از علائم داشتن فشار خون بالا چه می دانید؟

یکی از خطرناک ترین موارد در مورد فشار خون بالا این است که ممکن است شما از ابتلا به آن مطلع نشوید. در حقیقت ، تقریباً یک سوم افرادی که فشار خون بالا دارند ، آن را نمی دانند. به این دلیل که فشار خون بالا هیچ علامتی ندارد مگر اینکه خیلی شدید باشد. بهترین راه برای اینکه بفهمید فشار خون شما بالاست ، معاینات منظم است. همچنین می توانید فشار خون را در خانه کنترل کنید. این امر به ویژه اگر از نزدیکان شما دارای فشار خون بالا باشند بسیار مهم است.

نکته : آخرین شواهد نشان می دهد که افراد با فشار خون بالا و کنترل نشده یا درمان نشده ممکن است در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا باشند. به همین منظور شما میتوانید برای اطمینان از ابتلا به ویروس تست کرونا به صورت درب منزل یا محل کار انجام دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

علائم فشار خون بالا

علائم فشار خون شدید

اگر فشار خون شما بسیار بالا است ، ممکن است علائم خاصی وجود داشته باشد که باید مراقب آنها باشید ، از جمله:

  • سردردهای شدید
  • خون دماغ
  • خستگی یا گیجی
  • مشکلات بینایی
  • درد قفسه سینه
  • مشکل تنفس
  • ضربان قلب نامنظم
  • خون در ادرار

انواع مختلفی از علائم ممکن است به طور غیر مستقیم با فشار خون بالا مرتبط باشند ، اما همیشه ایجاد نمی شوند ، مانند:

لکه های خونی در چشم: لکه های خونی در چشم، بیشتر در افراد دیابتی یا فشار خون بالا دیده می شود ، اما هیچ یک از این دو بیماری لکه های خون را ایجاد نمی کند. شناورهای چشم نیز به فشار خون بالا ارتباط ندارند. با این حال ، یک چشم پزشک ممکن است آسیب عصب بینایی ناشی از فشار خون بالا درمان نشده را تشخیص دهد.

گر گرفتگی صورت: گر گرفتگی صورت هنگامی اتفاق می افتد که رگ های خونی صورت گشاد شوند. این می تواند به طور غیر قابل پیش بینی یا در پاسخ به برخی عوامل محرک مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب ، هوای سرد ، غذاهای پرادویه ، باد ، نوشیدنی های گرم و محصولات مراقبت از پوست رخ دهد. گرگرفتگی صورت همچنین می تواند با استرس عاطفی ، قرار گرفتن در معرض گرما یا آب گرم ، مصرف الکل و ورزش رخ دهد. همه اینها می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد. در حالی که گر گرفتگی صورت ممکن است در حالی که فشار خون شما بالاتر از حد معمول است رخ دهد.

سرگیجه: گرچه سرگیجه می تواند از عوارض جانبی برخی داروهای فشار خون باشد ، اما به دلیل فشار خون بالا ایجاد نمی شود. با این حال ، نباید سرگیجه را نادیده گرفت ، به خصوص اگر شروع آن ناگهانی باشد. سرگیجه ناگهانی ، از دست دادن تعادل یا هماهنگی و مشکل در راه رفتن همه از علائم هشدار دهنده سکته مغزی است. فشار خون بالا عامل اصلی سکته مغزی است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هرکدام از این علائم را دارید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار یک بحران فشار خون شوید که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. همچنین ممکن است یک بیماری جدی دیگر داشته باشید. لازم به یادآوری است که فشار خون بالا معمولا علائمی ندارد. بنابراین ، همه باید مرتبا آن را بررسی کنند.

باورهای غلط و درست درخصوص فشار خون :

باور غلط: افرادی که فشار خون بالا دارند علائمی مانند عصبی بودن ، تعریق ، مشکل خواب یا برافروختگی صورت را تجربه می کنند.

حقیقت: فشار خون بالا "قاتل خاموش" تا حد زیادی بدون علامت است. اگر فشار خون خود را نادیده بگیرید، به این دلیل که فکر می کنید یک علامت یا نشانه خاص شما را از این مسئله آگاه می کند ، یک خطر را برای زندگی خود پیش می آورید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}