آزمایش جدید بزاق برای تشخیص کرونا

 آزمایش بزاق کرونا

آزمایش جدید بزاق فقط در چند ساعت می تواند جواب تست تشخیص کرونا را به بیمار ارائه دهد.این آزمایش دارای چندین مزیت نسبت به روش نمونه گیری با سواپ دارد هم ارزان است هم کمتر تهاجمی است و در طول همه گیری می تواند به دلیل مدت زمان جواب دهی کوتاه بسیار تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید تست کرونا در منزل انجام دهید کلیک کنید.

این تست با نام تجاری Saliva Direct معروف است و از مزیت های بزرگ آن می توان به نیاز نداشتن به تجهیزات پیچیده آزمایشگاهی نام برد.

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA در بیانیه ای اعلام کرد: دستورالعمل های این تست بلافاصله پس از تائید نهایی در اختیار آزمایشگاه های قرار می گیرد.این تست می تواند یکی از تغییر دهنده های آزمایشات دوران همه گیری کرونا باشد.

این آزمایش توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ییل امریکا ساخته شده است و اخیرا از طریق آزمایش روی تیم های ورزشی NBA امتحان شده است تا اثر بخشی آن در مقایسه با تست PCR نمونه گیری از طریق سواپ قرار گیرد.

برخلاف تست سواپ بینی که نیاز به روش نمونه گیری از حلق و بینی از طریق سواپ دارد این روش نیازی به هیچ یک از اعمال و تجهیزات نمونه گیری ندارد.

آزمایش بزاق به سادگی قابل انجام است ،نمونه بزاق را می توان با هر ظرفی دریافت کرد و مورد آزمایش قرارداد.

این تست ارزان در سراسر جهان قابل انجام است و تاکنون نتایج آزمایشات انجام شده نشان می دهد که نتایج تست سریع بزاق با تستی که به وسیله سواپ حلق و بینی انجام می شود منطبق است.

مطالعات اولیه روی تست Saliva Direct در ماه اوت منتشر شد اما نتایج بالینی آن هنوز به صورت کامل انتشار نیافته است اما به گزارش CNN این آزمایش می تواند نتایج را در کمتر از سه ساعت گزارش کند.

یکی از مزیت های دیگر این تست در حذف مرحله موسوم به استخراج اسیدنوکلئیک می باشد که در آزمایشات دیگر این مرحله نیز موجب زمان بر بودن سایر روش ها می شود .

مرحله استخراج اسیدنوکلئیک نیاز به کیت دارد که ممکن است در دوره ای آزمایشگاهها با کمبود آن روبرو شوند.

تست Saliva Direct آزمایش بزاق برای تشخیص کرونا است با این تفاوت که این تست با انجام آزمایشات بالینی و انطباق کامل با جواب تست های دیگر از FDA مجوز اضطراری دریافت کرده است.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Live Science
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}