تست hpv در مردان

در حال حاضر هیچ تست HPV برای مردان و دیگر نقاط بدن (شامل دهان یا حلق) بجز دهانه رحم که مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا باشد، وجود ندارد. سازمان غذا و دارو فقط آزمایش HPV برای دهانه رحم را تائید کرده است، زیرا دهانه رحم تنها جایی است که مثبت شدن نتیجه آزمایش HPV و رشد سلول های غیر طبیعی می تواند با اقدامات زود هنگام درمان بشود. 

تقریبا همه افراد فعال جنسی در صورت عدم استفاده از واکسن HPV ، در برخی از دوره های زندگی خود به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا می شوند. اگرچه بیشتر عفونت های HPV خود به خود و بدون ایجاد مشکل از بین می روند ، اما HPV می تواند باعث ایجاد زگیل های تناسلی یا سرطان شود.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که این مقاله را می خوانید چنانچه تصمیم به انجام آزمایش hpv گرفته اید کافیست برروی لینک کنید تا به صفحه مربوط به ثبت سفارش این آزمایش انتقال داده شوید.

تست hpv در مردان

HPV چیست؟

HPV یک ویروس بسیار رایج است که می تواند از طریق رابطه جنسی مقعدی ، واژینال یا دهان یا از طریق لمس نزدیک پوست به پوست در حین انجام فعالیت جنسی ، از فردی به شخص دیگر منتقل شود. طی تحقیقاتی در آمریکا، مشخص شده که 79 میلیون آمریکایی بیشتر اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی ، به ویروس HPV آلوده شده اند.

چگونه مردان به HPV مبتلا می شوند؟

شما می توانید با رابطه جنسی با شخصی که به HPV آلوده شده است HPV داشته باشید. این بیماری به راحتی در حین رابطه جنسی مقعدی یا واژینال منتشر می شود و همچنین می تواند از طریق رابطه دهانی یا لمس نزدیک پوست به پوست در حین رابطه جنسی منتشر شود. HPV می تواند گسترش یابد حتی اگر فرد آلوده علائم و نشانه های قابل مشاهده ای نداشته باشد.

آیا HPV برای مردان مشکلات سلامتی ایجاد می کند؟

بیشتر عفونت های HPV به خودی خود از بین می روند و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. با این حال، اگر عفونت از بین نرود ممکن است علائم HPV ماه ها یا سالها پس از آلوده شدن ایجاد شود. این مسئله باعث می شود شناخت دقیق زمان آلودگی شما دشوار باشد. عفونت طولانی مدت HPV می تواند باعث زگیل تناسلی یا انواع خاصی از سرطان شود.

علائم HPV در مردان چیست؟

بیشتر مردانی که به HPV مبتلا می شوند هرگز علائمی پیدا نمی کنند و عفونت معمولا به خودی خود از بین می رود. با این حال ، اگر HPV از بین نرود، می تواند باعث زگیل های تناسلی یا انواع خاصی از سرطان شود. زگیل تناسلی در مردان: زگیل های تناسلی در مردان اغلب در اطراف مقعد، روی کیسه بیضه و روی خوده آلت به وجود می‌آیند که فقط گاهی باعث ناراحتی یا درد میشوند آن هم در موارد خاص تر امکانش است.

تشخیص ابتلا به HPV می تواند اندکی دشوار باشد. ویروس HPV می تواند قبل از تشخیص به وسیله علائم و نشانه ها، مدتی را در بدن سپری کند. از جمله این علائم می توان به بروز برآمدگی پوستی و خارش اشاره کرد. دانستن عملکرد ویروس HPV در بدن و نوع تغییرات ایجاد شده توسط آن می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت فرد ایفا کند.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv کافیست برروی لینک کنید تا به صفحه مربوط به ثبت سفارش این آزمایش انتقال داده شوید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}