هشدار پزشکان در مورد علائم جدید کرونا

علائم جدید کرونا مشاور و مدرس ارشد دانشگاه هادرزفیلد، پس از مشاهده ی افزایش سریع تعداد بیمارانی که با علائمی مشابه با بیماری شریانی به کلینیک های عروقی مراجعه کرده بودند، اما نتیجه ی آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام شده بود، در خصوص علائم جدید ویروس کرونا، با نام انگشتان کووید هشدار داد.

دکتر Leanne Atkin عضو انستیتوی سلامت پوست و جلوگیری از عفونت های پوستی است و به عنوان مشاور پرستاری عروقی در بیمارستان پیندرفیلدز ویکفیلد، بخشی از The Mid Yorkshire Hospitals NHS Trust در کلینیک عروقی مشغول به فعالیت است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

نشان های پوستی که با عنوان انگشتان کووید شناخته می شود، پیش از این نیز در ماه آوریل، به وسیله ی متخصصین پا اسپانیایی، به عنوان یکی از علائم کرونا شناسایی شده بود و ضایعاتی نامتقارن است که شباهت بسیار زیادی به سرمازدگی دارد.

بیماران ممکن است احساس سوختگی، خارش همراه با درد یا حساسیت در اطراف مناطق آسیب دیده، داشته باشند و به نظر نمی رسد که این امر با شدت بیماری ارتباط داشته باشد.

دکتر اتکین به بیانی دیگر چنین توصیف کرده است که این ضایعات ممکن است در بیمارانی که علائم خفیف کووید ۱۹ را نشان داده اند و ممکن است طی چند هفته بهبودی کامل یافتند، مشاهده شوند، که با درد و تغییر رنگ پا در هنگام بازگشت به حالت عادی همراه باشد.

از ماه آوریل، دکتر اتکین با افزایش هشدار دهنده ی تعداد بیمارانی روبرو شد که به مشاوره ی عروقی در خصوص کم خونی حاد پا و آسیب های وریدی نیاز داشتند، که هر دوی این موارد با ویروس کرونا مرتبط هستند.

« ضروری است که پزشکان و متخصصین از وضعیت پای بیماران و تغییر رنگ نیز در غیاب دیگر علائم،که می تواند به تنهایی علامت ابتلا به این بیماری باشد، آگاهی داشته باشند».

قطع پا

دکتر اتکین چنین توصیف می کند که کم خونی حاد پا، مانع تامین خون بافت ها شده و ممکن است سبب کاهش اکسیژن شود، که خود برای متابولیسم سلولی ضروری بوده و بافت پوست را زنده نگه می دارد. در صورتی که نسبت به از بین رفتن بافت بیمار جلوگیری به عمل نیاید، ممکن است منجر به قطع عضو آن ها گردد.

علاوه بر افزایش خطراتی که در کمین بیمار است، در صورتی که انگشتان کووید تشخیص داده نشود، احتمال گسترش عفونت نیز بیشتر خواهد بود.

وی گفت : ما از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می کنیم، اما دقیقا به همین خاطر است که پزشکان می بایست از این علامت جدید ویروس آگاه باشند، زیرا این در واقع یکی از علائم کوید است، ما باید ایمنی کارکنان و دیگر بیماران را ارتقا بدهیم

تشخیص این علائم اولیه توسط مردم بسیار حائز اهمیت است و در صورت مواجه با هر یک از این علائم، می بایست بیمار برای آزمایش تشخیص کووید ۱۹ و برای احتیاط بیشتر به کلینیک های عروقی مراجعه کند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}