از موج دوم ویروس کرونا بیشتر بدانید !

سازمان بهداشت جهانی هشدار می ‌دهد ویروس كرونا ممكن است هرگز از بین نرود. با کاهش محدودیت ‌های اجتماعی در بسیاری از کشورهای جهان، نگرانی در مورد همه ‌گیر شدن موج دوم یا سوم کرونا رو به افزایش است. موج دوم این پاندمی کمابیش اجتناب ‌ناپذیر به نظر می‌رسد. مایک رایان، مدیر برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفته است ویروس کرونا ممکن است هرگز از بین‌نرود و ما مجبور باشیم مانند ویروس ایدز با آن کنار بیاییم. برای مقابله با ایدز داروهایی وجود دارد که ویروس را کنترل و امکان ادامه زندگی با آن را فراهم می‌کنند.

معمولا بروز عفونت ‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا در ماه‌های گرم سال کمتر می‌شود و حتی تحقیقات درباره دیگر انواع ویروس کرونا نشان داده که خشکی هوا و پرتو فرابنفش آفتاب در تابستان، شرایط را برای ویروس در بیرون بدن میزبان نامساعد می‌کنند. با این حال برخی معتقدند رفتار این ویروس کرونای جدید هنوز شناخته نیست و با توجه به مسری و ناشناخته ‌بودنش یرای سیستم ایمنی افراد، نیازی به شرایط مناسب آب و هوایی ندارد تا بتواند میزبانی برای خود بیابد و تکثیر شود.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید هر نوع آزمایش کرونا را در آزمایشگاه مجهز مندل انجام دهید. کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

موج دوم ویروس کرونا

به کلی سه راه برای خروج از شرایط شیوع کرونا وجود دارد :

  1. ابتلای مردم به تعداد کافی و ایجاد مصونیت گسترده
  2. واکسیناسیون
  3. ایجاد تغیرات دائمی در رفتار و جامعه

یکی از بهترین داروهای ضد ویروس کرونا چیست؟

دکتر بروس ایلوارد، از کارکنان سازمان بهداشت جهانی، پس از دیداری از چین گفته است که در حال حاضر داروی رمدسیویر (remdesivir) تنها دارویی است که به نظر می‌رسد روی بیماران تاثیر داشته است. این داروی ضدویروس در اصل برای درمان بیماری ویروس ابولا در آفریقا ساخته شده اما تاثیر داروهای دیگر بر ابولا بیشتر بود.

با این همه، در آزمایش‌های صورت گرفته روی حیوانات این دارو در درمان بعضی دیگر از بیماری‌های کشنده ویروسی از جمله عارضه تنفسی مرس و عارضه وخیم تنفسی، سارس، مفید بوده است. به این ترتیب، این امیدواری ایجاد شده که ممکن است در درمان کووید-۱۹ هم موثر باشد.

واکسن کرونا چه زمانی برای همه موجود می شود؟

اگر حدود ۶۰ درصد افراد جامعه را واکسینه کنید، امکان شیوع مجدد ویروس را کاهش می‌دهید. به این کار ایمنی گله‌ای (جمعی) می‌گویند. روند کشف واکسن برای این ویروس با سرعتی بی‌سابقه پیش می‌رود، اما هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد و ایمن ‌سازی باید در ابعاد جهانی صورت بگیرد. تخمین زده می‌شود که حتی اگر همه چیز به خوبی پیش برود، هنوز ۱۲ تا ۱۸ ماه با نخستین واکسن فاصله داریم. تحمل محدودیت‌های بی‌سابقه اجتماعی در زمان صلح برای چنین زمان درازی کار سختی است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}