آزمایش خون کرونا چیست و چگونه باید این آزمایش را انجام دهید؟

آزمایش خون برای تشخیص ویروس کرونا همان آزمایش آنتی بادی یا سرولوژی می باشد که در آزمایشگاه مندل در منزل و یا در محل کارتان می توانید این آزمایش را انجام دهید. بیشتر آزمایشات مربوط به سویه جدید کروناویروس شامل گرفتن نمونه سواب برای تجزیه و تحلیل است.این ویروس که به عنوان سندرم حاد تنفسی کروناویروس 2 (SARS-CoV-2) شناخته می شود باعث بیماری ویروس کرونا (COVID-19) می شود.ایجاد تست های قابل اعتماد برای شناسایی ویروس به منظور کاهش سرعت شیوع آن، امری ضروری است. در حال حاضر ، این آزمایشات برای افراد در معرض خطر شدید ویروس کرونا انجام می شوند. به عنوان مثال ، متخصصان احتمالا انجام آزمایش را برای افراد مسن که ممکن است عفونت داشته باشند در اولویت قرار می دهند.

آزمایش های اولیه کرونا عبارتند از:

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

زمان انجام آزمایش کرونا :

دانشمندان دریافتند که آزمایش ها در صورت استفاده حداقل 14 روز پس از شروع علائم ، در تشخیص عفونت قبلی SARS-CoV-2 مفید هستند ، اما می گویند مطالعات نشان می دهند که این آزمایش ها 1 مورد از هر 10 مورد مبتلا به کرونا را  تشخیص نمیدهند. اگرچه آنها در مورد این عدد مطمئن نیستند ، زیرا مطالعات كوچک بوده ، گزارش ها ضعیف بوده و بر گروه های بیمار خاصی انجام شده اند.

ما تمام داده های موجود درسراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردیم و کشف کردیم که الگوهای روشنی نشان می دهد که زمان استفاده از این تست ها بسیار مهم است. استفاده از آنها در زمان اشتباه باعث میشود درست عمل نکنند. آزمایش های امیدوار کننده ای وجود دارند ، اما هنوز شواهد کافی برای شناسایی بهترین آزمایش ها وجود ندارد و ما باید تجزیه و تحلیل داده ها به خصوص در موارد غیر بالینی که افراد علائم کمتری دارند را ادامه دهیم و افراد را برای مدت زمانی طولانی تری مورد بررسی قرار دهیم.

چه افرادی باید آزمایش خون برای تشخیص ویروس کرونا را انجام دهند؟ 

اولویت انجام آزمایش کرونا ویروس برای افرادی است که دارای اختلالات تنفسی جدی هستند و یا با مبتلایان کرونای جدید در تماس بوده‌اند. اخیراً با توجه به شیوع بالای این بیماری و افزایش ترس و اضطراب عمومی، تعداد زیادی از افرادی که علائم خفیفی دارند خواستار انجام تست تشخیص کرونا ویروس در مراکز درمانی می‌شوند. این امر ممکن است سبب شود تا ارائه‌ی خدمات پزشکی لازم برای بیمارانی که دچار علائم شدید هستند با مشکل مواجه شود. علاوه‌بر این حضور در بیمارستان‌ها ممکن است مراجعه‌کنندگان را در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دهد. با این حال غربالگری ویروس کرونا برای عموم مردم الزامی اعلام شده است.

آزمایش خون کرونا

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}