زگیل مقعدی چیست ؟ راه درمان زگیل مقعدی را بدانید!

زگیل های مقعدی که به آنها "کندیلوما آکومیناتا" نیز گفته می شود، نوعی بیماری است که ناحیه اطراف و داخل مقعد را تحت تأثیر قرار می دهد. راه های مختلفی برای درمان زگیل مقعدی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. این بیماری ممکن است روی پوست ناحیه تناسلی تأثیر بگذارد. آنها ابتدا به صورت لکه های کوچک یا رویش ظاهر می شوند ، شاید به اندازه سر سنجاق باشند و ممکن است کاملا بزرگ شوند و کل ناحیه مقعد را بپوشانند.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که می خواهید، از وجود ویروس اچ پی وی در بدنتان مطمئن شوید کافیست آزمایش hpv را انجام دهید به این منظور کافیست برروی لینک کلیک کنید.

زگیل مقعدی

علائم زگیل مقعدی :

  • این ویروس می تواند در دهان افراد نیز موجب زگیل شود.
  • شکل اولیه زگیل ها بسیار کوچک است و اغلب نادیده گرفته می شود.
  • رنگ زگیل های مقعدی ممکن است صورتی، زرد یا قهوه ای روشن باشد.
  • برخی افراد ممکن است در ناحیه مقعد احساس برامدگی کنند که ناشی از زگیل مقعدی است.
  • هنگامی که اندازه و تعداد زگیل ها افزایش می یابند، این زگیل ها به صورت خوشه ای و دسته ای درآمده و شکلی شبیه به گل کلم به خود می گیرند.
  • در برخی موارد، ظاهر زگیل ها رنگی همانند پوست بدن دارد.
  • این ویروس به ندرت موجب خارش، ترشح و خونریزی می شود.

چه عواملی باعث زگیل های مقعدی می شوند؟

زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود که از طریق تماس مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. HPV شایعترین بیماری مقاربتی (STD) در نظر گرفته می شود. وقتی این تشخیص را به شما دادند ممکن است ناراحت باشید و لازم به ذکر است که برای ایجاد کندیلومات مقعدی مقاربت مقعدی ضروری نیست. قرار گرفتن در معرض تماس با ناحیه مقعد (تماس دست ، ترشحات از یک شریک جنسی) می تواند منجر به عفونت HPV شود. قرار گرفتن در معرض ویروس ممکن است سالها پیش یا از طرف شرکای جنسی قبلی رخ داده باشد ، اما ممکن است شما اخیرا دچار بیماری زگیل مقعدی شوید. برای آشنایی بیشتر با ویروس hpv کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آیا می توانم خودم را از ابتلا به زگیل پیشگیری کنم؟

ایمن ترین راه برای محافظت از خود در معرض HPV یا هر بیماری مقاربتی دیگر استفاده از روش های جنسی ایمن است. از تماس جنسی با افرادی که دارای زگیل مقعدی (یا دستگاه تناسلی) هستند خودداری کنید. از آنجا که ممکن است بسیاری از افراد از ابتلا به این بیماری آگاه نباشند ، پرهیز جنسی ، محافظت از کاندوم یا محدود کردن تماس جنسی با یک شریک زندگی ویروس مسری را که باعث زگیل می شود ، کاهش می دهد. با این حال ، استفاده از کاندوم در هر زمان انجام هر نوع رابطه ممکن است خطر عفونت HPV را کاهش دهد ، اما کاملاً از بین نمی برد ، زیرا HPV در اثر تماس پوست به پوست گسترش می یابد و می تواند در مناطقی که تحت پوشش کاندوم نیستند زندگی کند.

راه های درمان زگیل مقعدی عبارتند از : 

تمام زگیل ‌هایی که ویروس اچ ‌پی ‌وی آن‎ها را به بدن ما می‎آورد، قابل درمان هستند. زگیل معقدی هم با توجه به محل بروز، اندازه و میزان پیشروی ‌اش در ناحیه با یکی از روش‌های مختلف از بین می‎رود. پزشک متخصص، معمولا برای زگیل‌ های کوچکی که در مراحل اولیه رشد هستند پمادهای موضعی تحویز می‎کند. سالیسیلیک اسید یکی از همین پمادهاست که سلول ‎های زگیل را می‎‏کشد.

درمان با لیزر هم برای از بین بردن زگیل مقعدی موثر است. اشعه‎های لیزر، زگیل را می‌سوزانند و بعد از سوختن به راحتی از پوست جدا می‎شود. کریوتراپی یا روش انجماد هم روشی است که در آن پزشک با استفاده از نیتروژن یخ زده، زگیل را از بین می‎برد.

اگر زگیل‌ها درمان نشوند می‌توانند گسترده شده و ناحیه بزرگی از مقعد و حتی پوست اطراف را درگیر کنند. در این مواقع، بهتر است زگیل‌ها را با جراحی بردارید.

توجه : شما می توانید آزمایش زگیل تناسلی را از طریق کلیک برروی لینک به انجام رسانید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}