آزمایش خون کرونا (هرآنچه که باید از تست خون برای مشخص شدن کرونا بدانید)

آزمایش خون کرونا یا آزمایش آنتی بادی که با گرفتن نمونه خون شخص و بررسی آن در آزمایشگاه، مشخص میکند که شخص قبلا (بیش از سه الی چهار هفته قبل) آلوده به ویروس کرونا شده است یا خیر. ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی ضد ویروس آنفلوآنزا تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند. برای آشنایی بیشتر و انجام آزمایش کرونا می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش آنتی بادی چیست؟

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از آزمایش آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد. محققان در حال حاضر نمی ­دانند حضور آنتی بادی به معنی مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در آینده است یا خیر. تست کرونا در منزل این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون نگرانی از ابتلای مجدد به ویروس کرونا و صرف وقت زیاد برای رفتن به آزمایشگاه این آزمایش را انجام دهید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه کمک می کند؟

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

امید بر این است ، افرادی که دارای آنتی بادی COVID-19 بودند بتوانند هر چه سریعتر با خیال راحت به کار و زندگی عادی خود برگردند. این آزمایشات همچنین ممکن است به یک درمان آزمایشی مخصوص کرونا به نام پلاسما بهبودیافته کمک کنند. پلاسما بخش مایع خون شماست.

اسامی دیگر آزمایش آنتی بادی :

  • سرولوژی
  • آزمایش پادتن
  • آزمایش خون کرونا
  • آزمایش IgG
  • آزمایش CRP

تست آنتی بادی چه چیزی را به شما نشان می دهد؟

اگر قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، این تست آن را نشان می­ دهد. به این دلیل که اگر شما مبتلا به ویروس کرونا شده باشید، آنتی بادی هایی در بدن شما تولید می شود که با دادن این آزمایش و وجود آن آنتی بادی ها در بدنتان مشخص می شود که شما کرونا داشته اید یا خیر. آزمایش دیگری به نام تست pcr کرونا وجود دارد که برای شما مشخص می کند که آیا در حال حاضر کرونا دارید یا خیر.

آزمایش خون کرونا

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}