تاثیر زدن عینک در برابر ویروس کرونا

هنگامی که محققان در چین در حال تجزیه و تحلیل داده های بیمارستانی بیماران مبتلا به Covid-19 بودند ، متوجه روند عجیب و غریب شدند: تعداد بسیار کمی از بیماران به طور منظم از عینک استفاده می کردند. در یک بیمارستان در سوئیژو ، چین ، 276 بیمار در طی 47 روز بستری شدند اما فقط 16 بیمار - کمتر از 6 درصد - نزدیک بینی داشتند که بیش از هشت ساعت در روز نیاز به استفاده از عینک داشتند. برای مقایسه ، تحقیقات قبلی نشان داده بود که بیش از 30 درصد افراد با سن مشابه در منطقه به نزدیک بینی نیاز به عینک دارند.

با توجه به اینکه به نظر می رسد میزان نزدیک بینی در جمعیت عمومی بسیار بیشتر از بخش کوید است ، دانشمندان تعجب کردند: آیا استفاده از عینک می تواند شخص را از آلوده شدن به ویروس کرونا محافظت کند؟ نویسندگان این تحقیق نوشتند: استفاده از عینک در بین افراد چینی در هر سنی معمول است. با این حال ، از زمان شیوع Covid-19 در ووهان در دسامبر 2019 ، مشاهده کردیم که تعداد کمی از بیماران دارای عینک در بخش بیمارستان بستری شده اند.

توجه : در صورتی که تمایل به انجام آزمایش کرونا در منزل یا محل کار خود دارید کافیست برروی تست کرونا در منزل کلیک کنید.

زدن عینک چه تاثیری می تواند در برابر ویروس کرونا داشته باشد؟

ممکن است عینک های چشم به عنوان یک مانع جزئی عمل کنند و از رسیدن قطره های حاصل از سرفه یا عطسه محافظت کنند. توضیح دیگر برای این یافته می تواند این باشد که افرادی که از عینک استفاده می کنند کمتر با دستان آلوده، چشم خود را می مالند. گزارش سال 2015 در مورد لمس صورت نشان داد که طی یک ساعت ، دانشجویانی که در حال سخنرانی بودند ، به طور متوسط ​​حدود 10 بار چشم ، بینی یا دهان خود را لمس می کنند ، اگرچه محققان بررسی نکردند که استفاده از عینک تفاوتی ایجاد می کند یا خیر

مطالعه حاضر ، منتشر شده در JAMA Ophthalmology ، با تفسیر دکتر لیزا ماراگاکیس ، متخصص بیماری های عفونی و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جان هاپکینز همراه بود که در تفسیر نتایج احتیاط می کند. این مطالعه کوچک بود و کمتر از 300 مورد Covid-19 را شامل می شد ، بخش کوچکی از تقریبا 30 میلیون مورد گزارش شده از ویروس کرونا در سراسر جهان. نگرانی دیگر این است که داده های مربوط به نزدیک بینی در گروه مقایسه از مطالعه ای که دهه ها قبل انجام شده است ، جمع آوری شده است.

به طور کلی حدود 6 درصد از بیماران بستری شده برای کرونا در بیمارستان چینی با نام Suizhou Zengdu به دلیل نزدیک بین بودن چشم هایشان روزانه از عینک استفاده می کردند و دکتر ییپینگ وی و همکارانش که وابسته به دانشگاه نانچانگ هستند، حدس می زنند که عینک تاحدی از عفونت کرونا جلوگیری می کنند به این دلیل که با زدن عینک از دست زدن به چشم جلوگیری می شود و طبق نتایجی، نشان داده شده که عینک زدن می تواند به طور بالقوه خطر تماس قطرات هوایی مملو از ویروس با چشم را کاهش دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}