آیا ایمنی جمعی در برابر کرونا نزدیک است؟

ایمنی جمعی در برابر کرونا

دانشمندان انگلیسی معتقداند ممکن است به این مصونیت گروهی در برابر کووید 19 نزدیک باشیم اگر مطالعات با اطلاعات کامل انجام شود.

طبق تحقیقاتی که در انگلستان انجام شده است و آزمایش آنتی بادی را بررسی می کند 7 درصد مردم انگلیس ( 17 درصد مردم لندن) آلوده شده و از این بیماری بهبود یافته اند.

کارشناسان این برآوردها را با آزمایش روی تعدادی از افراد به طور تصادفی از نظر آنتی بادی خون انجام داده اند،تصور می شود که حداقل 60 درصد از جمعیت باید با این ویروس درگیر شده باشند و ایمنی برای این جمع ایجاد شود در زمانی که این بیماری در جمع محدود مشاهده شود دیگر نمی تواند اکثر جمعیت را که دارای آنتی بادی هستند مورد هجوم قرار دهد.

در مقالات دانشمندان نمی گویند که تخمین ها ممکن است چقدر اشتباه باشد اما مطالعات مراقبتی می تواند به طور چشم گیری دست کم گرفتن میزان عفونت یاشد.

آنها می گویند مطالعات همه انواع آنتی بادی ها را آزمایش نمی کنند ، از جمله آنهایی که در بزاق یافت می شوند و ممکن است موارد خفیف یا بدون علامت را نشان دهند.

بیشتر تحقیقات در مورد عفونت گذشته به دنبال وجود آنتی بادی های IgG و IgM یعنی متداول ترین انواع آن در خون بوده است

نوع دیگری از آنتی بادی به نام IgA نیز به طور معمول مورد آزمایش قرار نمی گیرند IgA در مخاط و بزاق دهان و بینی یافت می شوند که مکان های اصلی کووید 19 برای ورود کرونا به بدن بشمار می آیند

کسانی که دارای این نوع آنتی بادی هستند احتمالا قبل از اینکه ویروس بتواند در عمق ریه ها فرو رود امکان مقابله با ویروس را دارند.

در شهر لوکزامبورگ 11 درصد IgA افراد در مقایسه با 2 درصد که با استفاده از تستهای مرسوم مورد آزمایش قرار گرفتند مثبت شدند.یک نظر سنجی دیگر از ساکنان اتریش ترکیبی از آزمایش IgG ,IgA استفاده کرده است و 42 درصد مثبت شده اند.مطالعات بررسی های فعلی شیوع حاکی از آن است که این روش تعدادی از افراد آلوده بدون علامت را ازدست می دهد.

برای تعیین استراتژی بهینه بررسی و باز نگری مناسب دراین برهه زمانی نیاز به اطلاعات بیشتر است بنابراین دقیق ترین روش برای محاسبه میزان بیماران باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

ممکن است تنها بخشی از موارد واقعی در اوج بحران مشاهده شده باشد و دقیقا میزان ایمنی ایجاد شده در جهان مشخص نیست و دانشمندان می گویند مصونیت در انگلستان به مراتب بالاتر از آنچه آزمایش آنتی بادی نشان میدهد است زیرا این آزمایشات سلول های T را در نظر نمی گیرند.

ایمنولوژیست های برتر گفته اند سلولهای ضد عفونت به طور معمول دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به آنتی بادی ها دارند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که بر اساس مطالعات آنتی بادی هنوز هیچ کشوری در جهان به ایمنی گروهی نرسیده است. اما در مکان هایی که به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار دارند متخصصان بیماری های عفونی حدس می زنند که تا حدی از محافظت ایجاد شده است.

پروفوسور پل هانتر هند را سومین کشور از نظر آلودگی در سطح جهان خوانده است و نیز ایمنی گروهی را دور از ذهن نمی داند.مطالعات نشان داده است که یک چهارم مردم ساکن دهلی که تقریبا 19 میلیون نفر می شوند داری آنتی بادی هستند.

و تا رسیدن به ایمنی کامل نیز هنوز زمان هست با توجه به اینکه آنها به ترتیب دو یا 5 برابر میزان بروز در انگلیس در حال اجرا هستند این بدان معناست که ما بسیار عقب هستیم.

بیل هاناج متخصص اپیدمیولوژیک دانشگاه هارواردمی گوید: من کاملا آماده هستم که باور کنم قسمت هایی در نیویورک و لندن هستند که دارای مصونیت اساسی در برابر کرونا هستند. دلیل اینکه مردم فکر می کنند ممکن است کمتر باشد این نیست که همه به یک اندازه به یک بیماری مبتلا شوند.

اگر روند عفونی طبیعی را طی کنید طبق تعریف در افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند ایمنی ایجاد خواهید کرد.دانشمندان اذعان داشته اند که نمی توان رقمی در مورد رسیدن به آمار همه گیری و ایمنی گروهی تخمین زد.

استیون برجس ،از واحد تحقیقات زیست پزشکی دانشگاه کمبریج گفت :

در ابتدا آزمایشات با استفاده از بیماران بیمارستانی که به مراتب بیمار تر بودند تقریبا از دست رفتن و بیماران بدن علامت از این غافله عقب مانده اند او همچنین افزود برای اندازه گیری آنتی بادی ها روش های مختلفی انجام شده است .

وی گفت این قضیه ممکن است توضیح دهد که چرا در شهرهایی مانند لندن شاهد از بین رفتن فاصله اجتماعی گسترده هستیم ، اما میزان عفونت هنوز به شدت افزایش نیافته است.

مارک پونزفورد ایمنولوژیست بالینی در بیمارستان دانشگاه ی ولز گفت : پاسخ ایمن به ویروس پیچیده تر از یک بله یا خیر است.مهم است که نظر سنجی های آینده این را در نظر بگیرند و شروع به استاندارد کردن رویکرد خود برای آزمایش کنند.

این موضوع به ما کمک می کند تا دقت را بهبود ببخشیم و اجازه مقایسه قابل قبول قبول تری از نتایج حاصل از نظر سنجی های مختلف را بدهیم.

اما در حالی که پروفوسور روپرت بیل از نویسندگان این مقاله می گوید: درست است که آزمایش آنتی بادی به عفونت های شدید تر متمایل است اما او فکر نمی کرد که این یک نگرانی بزرگ باشد.

وی افزود : موارد کاملا بدون علامت پاسخ های آنتی بادی قابل تشخیص را ایجاد می کند بنابراین فکر نمی کنیم این نگرانی زیادی باشد.این احتمال وجود دارد که تمامی این بررسی ها شیوع ویروس را دست کم بگیرد.

اندازه همه گیری این همه گیری معماست زیرا میلیون ها نفر از افراد آلوده در اوج بحران آزمایش نشده اند، یا به دلیل کمبود سواب یا به دلیل اینکه هیچ علائمی نداشتند شمارش افرادی که از طریق آزمایش خون اثبات شده است که به ویروس کرونا مبتلا بوده اند به عبارت دیگر ، گروه هایی مانند کارگران ضروری و افرادی که در خانه های چند نسلی زندگی می کنند.

به احتمال زیاد در اوایل همه گیری در خارج از خانه خود بوده اند و این باعث می شود که قبلا آلوده شده باشند و مصونیت رسیده باشند آنچه باید منتظر ماند این است که این گروه ها نمایانگر بخش بیشتری از کلانشهر ها هستند و برای جوامع خود سد فاعی ایجاد می کنند.

دکتر هانج افزود آنچه در زمستان اتفاق می افتد نشان دهنده آن است که این ایمنی گروهی برای کل جمعیت بسیار پرتنش است.

نظارت های وی به دنبال تحقیق پروفوسور سانتراگوپتا : یک اپیدمولوژیست نظری در دانشگاه آکسفورد که همچنین معتقد است لندن و نیویورک ممکن است از قبل به مصونیت گروهی رسیده باشند یک مطالعه بحث بر انگیز در دانشگاه آکسفورد به رهبری پروفوسور گوپتا ادعا کرد که ممکن است نیمی از جمعیت انگلستان دارای ایمنی شوند.

مدل سازی توسط این گروه نشان داد که کووید 19 تا اواسط ژانویه، هفته ها قبل از شناسایی اولین موارد به انگلیس رسیده است اما آزمایش آنتی بادی توسط بهداشت عمومی انگلیس انجام شده است و نشان می دهد که تنها 7/5 درصد از کشور در اوایل ماه آگوست آنتی بادی داشته اند اما این رقم در لندن 80 درصد رسیده است.

دانشمندان این مطالعه می گویند ممکن است تا حدودی به ایمنی گروهی رسیده باشند زیرا ممکن است عفونت قبلی با ویروس های مختلف مانند سرماخوردگی در برابر کرونا محافظت کند.این ممکن است توفیقی برای کلان شهرها باشد اما نمی توان پاسخ قانع کنندی در مورد آن در حال حاضر عنوان کرد.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}