هشدار ویروس کرونا برای افراد دارای اضافه وزن

چاقی و کرونا

دانشمندان دانشگاه آکسفورد می گویند بحران ویروس کرونا هشداری است برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند :میلیون ها بریتانیایی از اضافه وزن رنج می برند و نمی دانند ممکن است نفر بعدی بستری در بیمارستان به دلیل کووید19 خود آنها باشند.

یک متخصص رژیم بهداشت در دانشگاه آکسفورد از مردم می خواهد خوراکی های چاق کننده نخرند و در دوران قرینطه به فکر کاهش وزن خود باشند پروفسور سوزان جب می گوید شاید هیچ گاه این کنترول روی شما وجود نداشته تا به صورت محدود به خرید بروید و خوراکی های اشتها برانگیز در قفسه ها را ببینید پس از این قضیه سود ببرید، وی افزود مردم می توانند از این انزوا برای تهیه غذاهای رژیمی استفاده کنند.

اظهارات و شواهد تا کنون نشان داده است افراد چاق درصد بیشتری از بیماران حاد را ایجاد می کنند.

این مسئله به چنان نگرانی منجر شده است که دولت بریتانیا در فکر است افراد چاق را بیشتر در قرنطینه نگه دارد مانند سایر گروه های پرخطر مثل سالمندان.

تحقیق در دانشگاه گلاسکو امروز منتشر شده است و باز هم نشان داد که چاقی خطر بستری شدن بیماران کووید را تا دو برابر افزایش می دهد.حتی فقط اضافه وزن نه چاقی مفرط می تواند این خطر را تا 60 درصد میان بیماران نشان دهد و متاسفانه یک مطالعه در دانشگاه کالج لندن نشان داد که افراد چاق در حدود 37 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر هستند.

پروفسور جب در این خصوص چنین گفت که چاقی بر تک تک اعضای شما فشار بیشتری وارد می کند از قلب شما گرفته تا ریه هایتان تمامی آنها نمی توانند به خوبی فعالیت کنند و در مقابل کرونا کارایی مناسب داشته باشند.

امروزه دانشگاه گلاسکو تحقیقی از 340 بریتانیایی آلوده به ویروس منتشر کرده است اضافه وزن یا چاقی به ترتیب 6/1 و 3/2 بار خطر مرگ در بیمارستان را خواهند داشت

در تمام دنیا افزاد با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند در بریتانیا دو سوم افراد.درحالی که یک سوم افراد از نظر بالینی چاق هستند نرخ BMI بالای 30 تعریف شده است.

بحران چاقی در انگلستان یکی از بدترین موارد در جهان است.

دکتر جب گفت نکته اینجاست وقتی شما در قرنطینه هستید بسیاری از خوراکی ها در دسترس شما نیستند بنابراین فرصت بسار خوبی در اختیار خواهید داشت.

محیط زندگی خود را کنترول کنید اطمینان حاصل کنید فقط غذاهای سالم در خانه خواهید داشت خرید های خود را برنامه ریزی کنید و سک غذایی خود را تغییر دهید ما اطمینان داریم که برنامه ریزی واقعا به تغییر و بهتر شدن سبک زندگی افراد کمک می کند دراین دوران آخر هفته ها به معاشرت های و مهمانی و مسافرت های پر از خوارکی نمی پردازند اوقات فراغت خود را با رژیم غذایی و ورزش پر می کنند ورزش کردن شما را از محیط کسل کننده خانه هم جدا می کند و در روحیه و جسم شما اثرات مثبتی خواهد داشت در حالی که با ورزش کردن کالری می سوزانید می توانید با رژیم غذایی درست نیز به کاهش وزن برسید

پیش نویس جدید برای رعایت شرایط قرنطینه افراد چاق در کنار افراد بالای 70 سال و زنان باردار قرار می گیرند.

وزیر بهداشت مت هانکوگ گفت:داده ها از سراسر جهان نشان می دهد یکی از دلایل افزایش بیماران حاد و در معرض خطر همین چاقی است همراه قومیت جنسیت و شانس.

تیم دانشگاه گلاسکو داده های خود را Biobank انگلستان گرفته است که BMI قومیت ورزش تناسب اندام و هرگونه شرایط سلامتی در آن اندازه گیری شده است.جالب آن است که درحالی که اضافه وزن خطر مرگ و میر بیماران کوید را 60 درصد افزایش می دهد کمبود وزن منجر به خطر مرگ 5 درصد می شود.محقق برجسته دکتر پل ولز گفت اگر چه بیماران چاق بیشتر به دلیل کرونا بستری می شوند تفاوت در BMI بخشی از داستان است و هم آن نیست.

آنچه از این مطالعه بدست می آید این است که همگی این مسائل یک ارتباط درجه بندی شده است.پیشگیری از چاقی می تواند یک اقدام پیشگیرانه از ابتلا به کووید حاد باشد.داده هایی که دکتر ولز بررسی می کند مربوط به ده سال گذشته است این در حالی است معتقدند همچنان با تفاوت بسیار کمی این داده ها همانند می باشند.تمامی افراد تمایل دارند در طول عمرشان BMI یکسانی داشته باشند بدون تغییر اینمهم با تغییر سبک زندگی قابل اجراست.

*BMI شاخص توده بدنی با تقسیم وزن کیلوگرم بر قد متر به دست میاید.مققان می گویند التهاب حاصل از کوید در بیماران کوید یکی از دلایل حاد شدن بیماری در آنهاست

تیم گفت :افزایش مارکرهای التهابی بر سیستم ایمنی بدن و سلامت متابولیک تاثیر منفی می گذارد.سیتوکین ها مولکولهای سیگنالینگ شیمایی هستند که پاسخ های ایمنی را هدایت می کنند اما همین مولکول های طبیعی در صورت زیاد بودن موجب آسیب رسانی به بافتهای سالم بدن می شوند و موجب نارسایی چند عضو در بدن می شوند تیم گلاسگو اضافه کرد که چاقی موجب ترومبوز می وند و به همین دلیل بعضا در بیماران حاد کووید 19 شاهد لخته های خون هستیم.

حال به بررسی چند پارامتر دیگر می رسیم مانند رنگ پوست در سیاه پوستان که نشان داد تعداد بیشتری از بیماران را تشکل می دهند در حالی که احتمال خطر برای بیماران با نژاد آسیایی 3/1 می باشد .

وزیر بهداشت انگلستان در دستور کار پرسنل بهداشت قرار داده  است که هنگام مرگ بیماران عوامل جانبی مانند سن وزن قومیت را در نظر بگیرند افراد سیگاری مردان بالای 60 سال همگی آنها آمار هایی هستند که می تواند به پزشکان کمک کنند تا راه پیشگرانه ای برای این بحران جهانی داشته باشند. همانطور که داده ها نشان داد بیماران حاد بیشتر از مردان هستند پس این قضیه خود حاکی تاثیر تفاوت ژنتیکی در این بیماری است حال آنها شواهد مربوط به سیگار کمتر مشخص است و بر خلاف باور علمی سیگار می تواند از ویروس در بدن محافظت کند بررسی 28 مقاله توسط دانشگاهیان دانشگاه کالج لندن نشان داد که نسبت افراد سیگاری کمتر از حد انتظار است. دو مطالعه نشان داد که افراد سیگاری در شرایط حاد نیاز بیشتری به دستگاه های کمک تنفسی دارند.

اساتید بهداشت عمومی می گویند همچنان در حال بررسی هستند تا ارتباط دقیق تری بین سیگار و کرونا پیدا کنند.در افرادی که سیگار نمی کشند مقابله با ویروس راحت تر است و درنتیجه عملکرد ریه ها بهتر است.

در ضمن کسانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند نیز جز دسته پر خطر محسوب می شوند بنابراین سیستم ایمنی در این افراد ضعیف تر است بنابراین باید نسبت به فاصله گذاری اجتماعی پایبند تر باشند.تیم گلاسکو با استفاده از دادههای قبلی دریافته اند که افرادی که مشکل فشار خون دارند بیماران قلبی و دیابتی جز دسته پرخطر قرار می گیرند.

بیماری انسدادی و بیماری های مزمن ریوی ،آپنه خواب بیماران کلیوی همگی جز افراد پرخطرند و اما چاقی این معضل هم به دسته پرخطر ها اضافه شده است.

اما داده ها هشدار داده اند که اضافه وزن می تواند خود به تنهایی احتمالا بزرگترین عامل خطر برای افراد زیر 60 سال .در مطالعه ای دیگر بین 17000 نفر نزدیک به 37 درصد آنها افراد چاق بوده اند که سرانجام فوت شده اند تاثیر وزن بدن بر فشار التهابات بدن در طول دوران ابتلا به کرونا در حال بررسی است چربی های شکمی دیافراگم را به سمت بالا می راند درنتیجه موجب کاهش حجم ریه ها می شود و درنتیجه کاهش اکسیژن رسانی به اندامهای بدن از جمله قلب را شاهد خواهیم بود.

بنابراین دانشمندان در حال بررسی هستند که بین این عوامل پیوند برقرار کنند به کاهش خطر مرگ و میر بیماران برسند.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}