آیا بازگشایی مدارس خطر انتشار ویروس کرونا را دارد؟

به گفته محققان کودکان بسیار فراتر از آنچه در گذشته تصور می ‌شد، ناقلان خاموش ویروس کرونا هستند و به طور بالقوه می ‌توانند به آسانی آن را در جامعه پخش کنند، از این رو شناسایی کودکان مبتلا به کرونا به دلیل آنکه کمتر از بزرگسالان علائم بیماری را از خود نشان می ‌دهند به یک چالش برای متخصصان تبدیل شده است. با توجه به ناقل بودن کودکان، بازگشایی مدارس می تواند از نظر انتشار و همه گیری ویروس کرونا خطر آفرینی برای سالمندان و بزرگسالان کند.

توجه : شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت در منزل یا محل کار با بالاترین رعایت نکات بهداشتی به انجام رسانید به همین منظور می توانید برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

ویروس کرونا برای کودکان چقدر خطرناک است؟

کودکان در هر سنی در معرض خطر بسیار کم بیماری قرار دارند. پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد پزشکی انگلستان ، گفت: احتمال مرگ کودکان از Covid-19 بسیار کم است. طبق گزارش اداره آمار ملی ، 10 مرگ به دلیل "ناشی از ویروس کرونا" در میان افراد زیر 19 ساله در انگلستان و ولز بین مارس و ژوئن ثبت شده است. 46725 مرگ در میان افراد 20 سال به بالا وجود داشته است.

خطر انتشار ویروس کرونا برای بازگشایی مدارس

علائم کرونا در نوزادان :

  • علائم کمبود اکسیژن مانند کبودی لب یا زبان ، سفید شدن ناخن ها یا تندی ضربان قلب
  • شدت این علائم ممکن است به سرعت پیشرفت کند ، بنابراین نظارت دقیق ضروری است.
  • تنگی نفس شدید که ممکن است باعث شود کودک برای گرفتن اگسیژن بیشتر با دهان باز نفس بکشد.
    نارسایی شدید اندام ها
  • اشباع اکسیژن کم 92٪ یا کمتر

علائم کرونا در کودکان :

کووید  19 در کودکان با علائم کمتری نسبت به بزرگسالان بروز می‌کند اما در صورت بروز علائم چندان هم شدید نیست. علائم در این گروه هیچ تفاوتی با علائم در بزرگسالان ندارد. البته ممکن است علائم دیگری در کودکان بروز کند که باید مورد توجه خانواده ‌ها قرار بگیرد. در کودکان زیر یک سال تب بالا اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین در صورتی که تب با درمان ‌های عادی پایین نیاید، والدین باید کودک را نزد پزشک بیاورند و پزشک، کرونا را نیز در لیست تشخیص‌های خود قرار دهد.

خطر انتقال کرونا با بازگشایی ویروس کرونا چقدر است؟

کودکان به عنوان ناقلان خاموش ویروس در جامعه عمل کنند و باعث انتقال آن در سطح جامعه از جمله به افراد آسیب‌ پذیرتر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌ زمینه ‌ای شوند. رفتارهای کودکان نیز که نسبت به بزرگسالان کمتر به ماسک زدن، فاصله گرفتن از یکدیگر و شستن دست‌ هایشان تن در می ‌دهند، می ‌تواند انتقال ویروس در میان آنها را تشدید کند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}