تست پاپ اسمیر چه چیزی را مشخص میکند؟

 انجام تست پاپ اسمیر که به آن تست پاپ تست نیز گفته می شود ، یک روش غربالگری برای سرطان دهانه رحم است. این آزمایش وجود سلولهای پیش سرطانی یا سرطانی بر روی دهانه رحم شما را انجام می دهد. درواقع این تست وجود سرطان دهانه رحم را مشخص میکند. برای انجام آزمایش پاپ اسمیر کافیست برروی لینک کلیک کنید.

در این روش سلول ها از دهانه رحم که قسمت باریک و پایینی رحم بوده و در بالای واژن قرار دارد، جمع آوری می شوند. افرادی که سرطان دهانه رحم در آن ها طی مراحل اولیه شناسایی می شود، شانس بالاتری برای درمان دارند. به وسیله این تست می توان از تغییرات سلول های رحمی به احتمال بروز سرطان در آینده پی برد. 

در تست پاپ اسمیر (Pap smear) سلول هایی از دهانه رحم جمع آوری شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود. شناسایی زود هنگام سرطان دهانه رحم که با آزمایش پاپ اسمیر ممکن میشود، احتمال موفقیت درمان را بسیار بیشتر میکند. همچنین در پاپ اسمیر میتوان تغییراتی در سلولهای دهانه رحم را که نشان میدهند در آینده سرطان ایجاد می شود شناسایی کرد.

شناسایی این سلول های غیر طبیعی اگر زود انجام شود از بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری میکند. این سرطان چهارمین علت‌ مرگ‌ و میر مرتبط با سرطان در بین بانوان در سرتاسر دنیا می باشد. آزمایش پاپ اسمیر همچنین می‌ تواند انواع خاصی از عفونت‌ های ویروسی مانند عفونت HPV که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شود را تشخیص بدهد. این آزمایش در مطب پزشک و فقط در چند دقیقه انجام می شود. برای این تست درآوردن کامل لباس ها یا بخش پایین تنه کافی می باشد. پزشک به آرامی وسیله ای شبیه به برس یا فرچه را در داخل واژن فرو برده و به آرامی سلولهای دهانه رحم و انتهای واژن را بر می دارد.

تست پاپ اسمیر

یکی از عواملی که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود :

HPV ویروسی است که باعث ایجاد زگیل می شود و احتمال سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. انواع HPV 16 و 18 از دلایل اصلی سرطان دهانه رحم است. اگر HPV داشته باشید ، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشید. برای انجام آزمایش HPV کافیست برروی لینک کلیک کنید.

قبل از انجام تست پاپ چه آمادگی هایی لازم است؟

در دوران قاعدگی این تست نباید انجام گیرد، درصورت امکان اجازه دهید این دوران سپری شود زیرا در این دوران احتمال دارد که نتیجه آزمایش کاملا صحیح نباشد.

بعد از زایمان نیز باید 12 هفته صبر کنید و بعد آزمایش پاپ اسمیر را پیگیری کنید.

2 روز قبل از انجام آزمایش از برقراری رابطه جنسی، دوش گرفتن یا استفاده از دارو های واژنی یا فوم های اسپرم کش و کرم و ژل خودداری شود، زیرا این مواد می توانند سبب دور شدن سلول های غیر عادی شده یا آن ها را بپوشانند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}