باور های غلطی که درخصوص ویروس hpv وجود دارد؟

ویروس hpv معمولا باعث رشد زگیل های تناسلی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. باورهای غلطی برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود، شوند. برای کسب اطلاع بیشتر از سرطان دهانه رحم کافیست کلیک کنید.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv کافیست کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

برخی از باورهای غلط درخصوص ویروس hpv :

فقط زنان می توانند HPV بگیرند

حقیقت این است که زنان و مردان به طور یکسان در معرض HPV قرار می گیرند و هر دو جنس می توانند به ویروس مبتلا شوند.

HPV نادر است

حقیقت این است که HPV شایع ترین عفونت منتقله از راه مقاربتی است.

بیش از 100 نوع مختلف HPV وجود دارد و درصد قابل توجهی از زنان و مردان در اوایل بزرگسالی در معرض حداقل یک نوع ویروس اچ پی وی قرار می گیرند.

فقط افرادی که روابط جنسی خارج از چهارچوب و ازدواج دارند به این بیماری مبتلا می ‌شوند

شما ممکن است در اولین تماس جنسی خود به این ویروس مبتلا شوید. این ویروس از طریق تماس پوستی در ناحیه تناسلی منتقل می‌ شود و بسیار رایج است، پس تعداد تماس ‌های جنسی در این باره تاثیری نخواهد داشت. باید بدانید که این ویروس می ‌تواند تا ۲۰ سال در بدن غیر فعال بماند، پس اگر فقط با همسر خود در تماسید و ناگهان متوجه شدید که مبتلا به این ویروسید، این دلیلی برای اینکه همسرتان به شما خیانت کرده نیست.

باورهای غلط درباره ویروس hpv

سیگار کشیدن ربطی به افزایش ابتلا به HPV ندارد

تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن ریسک ابتلاء به سرطان دهانه رحم را بالا میبرد. به این علت که سیگار باعث می‌شود سلول‌های ایمنی اطراف دهانه رحم ضعیف شود و کار دفاعی بدن سخت تر می شود.

اگر ویروس HPV داشته باشم ، به سرطان مبتلا می شوم

اگرچه نوع های مختلفی از ویروس HPV وجود دارد اما همه آنها با سرطان ارتباط ندارند.دو نوع 16 و 18 اچ پی وی ، بیشترین ارتباط را در ایجاد سرطان دهانه رحم دارند و از طریق آزمایش پاپ اسمیر منظم ، سلولهای دهانه رحم می توانند از نظر هرگونه ناهنجاری کنترل شده و به راحتی درمان شوند.

 در صورت ابتلا به این ویروس، خواهید فهمید

این باور اشتباه است. چرا که HPV به طور معمول هیچ علائمی ندارد و بنابراین بسیار دشوار است که بتوان گفت کسی مبتلا به آن است یا نه. تست پاپ اسمیر مرتب، عفونت HPV پرخطر و هرگونه ناهنجاری ناشی از این عفونت می‌تواند هرچه زودتر شناسایی و درمان شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}