جهش جدید باعث گسترش ویروس کرونا شده است

جهش ویروس کرونا

13 نوامبر 2020 ویروسی که باعث ایجاد covid19 می شود همان نژادی نیست که برای اولین بار از چین آمده بود.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که این ویروس تغییر کرده است و به گونه ای تبدیل شده است که برای انسان ها مسری تر است.

در مقایسه با سویه اصلی ،افراد آلوده به سویه جدید تری هستند که G614 نامیده می شود که بار ویروسی بیشتری برای گلو و حلق دارد اگر چه به نظر نمی رسد بیمارتر شوند اما نسبت به دیگران مسری ترند.

رالف باریک استاد اپیدمیولوژی ،در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل می گوید : این روند منطقی نیست.

سویه جدید تغییراتی در خود دارد مناطقی از پوسته خارجی آن به سلول ها متصل شده و سلول ها را آلوده می کند و این تغییرات آن را به یک ویروس مهاجم تری تبدیل می کند.به سرعت از بدنه سلول دیگر جدا می شود و به سرعت در بدن ما می نشیند و با حالت تهاجمی خود را تکثیر می کند.

این آزمایش ها توضیح می دهد که چرا فشار G614 که اولین بار در ماه فوریه در اروپا ظهور کرد به سرعت بر گسترش جهانی تسلط دارد.

او می گوید که این ویروس احتمالا از خفاش ها بیرون پریده و جمعیت کاملا جدیدی از میزبان های انسانی را کشف کرده است جمعیتی بالغ بر هفت میلیارد نفر جمعیت میزبان .

هیچ کدام از ما هیچ سد دفاعی در برابر این حمله ناگهانی نداریم بنابراین ما هدف اصلی هستیم ، ویروس هایی با مزایای ژنتیکی که به آنها کمک می کنند سریعتر خود را کپی کنند و با سرعت بیشتری بین میزبان ها منتقل می شوند.

 یکی از متخصصان ویروس کرونا در جهان می گوید این ویروس رقابتی ترین ویروس برای جهش از بدنی به بدن دیگر است.

این مطالعه جدید توسط تیمی از دانشمندان انجام شده آنها ابتدا متوجه گسترش سریع سویه ها شده اند.

آیا ویروس کرونا در حال تکامل نیست تا به راحتی بین افراد منتقل شود؟

در آزمایشات جدید حیوانات آلوده به سویه جدید G614 خیلی سریعتر از حیوانات دیگر ناقل بیماری به حیوانات سالم هستند.

محققان در دانشگاه ویسکانسین در مدیسون 16 همستر را به ویروس SARS COVID19 آلوده کرده اند.

هشت همستر به سویه جدید G614 آلوده شده اند هشت نفر دیگه به سویه اصلی آلوده شده اند که اولین بار در چین شناسایی شد .

هر همستر آلوده با یک همستر سالم جفت شد که با یک پارتیشن در قفس جدا نگه داری شده اند به طوری که حیوانات دیگر نمی توانستند آنها را لمس کنند اما همان هوا را تنفس کرده اند.

در دوم آزمایش پنج نفر از هشت همستر سالم که هوا را با حیوانات آلوده به سویه جدید تقسیم می کردند بیمار شده اند

اما هیچ یک از همستر های سالم که با سویه اصلی جفت بودند نیز بیمار نشده اند .اما دو روز دیگر طول کشید تا این اتفاق بیافتد تا ثابت شود که این تغییرات به سرعت گسترش ویروس کمک می کنند.

آیا تغییرات در ساختار ویروس بر نحوه عملکرد آن اثر دارد؟

از جمله یک واکسن ممکن است علیه آن کار کند زیرا تمام روش های درمانی در حال حاضر برای مقابله با سویه اصلی به وجود آمده از چین است.

آنها آنتی بادی های استخراج شده از خون افراد را که از عفونت کووید 19 جان سالم به در برده اند در دو سویه جدید و قدیمی آزمایش کرده اند.آنها عملکرد قابل توجهی برای عملکرد آنتی بادی ها برای خنثی سازی ویروس پیدا نکرده اند.

این خبر خوبی است زیرا بدان معناست که افرادی که از عفونت ناشی از سویه اصلی بهبود می یابند ممکن است هنوز در برابر سویه جدید مقاوم باشند.

در ایالات متحده سویه اصلی از چین وارد شد و در سواحل غربی شروع به گردش کرد در حالی که سویه جدید از اروپائیانی که عمدتا به نیویورک و بقیه سواحل شرقی رفت و آمد می کردند وارد شد.

آنتی بادی هایی را که به عنوان روش های درمانی تولید می شوند آزمایش کرده اند تا به افراد غیر فعال از نظر ایمنی در برابر ویروس بدهند به نظر می رسد که آنها نیز خوب کار می کند.

این واکسن ها همگی بر اساس نژاد چینی ساخته شده اند یک پاسخ ایمنی خوب باید ایجاد شود تا از فشار این همه گیری کاسته شود.

در حالی که به نظر نمی رسد که اقدامات درمانی فعلی و پیشگیرانه تحت تاثیر روند این تغییرات باشد.این جهش سوالاتی در مورد سرعت ظهور سویه های جدید و اینکه یکی از آنها ممکن است مشکلی در آینده ایجاد کنند.

ویروس ها به عنوان یک گروه پایدار می باشند آنها یک مولکول خاص می باشند که باعث می شوند ویروس به درستی کپی شود به همین دلیل سرعت انتشار این ویروس برای دانشمندان عجیب است.یکی از تحولات بریک و دانشمندان دیگر ظهور سویه های جدید است که در مزارع تولید راسو در دانمارک و هلند پدیدار شده است .

کارهایی در حال انجام است که حداقل یکی از این گونه ها به اصطلاح ممکن است تغییرات کافی در پروتئین های بدنه ایی خود ایجاد کند به آن کمک می کند تا از ایمن سازی واکسن فرار کنند.

بریک می گوید تحقیقات باید مورد تائید قرار بگیرد اما کارهای اولیه نشان می دهد که ویروس تغییر بافته است تا به آن کمک کند تامین ها را با اثر بخشی بیشتری آلوده کند در حالی که توانایی آلوده کردن انسان را بیشتر می کند.

وی می گوید وقتی ویروسی به گونه ای تکامل می یابد که به آن امکان گردش در یگ گونه حیوانی را بدهد ریشه کن کردن ویروس دشوار تر می شود.

برای انجام تست کرونا در منزل و دریافت جواب بصورت آنلاین کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش کرونا در منزل

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}