آزمایش خون کرونا یا تست آنتی بادی چیست؟

آزمایش خون برای تشخیص کرونا همان تست آنتی بادی است که برای شما توسط متخصصین آزمایشگاه مندل با بالاترین کیفیت انجام می شود. این تست به صورت آزمایش خون انجام می شود. برای انجام آزمایش کرونا کافیست کلیک کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

تست خون کرونا یا آنتی بادی چیست؟

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد. محققان در حال حاضر نمی ­دانند حضور آنتی بادی به معنی مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در آینده است یا خیر.

آزمایش خون کرونا چگونه انجام می شود؟

تست های خون یا آنتی بادی (سرولوژی) به دنبال آنتی بادی ها می گردند. بدن شما آنتی بادی ها را در زمان ابتلا به عفونت می سازد.

تست های کووید-19 دو نوع آنتی بادی را شناسایی می کنند:

IgM، که بدن آن را به مدت دو هفته ساخته و سپس سطوح آن افت می کند.
IgG، که بدن آن را آهسته تر ساخته (حدود 4 هفته) ولی معمولا دوام بیشتری دارد.
سوآب یا نمونه ی تف تنها می تواند وجود ویروس در بدن در حال حاضر را نشان دهد ولی آزمایش خون نشان می دهد که شما تا به حال توسط ویروس آلوده شده اید یا خیر، حتی اگر علائمی نداشته باشید. این موضوع در یافتن میزان شیوع کووید-19 توسط محققان، حائز اهمیت است.

روش گرفتن آزمایش آنتی بادی :

  • از طریق گرفتن خون از ورید

آزمایش خون کرونا چه چیزی را نشان نمی دهد؟

ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا در لحظه گرفتن آزمایش را نشان نمی­ دهد. 

آزمایش خون کرونا برای چه کسانی مناسب است؟

درواقع این آزمایش برای کسانی مناسب است که می خواهند بدانند قبلا به کووید 19 مبتلا بوده اند یا خیر، درواقع با داشتن آنتی بادی در بدن فردی که کرونا گرفته متخصصان متوجه می شوند که شما قبلا به این ویروس مبتلا بوده اید یا خیر صرف نظر از اینکه شما علائم کرونا را داشته اید یا خیر این آزمایش مشخص کننده وجود یا عدم وجود آنتی بادی هایی که ویروس کرونا در بدنتان ایجاد کرده اند، می باشد.

آزمایش خون کرونا

آزمایش خون کرونا چگونه کمک می کند؟

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

کجا می توانم تست کرونا ویروس را انجام دهم؟

با توجه تنوع در تست های کرونا شما می توانید تصمیم بگیرید چه آزمایشی را می خواهید انجام دهید. اگر می خواهید بدانید اکنون به ویروس کرونا مبتلا هستید یا خیر ما به شما تست pcr کرونا را پیشنهاد می دهیم و اگر می خواهید متوجه شوید که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اید یا خیر باید از آزمایش آنتی بادی استفاده کنید.(برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر کدام از آزمایش های کرونا می توانید برروی لینک های آن کلیک کنید. )

برای شروع هر نوع تست کرونا در منزل یا در آزمایشگاه کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید تا به صفحه ثبت سفارش مراجعه کرده و براساس تصمیم خودتان می توانید روی لینک تست مورد نظرتان کلیک کنید و با پرکردن چند فیلد ساده می توانید آزمایش مورد نظر خود را ثبت کنید. ما هم آزمایش pcr هم آنتی بادی و هردو به صورت همزمان را می توانیم برای شما با بالاترین کیفیت انجام دهیم.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}