چرا تعداد مردان مبتلا به ویروس کرونا بیشتر از زنان است؟

مهم ‌ترین عواملی که در ابتلا و شدت بیشتر عوارض ویروس کرونا در مردان نقش بازی می‌کنند و در مطالعات مختلف در نقاط مختلف دنیا مورد تأکید قرار گرفته‌ اند ویژگی ‌های بیولوژیک مردان است که مطالعات حاکی از آن است که برخی ویژگی ‌های بیولوژیک مردان آنان را نسبت به ابتلا به کووید 19 آسیب‌ پذیرتر از زنان می‌سازد. پژوهش‌ ها نشان می‌دهند که مردها به مراتب بیش‌تر از زن‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. مرگ در پی کرونا نیز نزد آنها سه برابر زنان است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار برروی نرخ مرگ در اثر ابتلا به کرونا سن و سال است. بنابر منابع انستیتوت رابرت کخ آلمان در میان تمام گروه های سنی، تا افراد میان  ۷۰ تا ۷۹ ساله دست کم رقم مرگ مردان به تناسب زنان دو برابر بوده است. بعد از این سنین تناسب همسان می شود و از گروه سنی بین ۹۰ تا ۹۹ ساله بار دیگر بر عکس می گردد.

نکته : ما در آزمایشگاه مندل برای راحتی کاربران عزیز تست کرونا در منزل انجام می دهیم تا خطر ابتلا به ویروس کاهش پیدا کند. (کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید)

دلایل اینکه تعداد مردان مبتلا به ویروس کرونا بیشتر از زنان است :

  • اغلب شغل‌ های در معرض خطر یا مردانه هستند یا حتی اگر مردان و زنان هر دو به آن اشتغال دارند، مردان بیشتری مبتلا شده و با علائم شدیدتری مواجه شده اند. شدت ابتلا و مرگ ‌و میر در مردان کادر بهداشت و درمان نیز بیشتر از زنان بوده است.
  • وجود دو کروموزوم X در زنان عامل ایمنی بهتر در زنان نسبت به مردان است.
  • وجود هورمون استروژن در زنان عاملی برای بهبودی سریع ‌تر و کاهش شدت ابتلا در زنان نسبت به مردان است.
  • وجود بیماری‌ های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی (فشارخون بالا، دیابت، بیماری عروق قلب و بیماری عروق مغز) بیشتر در مردان نسبت به زنان
  • داشتن رفتارهای ناسالم مردان مانند بی  تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات بیشتر نسبت به زنان

چرا سیستم ایمنی زنان قوی ‌تر است؟

دلایل پاسخ‌های ایمنی قوی ‌تر در زنان هنوز کاملا شناخته شده نیست و پژوهش‌ها در این باره در مراحل اولیه هستند. یک فرضیه این است که دستگاه ایمنی قوی‌تر در زنان از لحاظ حفاظت از نوزادانشان امتیاز بقا برای آنها ایجاد می‌کند. آنتی ‌بادی ‌ها یا پادتن‌ های منتقل شده از شیر پستان مادر به نوزاد که هنوز دستگاه ایمنی ‌اش رشد نیافته است، به حفاظت او در برابر بیماری‌ها یاری می‌رساند.

چرا تعداد مردان مبتلا به ویروس کرونا بیشتر از زنان است

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}