تاثیر ویروس کرونا برروی مردان و مقایسه آن با زنان

از آنجا که گیرنده ‌هایی که ویروس کرونا از آنها برای ورود به سلول استفاده می‌کند، در سطح سلول ‌های سازنده هورمون جنسی مردانه، یعنی تستوسترون نیز وجود دارند، این احتمال مطرح شده که ابتلا به این ویروس عوارض ماندگاری بر عملکرد جنسی مردان داشته باشد. چندین بار در رسانه های اجتماعی و گزارش روزنامه ها گفته شده است که COVID-19 یا کرونا ویروس ممکن است برروی باروری مردان تاثیر بگذارد.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید هرنوع از آزمایش های کرونا را انجام دهید، کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

این نگرانی ها تا حدی بوجود آمده است زیرا برخی شواهد نشان می دهد که بیماری و درجه حرارت بالا ناشی از برخی از عفونت ها از جمله آنفولانزا ، می تواند به طور موقت تعداد اسپرم را کاهش دهد و تولید اسپرم غیر طبیعی را افزایش دهد ، اما این اثر کوتاه مدت است. یا حتی ممکن است به بیضه ها آسیب بزند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

یک مطالعه بر روی 181 مرد از چین نشان داد که به نظر می رسد مردان مبتلا به COVID-19 در برخی از هورمون های تولید مثل در مقایسه با مردان بدون ویروس تغییراتی دارند اما هیچ تفاوتی در سطح تستوسترون پیدا نکردند. دو مطالعه از چین هیچ مدرکی از ویروس در منی مردانی که از COVID-19 بهبود یافته بودند، یافت نشد. هیچ مطالعه ای تاکنون موارد مهمی مانند تعداد اسپرم یا کیفیت آنها را بررسی نکرده است ، بنابراین شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که COVID-19 بر باروری مردان تأثیر بگذارد.

تاثیر ویروس کرونا برروی مردان

مردان از کرونا بیشتر آسیب میبینند یا زنان ؟

مطالعات حاکی از آن است که برخی ویژگی ‌های بیولوژیک مردان آنان را نسبت به ابتلا به ویروس کرونا آسیب پذیرتر از زنان می‌سازد و از جمله اینکه وجود آنزیم ACE که در ایجاد عفونت نقش دارد، در مردان بیشتر از زنان است. از سوی دیگر عامل ژنتیک مربوط به کروموزم اضافی در زنان که در ایمنی نقش دارد و هورمون استروژن در زنان باعث بهبودی سریعتر و کاهش شدت ابتلا به بیماری کرونا در آنان می‌شود.

چرا کرونا باعث مرگ تعداد بیشتری از مردان نسبت به زنان می شود؟

مردان به میزان گسترده ای دارای توزیع وزن به شکل سیب هستند و این بدان معنی است که چربی به میزان گسترده تر در قسمت تنه توزیع می شود. این امر می تواند فشار بیشتری به عضلات تنفسی وارد کند و اگر وزن بیشتری داشته باشید، عضلات سخت تر کار می کنند و بیماری شما سریعتر تشدید میشود. مهم نیست که چه چیزی در وهله اول بیمار را در معرض دیسترس تنفسی قرار دهد.  احتمال کمتری وجود دارد که مردان دست های خود را بشویند ، از صابون استفاده كنند یا از توصیه های بهداشت عمومی پیروی كنند. از نظر تئوری ، این امر ممکن است شامل نادیده گرفتن سیاستهای فاصله گذاری اجتماعی باشد ، اگرچه هیچ مدرک مستقیمی برای آن وجود ندارد.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید هرنوع از تست های ویروس کرونا را در خانه خود انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}