علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی یک عفونت منتقله از راه رابطه جنسی است. آنها می توانند در دستگاه تناسلی یا اطراف آن ایجاد شوند و ممکن است به صورت برجستگی های کوچک یا رشد گوشتی ظاهر شوند. این زگیل ها در نتیجه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. افرادی که ویروس دارند می توانند آن را از طریق رابطه جنسی واژینال ، مقعد یا دهان منتقل کنند. زگیل های تناسلی می توانند ناراحتی ایجاد کنند ، اما به مشکلات سلامتی دیگری منجر نمی شوند و سرطانی نیستند.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید آزمایش hpv را برای مشخص شدن ویروس اچ پی وی انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

از آن جایی که زگیل تناسلی یک بیماری پوستی مقاربتی است، وقتی به وجود می‌آید که فرد سالم با یک فرد مبتلا رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس بسیار مسری است و به محض تماس پوست با پوست، منتقل می‌شود. بسیاری از افرادی که تجربه رابطه جنسی دارند، به شکل بالقوه در معرض ابتلا به این ویروس هستند اما سیستم ایمنی بدن خیلی زود آن را از بین می‌برد. 

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک نوع بیماری عفونی است که عامل به وجود آورنده این عفونت ویروسی DNA دار به نام HPV می باشد و این ویروس از طریق تماس مستقیم و در اثر رابطه جنسی انتقال می یابد و زگیل تناسلی یکی از شایع ‌ترین انواع بیماری های مقاربتی است که به‌ دلیل وجود ویروس HPV ایجاد می‌ شود. زگیل تناسلی می ‌تواند باعث ایجاد درد، ناراحتی و خارش در بیمار شود. 

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

علائم زگیل تناسلی در زنان :

هرکسی می تواند به زگیل تناسلی مبتلا شود. در زنان ، زگیل های تناسلی می توانند در اطراف یا روی واژن، دهانه رحم، مقعد و ناحیه کشاله ران و ران فوقانی ایجاد شوند. از آنجا که ویروس می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی گسترش یابد ، زگیل در لب ، دهان و گلو نیز ظاهر می شود.

زگیل های تناسلی معمولا همرنگ پوست فرد یا کمی تیره هستند. برجستگی ها ممکن است صاف یا خشن باشند. همچنین ، می توانند خیلی کوچک باشند که نمی توان آنها را متوجه شد. اغلب ، زگیل های تناسلی علائمی ایجاد نمی کنند. با این حال ، آنها می توانند با مواردی چون خارش، سوزش، حساسیت یا درد و خون ریزی همراه باشد. برای آشنایی بیشتر با علائم زگیل تناسلی می توانید کلیک کنید.

علت ایجاد زگیل تناسلی در زنان :

زگیل های تناسلی در نتیجه عفونت با ویروس HPV می باشند. این نوعی از عفونت مقاربتی (STI) است. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری HPV، این ویروس حدود 79 میلیون نفر در کشور را مبتلا می کند ، عمدتا بزرگسالان زیر 30 سال. هر ساله حدود 14 میلیون عفونت HPV جدید در ایالات متحده به وجود می آید. باید بدانید که زگیل های تناسلی همیشه بلافاصله پس از ابتلای فرد به عفونت ظاهر نمی شوند.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}