آزمایش hpv چه کمکی به شما میکند؟

یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی، بیماری HPV است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند از آزمایش HPV کمک بگیرند. درواقع این تست به صورت دوره ای و براساس سن هرفرد انجام می شود و می تواند در تشخیص زود هنگام این بیماری به شما کمک کند.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv و کسب اطلاعات بیشتر کافیست کلیک کنید.

عفونت hpv چیست؟

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند. برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم می توانید کلیک کنید.

آزمایش HPV

ویروس اچ پی وی چیست؟

ویروس HPV دلیل یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است. تقریبا صد درصد افرادی که سرطان دهانه رحم دارند با ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط می باشد. این ویروس که به آن HPV گفته می‌شود، شایع‌ ترین عفونت مقاربتی است. متاسفانه اکثر بیماران آلوده به عفونت HPV، اطلاعی از بیماری خود ندارند. اگرچه مکانیسم های دقیق انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر هنوز شناخته نشده است اما معمولا از راه تماس جنسی به خصوص تماس تناسلی یا مقعدی منتقل می‌گردد. البته احتمال انتقال ویروس از راه ارتباط دهانی و تناسلی نیز امکان پذیر است. افراد مبتلا می‌توانند سال‌ها بدون علامت باشند و در این مدت، ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کنند. امکان دارد یک فرد بیش از یک نوع ویروس HPV مبتلا شود.

در چند حالت می توانید تست hpv را در آزمایشگاه مندل انجام دهید؟

در دو حالت می توانید آزمایش HPV را انجام دهید :

حالت اول این است که آزمایش HPV را انجام دهید و تست پاپ اسمیر 12 ماه بعد انجام شود.

حالت دوم این است که آزمایشی برای پیدا کردن نوع ویروس HPV انجام شود.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}