تست خون کرونا - آزمایش خون برای کرونا

تست خون ویروس کرونا همان آزمایش سرولوژی است که در این تست ماده ای برای شناسایی آنتی بادی ها (ایمونوگلوبولین ها ، IgG و IgM) علیه ویروس کرونا که عامل بیماری موسوم به COVID-19 است، طراحی شده است. آنتی بادی، پروتئین هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عفونت تولید می شود و مخصوص آن عفونت خاص است. آنها در نمونه های خون یافت می شوند که بسته به وجود عوامل لخته شدن، سرم یا پلاسما نامیده می شوند. 

توجه : کاربر گرامی درصورتی که می خواهید آزمایش کرونا را در منزل یا محل کارتان انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

تست خون کرونا

منظور از تست خون کرونا چیست؟

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد. محققان در حال حاضر نمی ­دانند حضور آنتی بادی به معنی مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در آینده است یا خیر.

این آزمایش آنتی بادی های IgG را تشخیص می دهد که در اکثر بیماران ظرف هفت تا 10 روز پس از شروع علائم COVID-19 ایجاد می شود. آنتی بادی های IgG پس از گذشت عفونت در خون باقی می مانند. این آنتی بادی ها نشان می دهد که شما ممکن است در گذشته اخیر COVID-19 داشته باشید و آنتی بادی تولید کرده اید که می تواند شما را از عفونت در آینده محافظت کند. همچنین آنتی بادی های IgM را تشخیص می دهد. IgM معمولا اولین آنتی بادی تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن هنگام حمله ویروس است. آزمایش IgM مثبت نشان می دهد که شما ممکن است آلوده باشید و سیستم ایمنی بدن شما شروع به پاسخ به ویروس کرده است.

اسامی دیگر آزمایش خون برای کرونا :

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}