تست hpv در زنان / آزمایش اچ پی وی

تست hpv در زنان معمولا به همراه آزمایش پاپ اسمیر انجام می شود به این دلیل که ویروس اچ پی وی علاوه بر ایجاد زگیل هایی در نواحی تناسلی، دست ها و پاها و ... در خانم ها موجب سرطان دهانه رحم نیز می شود. برای همین به خانم ها توصیه می شود تا همزمان آزمایش اچ پی وی را با پاپ اسمیر انجام دهند.

عفونت های مقاربتی یعنی چه؟

عفونت های مقاربتی (STI) عفونت هایی هستند که از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. hpv یک بیماری STI است. بیش از 25 STI دیگر وجود دارد که عمدتا در اثر تماس جنسی مانند رابطه جنسی واژینال ، مقعد و دهان منتشر می شوند. در سطح جهان ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که بیش از یک میلیون نفر روزانه به STI مبتلا می شوند.

تست hpv در زنان

بررسی کلی ایجاد زگیل تناسلی در زنان و نواحی ویروس hpv : 

زگیل های تناسلی توسط ویروس ایجاد می شوند. HPV (ویروس انسان پاپیلوم) نام گروه بزرگی از ویروس ها است. انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل در دستها یا پاها می شود. انواع دیگر باعث ایجاد عفونت در ناحیه تناسلی می شود که می تواند منجر به زگیل های تناسلی ، سرطان دهانه رحم یا سرطان مجرا ، واژن ، مقعد یا آلت تناسلی شود. HPV دستگاه تناسلی به راحتی از طریق تماس پوست به پوست در هنگام رابطه جنسی واژینال ، دهان یا مقعد منتشر می شود. کاندوم به طور کامل از انتقال جلوگیری نمی کند. افراد مبتلا به HIV بیشتر از افراد HIV منفی به HPV مبتلا می شوند. افراد مبتلا به HIV و HPV نیز بیشتر در معرض زگیل تناسلی و همچنین سرطان دهانه رحم یا مقعد قرار دارند.

توجه : کاربر گرامی برای آزمایش سرطان دهانه رحم می توانید برروی لینک آزمایش پاپ اسمیر کلیک کنید.

از hpv و آزمایش hpv در زنان بیشتر بدانید :

HPV مخفف ویروس پاپیلومای انسانی است. HPV ها گروهی متشکل از بیش از 150 ویروس مرتبط هستند. به هر ویروس HPV یک عدد داده می شود که نوع HPV نامیده می شود. به HPV ها ویروس پاپیلوما می گویند زیرا بعضی از انواع HPV باعث ایجاد پاپیلوم (زگیل) می شوند که تومورهای غیر سرطانی هستند. اما برخی از انواع HPV در ایجاد سرطان شناخته شده اند. (از جمله سرطان های دهانه رحم)

آزمایش HPV معمولا همزمان با آزمایش پاپ اسمیر انجام می شود. آزمایشی که سلول ها را از دهانه رحم شما جمع می کند تا ناهنجاری ها یا وجود سرطان را بررسی کند. آزمایش HPV می تواند با استفاده از همان نمونه از تست پاپ یا با جمع آوری نمونه دوم از کانال دهانه رحم انجام شود.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv کافیست برروی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}