لخته خون نشانه اولیه کرونا

مقاله جدید توسط جراحان عروق دانشکده پزشکی میامی میلر، که در مجله جراحی عروق منتشر شده است :

در این مقاله گزارشی از یک مرد 67 ساله سابقه بیماری قلبی آمده است که با علامت کبودی روی بازوی دست راست به بیمارستان مراجعه کرده بود،تحقیقات نشان داد که این بیمار در بازوی خود دارای لخته خون شده است و دچار ایسکمی (از دست دادن جریان خون) که اندام را تهدید می کند در این برهه آزمایش کرونا آنها مثبت بود. جراح عروق و نویسنده اول مقاله تونی شاو این بیمار دچار مشکل حاد در بازوی راست خود شد از جمله درد ضعف بی حسی و ضعف این دلیل اصلی مراجعه او به بیمارستان بود وی افزود ما بلافاصله متوجه مثبت بودن تست کرونا وی شدیم در حالی که تنها نشانه های خفیفی از مشکل تنفسی گزارش داد.

در این بررسی اولین بار بود که جراحان عروق روی یک بیمار کووید 19 از مجموعه جراحی فشار منفی استفاده کرده اند که به جلوگیری از گسترس ویروس کرونا کمک می کند با این حال جراحی فقط آغاز کار بود اگرچه بیمار در تنفس مشکلی نداشت اما ریه های وی دچار مشکل بود.

" بیماران کوید دچار استرس فراوان هستند معمولا دچار تنگی نفس هستند و نفس های آنها به شمارش افتاده است اما در این بیماران به این صورت نبود جالب آن است با نگاهی به سی تی اسکن آنها فکر خواهید کرد که نفس کشیدن برای آنها بسیار مشکل است "

در حال حاضر بسیاری از آزمایشگاه ها به دنبال این مکانیسم هستند. در بیمارانی که مرگ آنها مشکوک بود پزشکان پس از کالبد شکافی به این نتیجه رسیدند که کرونا موجب میکروترومبوز می شود.

به خصوص در مویرگ های آلوئول (کیسه های ریز هوایی ریه) دکتر شاو سرپرست این تحقیق گفت با این وجود انسداد های مشاهده شده در این مطالعه در یک شریان با اندازه متوسط مشاهده شده است.
اگر چه این عمل جراحی بازو و دست بیمار را نجات داد کرونا همچنان تا هفته ها با این فرد باقی بود تا پس از سپری کردن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شد.  

دانشمندان این مطالعه را منتشر کرده اند تا بسیاری از پزشکان فقط علائم تنفسی را به عنوان علامت کرونا شناسایی نکنند پزشکان باید بسیار هوشیار باشند که بیمارانی که دچار ایسکمی حاد هستند نیز می توانند به مرز خطر برسند.

نتایج نشان می دهد یکی از علائم کرونا این است که باعث افزایش انعقاد خون در عروق شود.ما دقیقا نمی دانیم مکانیسم انعقاد خون چیست اما بر اساس اعلام جوامع پزشکی می تواند یکی از علائم شروع کرونا باشد.گرچه این ویروس تنفسی است اما باید مراقب لخته خون باشیم.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}