهای روزانه ، والدین اغلب تلاش می کنند تا یک ساختار ناهموار یا برنامه برای روز نوزاد متولد کنند. والدین باید توجه داشته باشند كه نوسانات در الگوی خواب نوزادان تازه متولد شده می تواند رخ دهد و لزوما مشكل خواب را نشان نمی دهد.

کودکان چقدر به خواب نیاز دارند

1-4 ماهگی: 14 تا 15 ساعت در روز

با رسیدن به 6 هفتگی کودک شما کمی آرام می گیرد و شما ممکن است شاهد بروز الگوی خواب منظم تری باشید. طولانی ترین دوره های خواب چهار تا شش ساعت طول می کشد و اکنون معمولا در عصرها اتفاق می افتد و گیجی روز و شب به پایان می رسد.

4-12 ماهگی: 14 تا 15 ساعت در روز

در حالی که حداکثر 15 ساعت ایده آل است ، اما بیشتر نوزادان تا 11 ماهگی فقط حدود 12 ساعت خواب دارند. ایجاد عادات خواب سالم در این دوره هدف اصلی است ، زیرا کودک شما اکنون بسیار اجتماعی تر است و الگوی خواب او بیشتر شبیه بزرگسالان است. نوزادان به طور معمول سه بار به صورت چرت زدن می خوابند و در حدود 6 ماهگی به دو مرتبه کاهش می یابند ، در این زمان (یا زودتر) از نظر جسمی توانایی خواب شبانه را دارند. ایجاد چرت های منظم ، به طور کلی در بلوغ بعدی این چارچوب زمانی اتفاق می افتد ، با بالغ شدن ریتم های بیولوژیکی.

چرت نیمه صبح معمولا از ساعت 9 صبح شروع می شود و حدود یک ساعت طول می کشد. چرت اواخر ظهر بین ظهر و 2 بعد از ظهر شروع می شود. و یک یا دو ساعت طول می کشد. و چرت دیر وقت ممکن است از ساعت 3 بعدازظهر شروع شود. تا 5 عصر و معمولا از نظر طول متفاوت است.

کودکان نوپا (1-2 ساله)

توصیه می شود کودکان نوپا هر روز بین 11 تا 14 ساعت خواب کامل داشته باشند. چرت زدن آنها در مقایسه با نوزادان کاهش می یابد و غالباً حدود 1-2 ساعت خواب روزانه را تشکیل می دهد. در ابتدای این دوره دو چرت در روز طبیعی است ، اما غیر معمول نیست که کودکان نوپا بزرگتر فقط یک چرت بعد از ظهر می خوابند.

کودکان (3-5 ساله)

کودکان در سن 3 تا 5 سال دارند طبق دستورالعمل های NSF و AASM باید در حدود 10-13 ساعت در روز بخوابند. در این مدت ، ممکن است چرت کوتاهتر شود.

سن مدرسه (6-13 ساله)

NSF توصیه می کند که کودکان در سن مدرسه باید روزانه در کل 9-11 ساعت بخوابند. AASM قسمت بالای دامنه را به 12 ساعت افزایش می دهد.  از آنجایی که سن مدرسه طیف وسیع تری از سنین را شامل می شود ، نیازهای فردی هر کودک در این گروه می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. کودکان جوان تر در سن مدرسه معمولا به خواب بیشتری نسبت به افرادی که در دوره راهنمایی هستند یا به دبیرستان نزدیک می شوند نیاز دارند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}